Battle of Wesnoth. Skitspel tror många!

Medlem
Battle of Wesnoth. Skitspel tror många!

Äntligen tog jag mig tiden att testa detta spel efter mycket fördomar över att det skulle vara ett illaluktande bajsigt spel (lite diarréaktigt, som Chili con Carnen som jag äter just nu). Battle of Wesnoth förvånade mig över att det var så kul och mysigt. Spelet är turordningsbaserat, sluta inte läs nu. det är faktiskt kul trots spelsättet. Det utspelar sig i en fantasi värld med orcher, magiker och riddare. Trots att jag inte har favörerat denna genre, börjar jag gilla den när jag spelar detta spel. Spelet går ut på att rekrytera krigare hos sin kärnbas och döda sina motståndare. Det är väldigt enkelt att lära sig och jag tycker att de två kampanjer som jag har spelat är så bra gjorda att man verkligen vill döda den där trollkarlen och sen rädda sin bror som blivit kidnappad. Inte minst också att man kan återta sina mannar från föregående scenarion och man lite blir känslosam när man förlorar t.e.x. Erik som varit med från början. Spelet finns också på svenska och jag tycker att i de kampanjer som jag spelat är översättning väldigt bra! Grafiken är inte hitech direkt, men jag tycker den är så mysig och musiken är stämningshöjande. Ett välidgt lättsamt och skönt spel vill säga. Ingen stress här inte. Och att man kan spela online försämrar ju inte detta spel heller, samt att det är gratis (nu är det många som tittar snett på mig och undrar hur man kan tycka ett gratis spel är bra).

Här är länken till spelet. Dra inga fördomar över skärmdumparna och det turordningsbaserade spelsättet (vilket jag gjorde och vägrade ladda ner spelet, tills jag envisades att prova på det efter man läst inlägg här och där över att det var så bra). Har inte provat online versionen än men det verkar som om det fungerar bra.

http://www.wesnoth.org/

#blogg


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Battle of Wesnoth. Skitspel tror många!

Installerade detta på linux lektionen då vi skulle lära oss installera olika paket, hann bara testa lite för att se att det fungerade... verkar coolt. Har däremot inte tid med det just nu (många spel på hösten). Men du har fått upp mitt intresse, blir kanske att testa när man har lite tid över.

Medlem

Hehe, vi fick installera och lira detta på vår Multimedia lektion för att se kolla hur spelet var uppbyggt ^_^ Var kul, men så trööööööögt om man var 5 pers som lirade lan En runda på 1.5 timme och vi hann inte ens med mycket.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar