Hur ser man vilket format spelnyheterna är till?

Medlem
Hur ser man vilket format spelnyheterna är till?

Ser många intressanta rubriker, och de flesta utgår jag är till PC, men ibland undrar jag om ett spel i fråga även kanske finns på andra format.

Förut såg man klart och tydligt om en nyhet rörde bara PC, PS3 eller Xbox360, men idag ser jag inte detta. Är det någon inställning jag missat?
Min inställning just nu är att visa "alla" nyheter, vill inte behöva klicka igenom varje flik för xbox, pc, ps3 och läsa om alla nyheter en gång till.

Så, är detta en miss i den nya layouten, eller är det någon inställning jag själv missat?

Medlem

Ingen aning, i regel skriver de inte heller vilket format det är fråga om i nyheten, så då får man antingen gissa eller leta upp någon annan, mer informationsrik, nyhetssida för att titta.

Exempelvis första nyheten nu, Mega Man Deathmatch står det ingenting om vilket format det är till.

Medlem

Jag håller med, väldigt svårt att få en överblick till vilket format vissa spel är.

Skägg.
10 Chambers

Hej!

Tanken med den nya designen är du ska kunna använda flikarna för att sortera ut plattformen du är intresserad av. I nyheten (fast inte Mega Man-fallet) ska det finnas spelinformation under texten som visar vilka plattformar spelet släpps till.

Är ni med?


signatur
Medlem

Hej Spiken.

Jag är en av de där töntarna som äger en konsol av varje sort + en PC, och då vill jag gärna läsa alla nyheterna i en och samma flik.
För min del hade det varit bekvämt med de gamla symbolerna ni hade förut om vilket format det rörde sig om.

Men detta kan nog räknas som ett i-landsproblem, så jag får väl orka lyfta fingret någon extra gång och klicka på varje flick för varje format i fortsättningen
Men det är jobbigt... Stackars mitt musklickarfinger..

Skägg.
10 Chambers

Vi arbetar vidare med funktionaliteten på sajten så i framtiden kan det bli möjligt att markera ett urval av plattformar. Så fortsätt kom med synpunkter och förslag!


signatur
Medlem

Fast även om man kan välja t ex 1 konsol + PC, eller 2 konsoler + PC så kan man ändå inte se vilken plattform nyheten tillhör - vilket var det som ForrestFox efterfrågade - inte en filtrering på fler än 1 plattform.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar