Soldier of Fortune: Payback har gått guld

Inaktiv
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av beersgarden:

Är det någon som vet varför det släpps senare till PS3:an i Europa?

Edit: Yay för guld!;)

Spanjorer, Fransmän och Tyskar är den största orsaken till att
alla spel i europa blir försenade.

Har inget med det att göra. Det är nästan uppenbart att Microsoft betalat Activision att släppa PS3 versionen senare i europa. Som skrivet i nyheten står det ju att PS3 versionen släpps 1 vecka efter lanseringarna till PC och 360 i USA. Antager att översättningarna är redan gjorda då PC/360 versionen ska släppas i europa 30 november. Jag anar illaluktande skumraskerier här.

Ja eller så är det Sony, de verkar ju som sagt inte gilla oss europeiska ps3-ägare.

Medlem

När spelet nu har gått guld finner jag det lite roande att följande går att utläsa på FZ:

Skrivet av FZ:

En än så länge obekräftad uppföljare i Soldier of Fortune-serien. Ryktas bli en "budgettitel".

-- http://www.fz.se/spel/?id=7577

Medlem

Härligt! Slafs slafs slafs...

Medlem

jag är verkligt förvånad över att, spelet är en budgettitel och det ser och verkar faktiskt helt okej ut


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

jag är verkligt förvånad över att, spelet är en budgettitel och det ser och verkar faktiskt helt okej ut

det var aldrig en budget titel det var bara ett rykte en LÖGN!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

En dum fråga. Blir det här enbart ett Live-spel eller kommer det att finnas ett singel-player-läge?


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Struggle:

jag är verkligt förvånad över att, spelet är en budgettitel och det ser och verkar faktiskt helt okej ut

det var aldrig en budget titel det var bara ett rykte en LÖGN!

Men det är ju så jädra billigt.. Que?? :S

Inaktiv
Skrivet av bruce:

En dum fråga. Blir det här enbart ett Live-spel eller kommer det att finnas ett singel-player-läge?

Det kommer finnas både single-player och multi-player

Medlem

Jag fick möjligheten att testa detta spel. Det är bland det sämsta skit som någonsin sluppit ut på marknaden på grund av att någon missbrukar ett känt namn.

SPOILERS PÅ GÅNG! LÄS DOCK IALLAFALL SÅ ATT DU INTE KÖPER SKITEN AV MISSTAG!

Soldier of Fortune 1 och 2 var bland de bästa spel jag spelat i genren, detta är skräp. Gubben rör sig som en rullstolsbunden 90-åring (han kan inte ens titta runt hörn eller ligga ner och musrörelserna blir bara inte bra. Hur misslyckas man med att koda "känslan" i styningen??). Uppdragen är av "följ pilen till målet" karaktar. Allt du behöver göra är att skjuta ner diverse dumarslen på vägen.

"Gore" effekterna är inte mycket att hänga i julgranen, de är alldeles för begränsade och inte ens i klass med SoF2.

Dina fiender kan springa runt med vapen utan sikten på (antagligen för att du inte "moddat" det motsvarande vapnet i din egen "pre-mission meny" *suck*). Inte för att du behöver sikten då rekylen är nästan obefintlig. Det lilla man sprider är dessutom felkodat, jag kom fram till att jag skjuter en tightare grupp om jag står upp än om jag står på knä *suck*.

"Blur" och fokuseringseffekter finns med, in absurdum. Dessa går inte att stänga av vilket är synd då de ger mig huvudvärk. I CoD 4 är dessa effekter snyggt gjorda, i SoF Payback är de bara extremt irriterande.

Värst av allt är dock de super-cyborg-übermensch soldaterna du möter i slutet på varje "värld". Det är helt vanliga j*vla soldater med ett undantag, de överlever magasinvis med skott rakt i ansiktet. Lobba in ett par granater upp i näsan på honom... och han springer fortfarande runt som om inget hänt. J*vla quakebossar i soldier of fortune, borde vara dödsstraff på sånt.

Summa summarum. Soldier of Fortune Payback = SKIT!
p.s. tror ni inte på mig kan ni ju alltid googla fram deras forum och se vad andra tycker. J*vla ofog att förstöra ett nästan legendariskt namn som "Soldier of Fortune" med ett spel som känns som nåt någon gjorde på fyllan under en personalfest snortandes kola på herrtoaletten.

12
Skriv svar