Inlägg av dahodge

Inlägg som dahodge har skrivit i forumet

1
Skrivet av ivanhoe68:

Det ser ju rent ut sagt förjävligt ut

Trist att du tycker så.
Är det något specifikt du ogillar? Och framförallt, har du testat demot?

GTA V - Typexemplet på att WiiU-kontrollen är en bra idé

Jag förhandsbokade GTA V till Xbox 360. Och vid lanseringstillfället fick jag det hem också. Spelets ambitionsnivå är överväldigande. Och det mesta verkar bra. Men efter ett tag blir jag frustrerad.

Rockstar har lagt in så många olika funktioner, att knapparna på handkontrollen inte räcker till. Jag får ett telefonsamtal medan jag kör helikopter och ska till andra sidan banan. Som sig bör, så trycker jag B, för att få fram cinematic-kameran. Och lägger därmed på luren. Och actionknappen är höger på styrkorset.

Jag når fram till ett av de första uppdragen. Jag ska trycka bort porreklam på en datorskärm. Och ska styra muspekaren med styrspaken. Skitjobbigt!

Sedan ska jag välja vart jag ska åka. Då jag trycker paus måste jag vänta på att menyerna ska laddas in. Först sedan kan jag välja att jag vill gå in på kartan. GAAH!

Och jag får en strid våg av SMS i spelet, SMS som är så små att de knappt går att läsa.

Allt detta har fått mig att tänka: fy i helsicke vad bra det skulle vara om spelet fanns på Wii U. Om allt som har med mobilen och datorer att göra skulle ske på tableten. Om kartan skulle finnas där och jag skulle kunna ändra waypoint utan att välja på att pausmenyn ska laddas in. Kanske skulle en knapp kunna frigöras så att en av knapparna fram kan agera actionknapp.

För att inte nämna att det där extra RAM-minnet skulle kunna åtgärda den ojämna bildhastiheten och hjälpa med draw-distance.

Definitivt att du ska skaffa Wii U.
Utöver de spel du nämnde, så kommer ju det nya Xenoblade-spelet som verkar både otroligt snyggt och riktigt coolt. Nintendo har även sagt att de ska visa upp nästa Zelda redan innan årets slut.

Det är ett tag sedan nu, sen jag gjorde en uppdatering här, så jag slänger upp den här fräcka nya videon:

Och såklar är ju informationen vi lagt upp sedan tidigare ganska knapphändig.
Det rör sig om ett asymmetriskt racingspel där en spelare flyger en "Paver", en farkost som lämnar ett spår av energi efter sig. Det är på det här energispåret som övriga spelare tävlar mot varandra.
Paverns mål är att skapa en väg som är så jobbig att alla tävlande faller av, medan de som tävlar ska nå fram till Pavern. Den här unika spelmekaniken innebär att banmemorisering inte ger någon fördel, vilket i sig gör spelet mer rättvist när man spelar spelet för första gången mot mer erfarna vänner eller främlingar.
Dessutom är vår målsättning att eliminera all dödtid, inklusive onlinelobbys som annars gör många racingspel frustrerande online.

Velocity Stream

Hej, kamrater!
Jag och ett antal vänner driver ett spelföretag, som just nu utvecklar det ganska unika racingspelet Velocity Stream.

Eftersom att vi är en liten, oberoende spelutvecklare, så behöver vi eran hjälp för att utveckla spelet vidare. Vi startade precis innan påsk en IndieGoGo-kampanj (i princip Kickstarter för er som inte vet) och nu behöver vi er hjälp. Förutom att själva bidra, kan ni gärna sprida ordet via Facebook, Twitter eller andra forum.
[http://igg.me/at/velocitystream]

1