Medlem
HT - varför?

Jag lirar mest protoss.

Finns det någon som helst anledning att bygga HTs?Man vill alltid ha en eller två robotic bays iallafall, och där kan du få antingen anti light (colossus) eller anti armoured (immortals, min favoritenhet i spelet!).

HT kräver en massa research, får konstant slut på mana och kräver en massa micro. Finns det någon tillfälle då de är bättre än vad jag kan pumpa ut från mina gateways och robotic bays?

jag är rankad plat i 1v1 och 2v2.

Inaktiv

får du iväg ett par storms så kan du antagligen hålla borta en attack en stund, eller ta bort hälften av hp på allt under den
jag spelar zerg. Psionic storm är FRUKTANSVÄRD att traska rakt in i.
samma mot terrans MMM, där är storms riktigt riktigt jobbiga.

men om du känner att du inte behärskar rätt micro för att använda dom så tycker jag att du ska köra på massor av vanliga enheter istället

spela mer, då kommer du att hitta tillfällen där du tycker att det passar.

gl hf

Medlem

Precis som Takt skriver så är HT's med sin storm OTROLIGT effektiv mot speciellt mass Marine's och mass Zerglings. Två välplacerade stormar dödar en hel bunt av Marine's/Zerglings direkt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

HT's är bra mot en hel del saker. Som MM-balls, om det är en MMM får du blinka och prickskjuta ner medivacs.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Som zerg är jag mycket räddare för HTs än colossus.

Colossus är så lätt att ta död på. Ultras äter upp en P armé med colossus enkelt. Skaffar P immotals lägger jag till infestor med NP. Corrupters och mutas är inte heller fel. Mass muta kan äga protoss om dem gör för mycket colossus och inte har gas så det räcker till stalkers.

HTs däremot storm är bra mot lings, hydra, ok mot roaches. Kan fungera mot BLs och störigt att få på sina mutas. HTs är lika dåliga mot ultras som colossus är MEN archons är sinnessjuka mot ultras. Skicka fram en archon framför stalkers så dör ultras bara sådär utan att göra något. För riktig huvudvärk när jag möter HTs. P jag förlorar mot säger "make ultras" och att storm suger mot dem, ja sant, men archons är då skit jobbiga. Blir inte bättre av att P kan storma sen fixa sina archons heller. Det man kan göra är att försöka få en riktigt bra positionering mot P med HTs eller snipa HTs med mutas. Men attackerar man i en choke förlorar man mot HTs utan tvekan

Nej jag är jävligt glad att inte fler P använder HTs.

Inaktiv

Storma bioballs och mass zerglings/hydras sen morpha till archons och låta dom agera tank. Och som jonne_man skrev så är dom grymt bra mot mutas.

Jag tycker att med relativt bra micro så kan man åstadkomma betydligt mer med 2 st HTs än en Colossus.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

HT's är bra mot MMM, mot nästan alla Zerg units.

Du kan feedbacka Medivacs, Overseers, Thors, Banshees, Ravens, Ghosts osv osv.

Du kan göra dom till Archons.

HT's är bra mot många saker, och jag föredrar för det mesta HT's istället för Colossi, speciellt mot Terran eftersom att Terran brukar ju skaffa Reactor Starport för Medivacs ändå, och då kan dom lätt byta till Vikings och bara döda dina Colossi.

Rank 11 Diamond i min division om nån bryr sig om sånt.

1
Skriv svar