Ubuntu-colan

Medlem
Ubuntu-colan

Efter Calle's inlägg om ubuntu-colan så funderade jag en del på colan. Om den är i närheten av samma smak som "riktig cola" så blir den både god och så får man ett bättre samvete. Alltså, två flugor i en smäll.

Var nyss på Konsum och skulle köpa mig lite gott så till min stora förvåning så stog Ubuntu-colan där längst uppe. Och jag blev tvungen att smaka!

Nu efter att nästan ha klunkat denna totalt för den var så himla god kan jag bara konstatera att detta är bland den goaste colan jag druckit. Tycker den är dock lite mera åt Jolt-cola hållet än Coca Cola, kolsyran är inte heller lika stark som i Coca Cola, vilket jag tycker är bra då colan känns mera mild mot halsen då.

Sen var det dethära med att dricka den med bättre samvete... Man stödjer nånting bättre säger tillverkarna, men jag frågar mig själv: är det verkligen värt att kosta på dubbelt så mycket som en Coca Cola 33cl burk kostar för att få lite bättre samvete? Mitt svar efter att frågat mig själv är nej. Visst man stödjer något bra, men att köpa denna cola dom dagarna man vill ha en 33cl burk känns bara för dyrt nångång ibland kanske, men då mest för att den är så himla god!

#blogg

Medlem
Ubuntu-colan

Köpte själv en i dag, tänkte testa den senare. Får hoppas att den är så god som du säger!

Medlem
Skrivet av båtsman:

Köpte själv en i dag, tänkte testa den senare. Får hoppas att den är så god som du säger!

Om du gillar lite mildare smak av cola så kommer du garanterat gilla den ska du se

Skägg.
10 Chambers

Det smittar av sig

Kostar den verkligen så mycket mer? Jag noterade inte priset när jag köpte den.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Det smittar av sig

Kostar den verkligen så mycket mer? Jag noterade inte priset när jag köpte den.

Om jag inte läste fel så ska den ha kostat 12 kr + pant, dock är konsum ibland lite röriga med sina prislappar så ;>

Medlem

Var bara tvungen att köpa en jag med. Bara för att testa. Den var god, men inte lika god som vanlig cola.

1
Skriv svar