Inlägg av ketchup

Inlägg som ketchup har skrivit i forumet

1

"Uppdragen är aningen lätta och övertydliga. De förklaras utförligt i text och med direktioner på kartan vilket lämnar väldigt lite till spelaren att själv lösa"

"men dessa är minnesvärda för att de är stiliga snarare än utmanande."

Varför är detta negativt? Jag är trött på att spelindustrin blir för påverkad av hardcore spelare som vill ha sin livs största utmaning i spelen. Visst det är en smaksak om man vill ha en utmaning eller inte, och det ska styras av vilken svårighetsnivå man väljer, så om de svåra svårighetsnivåerna är lätta så är det dåligt och vice versa om de lätta svårighetsnivåerna inte verkligen är barnsligt lätta. Men det betraktar väldigt sällan de som skriver recensionerna. Man hör sällan klagomål ifrån de som skriver recensionerna om att det är mycket pussel och att man inte kan hoppa över dem, eller att spelet är för svårt även på den lättaste svårighetsnivån.

Utmanade brukar innebära att man får spela om samma spelsekvens flera gånger, och det kan totalt förstöra en minnesvärd spelsekvens. Ingen spelsekvens ska spelas om mer än 2 gånger anser jag,

"Men tyvärr integreras många av dessa saker inte på ett naturligt sätt i händelserna och man klarar sig bra genom hela spelet med bara sitt svärd och medföljande enda knapptryckning."

Återigen, detta tycker jag är positivt, då får jag använda mej av bomberna för att jag vill göra det, inte för att jag måste. Mer frihet till mej som spelare.

”Ezio bestämmer sig fortfarande allt som oftast för att upprepade gånger okontrollerat studsa upp och ner för, eller pressa sig mot, en vägg istället för att springa dit spelaren vill.”

Detta har inte med enkelheten att göra, det är dålig kontroll helt enkelt. Prototype lider inte av de problemen och där är det enklare att ”klättra”. Så skyll inte på enkelheten här.

1