Inlägg av DerpMcDerp

Inlägg som DerpMcDerp har skrivit i forumet

RIP prestanda. Som nämns ovan - kopieringsskydd känns som hänglås - man låser ut de laglydiga.

Dessutom betalar vi i Sverige en avgift för vår rätt att privatkopiera vilket detta förhindrar. Skulle vara intressant att göra en grupptalan (om det går i Sverige?) för att testa det.

Blir väl att börja invänta reor innan man köper. Tråkig utveckling då Paradox länge legat mig varmt om hjärtat.

Finns det några planer på att låta användare recensera spel - eller öppnar det upp för oönskade beteenden som review-bombing?

Kunde det skötas via registrering och frivilliga moderatorer hade det varit kul om man kunde matchas mot användare som satte liknande betyg som en själv. Då kunde man få förslag på spel som andra med samma smak gillat och man kanske inte provat själv.

Men kan tänka mig att det blir en helt annan nivå av arbete att driva runt.

Räknar kallt med att Bethesda kommer att infria dessa lågt ställda förväntningar med bravur.

Vi i Sverige är vana vid textning och många stora marknader dubbar även engelska. Kanske någon i det stora landet i väst som blir lite huttburt.

För egen del är jag rätt less på Amerikansk underhållning. Finns självklart mycket som är bra, men börjar dras allt mer mot annat.

Subnautica slutade vara läskigt när man fick stasis rifle och propulsion cannon.

Samla in ett ton gas-pods med propulsion cannon. Sen när du har problem med en Leviathan - fyll inventory med gas-pods från ett skåp ombord, hoppa ur ubåten, frys leviathanen, simma till dess huvud, frys den igen, dumpa alla gas-pods i plytet på den, simma iväg. Därefter dör den när alla gas-pods detonerar i ansiktet på den utan att den kan simma därifrån och man kan jobba vidare i lugn och ro.

Jag tillåter inte mig själv att göra det för att det förtar för mycket av utmaningen. Men leviathans var aldrig läskiga efter den upptäckten - bara irriterande.

Vill minnas att man kunde skicka komplimanger i WoWs och har för mig att det användes. Har även för mig att jag sett streamers ge komplimanger till spelare från resultatskärmen.

Har lagt wargamings alster på hyllan och kollar på streamers som spelar så att jag slipper.

Fler hunkar som är öppna med sin nördighet.

Skrivet av Fr0gg0.:

Nä, alla tycker olika. Jag hade själv aldrig ens rört spelet om det inte varit nytt i det. Orka köra exakt samma spel igen.

Vet inte ens hur många ggr jag spelade igenom originalet med en kompis. Var 13 när det kom till Europa och är ett av mina absolut varmaste spelminnen.

Nötte strider som små illrar i Midgard för att kunna överleva (och lära sig) Beta från Midgard Zolom i början av spelet. Vart helt klart en praktisk skill att få tidigt.

Minns också hur vi drog igång Knights of the round och gick och gjorde mackor. Vill minnas att skiten tog tusen år och att det inte gick att skippa animationerna. Good times.

Ska köra igenom remaken men väntar tills den är ute i sin helhet.

Skrivet av Faal-San:

"Den som väntar på något gott." ... Blir aldrig fet.

Men mer allvarligt, så kan jag nog vänta ett tag till ändå. Vare sig det är för att spara in på piskan dem anställdas välmående, eller för att utvecklaren vill komma jämt upp i 20 år mellan spelen istället för ojämna 19.

Hoppas bara att känslan blir mer som ettan, och mindre som i tvåan då det inte föll mig i smaken på samma sätt. Ex antal mindre genomspelningar av andra spelet trots allt. Var väl för att det inte fanns någon "Salvage Corvette" i Homeworld 2.

<3 Salvage Corvettes. Var något uppdrag mot slutet av 1:an där det fanns en gigantisk boll-formation med fientliga Ion-frigates. Kom man in från rätt håll kunde man sno dom utan att dra aggro från de intill.

Tror jag lyckades stjäla 136st eller något åt det hållet. Efter det var det nedförsbacke i svårighetsgraden. Men var nog bara ett uppdrag till efter det?

Som många andra sitter jag med ett grafikkort jag vill uppgradera (1070) men pga. anledningar får det vänta. Får se när priserna för det jag behöver är låga nog att slå till.

Backade det i allra första början men tror aldrig att jag startat det. Kanske provade någon version för hundra år sen där man kunde gå in i/runt skeppen i någon hangar? Oklart. Får se om tid/intresse finns när(om?) det släpps.

Ska man tolka det här som att man faktiskt lärt sig något av misslyckandena där man annonserat spel och släppdatum flera år i förväg och sen tvingat ut spelen i ofärdigt skick för att hålla deadline?

Oavsett vad de sätter för "MSRP" på 40xx-serien kommer det bara att gälla ett fåtal subventionerade kort. Resten kommer att ligga någonstans mellan "Påtagligt mer än MSRP" och "Dra och bada vad dyrt!"

De vet att folk är villiga att betala. Och läget i världen lär inte hjälpa när man sysslar med komplex tillverkning och logistik.

Nej. Jag piratade i min ungdom när jag ändå inte hade råd att köpa prylarna. Nu när jag har pengar och allt är så pass tillgängligt ser jag inget behov.

Känns som att samma saker visades om och om igen. Men ändå känns det oklart hur gameplay fungerar.

Är det bara jag eller var trailern usel på att visa vad det är för typ av spel och väcka sug?

Har också varvat ettan med expansioner ett par ggr. Plöjde igenom tvåan en gång för storyn men rörde det aldrig igen. Spelade Inquisition (?) i ~15 timmar innan jag tröttnade och avinstallerade. Kan inte sätta fingret på vad som var fel. Men fångade mig aldrig och kändes bara träligt.

Vilar nog på hanen något år med det här. Om det visar sig vara vara bra skit (tror't när jag ser't) kanske jag plockar upp det på rea något år efter släpp. Har en så massiv backlogg att jag inte lider det minsta av att skjuta på spel jag ser fram emot.

Är helt för (vi pratar tresiffriga procenttal) detta. Försena spelet för att ge folk en dräglig arbetsmiljö. Leder rimligen till färre misstag och buggar också. Och ser hellre att man försenar spelet om man märker att det inte når i mål sett till kvalitet, men här tycker jag att det är bättre att man tar i och sätter en rimlig ny gräns så man slipper stressa och flytta släppet flera ggr. Bättre då att säga 6 månader till och sen kunna släppa det efter 3 om det visade sig räcka.

Är ett aber att finans och reklamfönster tillåts diktera detta mer än om produkten faktiskt är klar. Jag förstår varför man gör det - men tror att det skadar utvecklaren/koncernen mer än det gör nytta om man tittar på det långa loppet.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha som i första X-Com när man kunde stå en ruta ifrån och missa alla skott.

Fy. Fan. Vad svåra de var. Blev frälst av X-Com Apocalypse 1997 och efter att jag varvat det några ggr ville jag ha mer! Köpte de två första och blev konsekvent mördad av AI:n. Kanske skulle funka bättre nu när man inte är 13, men det är lite svårt att leva med grafiken.

Apocalypse körde jag däremot igenom för några år sen. Fortfarande kul.

Som jag skrev i tråden efter trailer-releasen:

"Trailer som ser skitsnygg ut idag. Sen en massa strul med utvecklingen, avhopp och byte av studios. Sen ett spel om fyra-fem år som inte är i närheten av lika snyggt som trailern man visar nu. Ofärdigt och buggigt."

Känns som att man börjar i fel ände när man gör så här. Kan bli bra, men med Disney och dyra licenser inblandade, tror jag att investerarna kommer att ha för mycket att säga till om. Vilket kommer att sänka skeppet i slutändan.