Infinity Ward om piratkopieringen av CoD4

Robot
Medlem
Infinity Ward om piratkopieringen av CoD4

Hm...kan man ens lira online om man inte har en giltig CD-nyckel? Eller har den där blogskrivaren sån pejl på vilka servrar som är crackade eller ej?

Medlem

det finns massa crackade servrar ... som jag inte spelat på såklart...

Medlem

Finns ju crackade servrar.

Ja, jag har ingen aning hur man ska stoppa piratkopieringen..
Det är väl ungefär lika svårt som att få folk att sluta kasta skräp på backen, det är så enkelt att göra det helt enkelt.

Människan är lat, snål och egoistisk. Jag säger inte att jag inte är det!

Inaktiv
Skrivet av Raid25:

Hm...kan man ens lira online om man inte har en giltig CD-nyckel? Eller har den där blogskrivaren sån pejl på vilka servrar som är crackade eller ej?

De brukar skriva [Cracked] i servernamnet

Inaktiv

Ja det går att spela på pirat servrar. Där antar jag bara att momentet där servern kollar om det är en giltig cd-nykel är borttagen.
Jag köpte spelet, känns sunkigt att spela ett spel där man kan gå upp i lvl och så på en jävla pirat server. Kommer väl snart någon admin som blir sur med en fet bazooka och trycker ut röven på än

Medlem

Bah, detta är ett simpelt PR trick för att få folket emot pirat kopiering.

Medlem

Conclusion: Online games is the next generation.

Edit: De kan också börja med att ha ett ordentligt skydd för att spela på piratkopierade servrar, nu är det ju bara att starta en och köra. Andra spel måste man använda program osv. Tänk lite för fan speltillverkare!

Medlem

Tråkigt att höra. Bra spel som CoD4 är helt klart värda de kronor man betalar och utvecklaren förtjänar pengarna, men jag tycker ändå att spel generellt kostar för mycket.

Medlem

Hade spelat varat lite längre än 6 timmar hade det varit värt att köpas, har tillräckligt med online spel för att inte behöva spela detta också.

Medlem

Enda gången man höll på piraterna var Pirates of the Caribbean Damn you pirate scum!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

dom kan ju börja med att halvera priserna så man har råd att köpa ett spel då o då o inte en gång i halvåret. Dom vill bara ha massa pengar som alla andra. Hade mycket gärna köpt detta spelet.

Medlem

jag har inte ens orkat testa spelet..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Bah, detta är ett simpelt PR trick för att få folket emot pirat kopiering.

Men vafan så jävla illa sagt..
Piratkopiering är ett problem och det är olagligt, har en obehaglig känsla av att PC spel kommer försvinna helt tillslut pga detta och då har vi ingen att skylla förutom oss själva.

Vad ni än jobbar med lr säljer sätt er i samma situation om någon snor en del av det ni gör eller får de gratis fast det inte ska vara så. Känns nog inte så kul för dem som lagt ner så otroligt mycket tid på detta spel.

Sen varför definera om ett spel är värt pengarna i hur många timmar SP kampanjen räcker? Också patetiskt...

Och nej jag är inte från nån jävla antipiratbyrå, utan ett strong cod fan over`n `out

Medlem

Visst fasiken har man lirat nertankade spel, har nog dom flesta här gjort (FZ Poll?).
Men! Tycker man att ett spel är såpass roligt att lira i multiplayer så nå fan måste man ha nog mycket vett till att kasta ut dom där stackars hundralapparna. Inte har jag kanske möjlighet att köpa vartenda spel som kommer ut, snarare tvärtom.

Sen tycker jag det är jaevligt löjligt med folk som sitter och lirar (tex) Crysis med ett och ibland två 8800's och säger att dom inte har råd att köpa spelet.. .. . Mmhm!

Medlem

Jag må erkänna att jag har laddat ner CoD4. Dock inte spelar det än. Gillar jag det köper jag det definitivt. Men singleplayer spel skulle jag aldrig få för mig i livet o gå till affären o införskaffa. Spela igenom en gång sen slänga. noway! Battlefield 2 dock. Värt varenda krona.

Medlem

Antagligen beror det höga antalet pirater online på att CoD4 är ett av få nya spel som faktiskt fungerar utmärkt att spela online piratkopierat. CoD4 är förövrigt ett av dom bäst säljande spelen just nu, så jag fattar inte vad han klagar på.

Sen tycker jag att folk kan sluta gnälla på priset, dom tar inte mer betalt än vad folk är beredda att betala.
Själv köpte jag Red Orchestra för 80kr via steam för ett par veckor sedan, ett spel som på många sätt är överlägset CoD4. Online distribution FTW

Ett spel som jag på köpet även fick med två gästpass på 10 dagar

Piratkopiering kommer man aldrig helt bli av med, däremot så kan man göra det legala alternativet så bra att piratkopieringen blir fånig i jämförelse.

Inaktiv

Jag köpte det hatar att lira på crackade servrar. Förstår fortfarande inte varför folk ser det som att det är en rättighet att spela spel även om man inte har råd att köpa det.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Förlorar respekten för någons åsikt om piraterande när den säger att det är samma sak som stöld.

Jag tycker att det i många tillfällen är helt moraliskt att vara pirat men i de flesta inte, i detta fall är det ju då inte det och jag tycker att om man verkligen gillar ett spel så borde man stötta de som skapade det.

Medlem

Folk som har till att börja med piratat spelet, för att sen börja klaga på att IW är värdelösa med deras servrar är nog det värsta som finns, dom har ingen rätt alls att börja klaga på service när dom själva inte ens köper spelet för att stödja dom.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Har varit pirat, men då det är mkt roligare och skönare att äga spelen har jag helt slutat med pirateriet för länge sedan. Pirater vet faktiskt inte vad de missar när de tankar illegalt.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

_78
Medlem
Skrivet av igloo-:

dom kan ju börja med att halvera priserna så man har råd att köpa ett spel då o då o inte en gång i halvåret. Dom vill bara ha massa pengar som alla andra. Hade mycket gärna köpt detta spelet.

Gäller detta alla varor du inte anser dig ha råd med?
Har man inte råd är det hela mycket enkelt, man avstår!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Har varit pirat, men då det är mkt roligare och skönare att äga spelen har jag helt slutat med pirateriet för länge sedan. Pirater vet faktiskt inte vad de missar när de tankar illegalt.

Vad är skillnaden på nedladdad version och köpt version? Just det..Naaaadaaaa.

Att det är dumt är en annan sak.

Inaktiv
Skrivet av _78:

Gäller detta alla varor du inte anser dig ha råd med?
Har man inte råd är det hela mycket enkelt, man avstår!

Men att avstå ifrån att köpa ett spel skadar ju spelföretagen precis lika mycket som att du tankar hem det illegalt, så hur är det mer moraliskt?

Medlem
Skrivet av _78:
Skrivet av igloo-:

dom kan ju börja med att halvera priserna så man har råd att köpa ett spel då o då o inte en gång i halvåret. Dom vill bara ha massa pengar som alla andra. Hade mycket gärna köpt detta spelet.

Gäller detta alla varor du inte anser dig ha råd med?
Har man inte råd är det hela mycket enkelt, man avstår!

Tänk till en extra gång nu.

_78
Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av _78:

Gäller detta alla varor du inte anser dig ha råd med?
Har man inte råd är det hela mycket enkelt, man avstår!

Men att avstå ifrån att köpa ett spel skadar ju spelföretagen precis lika mycket som att du tankar hem det illegalt, så hur är det mer moraliskt?

Du menar alltså att om du avstår från att köpa spelet i butik så skadar det spelföretagen lika mycket som om du väljer att stjäla spelet via nätet och därför är stölden rättfärdigad?
Du kan dra många paralleller i detta fall och alla kommer att låta lika korkade.

Finns inte möjligheten att köpa ett spel i dagsläget p.g.a. pris eller dylikt så kommer den med största sannolikhet dyka upp inom en snar framtid genom prissänkningar, begagnatköp eller liknande.
Men att hitta på en massa tragiska ursäkter för få en stöld att verka vara ok är käpprätt åt helvete!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av _78:

Gäller detta alla varor du inte anser dig ha råd med?
Har man inte råd är det hela mycket enkelt, man avstår!

Men att avstå ifrån att köpa ett spel skadar ju spelföretagen precis lika mycket som att du tankar hem det illegalt, så hur är det mer moraliskt?

De flesta har råd helt enkelt även de som tankar ner de har råd , bara en extremt dåligt ursäkt som om att det skulle vara okej att tanka ner det pga det.

Medlem

Kan erkänna att jag tankade hem spelet. Via Steam då förståss, där tycks spelbranshen äntligen ha hittat rätt. Har på bara den senaste månaden köpt 3 spel där. Riktigt smidigt, man slipper krånglet med CD-keys, byta skiva, cracka, leta nya crack till uppdateringar, vänta på paket efter att man beställt och så vidare. Tar man bort spelet går det lika enkelt att installera det på nytt.

Medlem

Jag spelade på crackade piratservrar. Medan jag väntade på att mitt köpta ex skulle anlända i brevlådan. Känner mig inte särskilt usel.

[EDIT] Ja just det, jag spelade också igenom kampanjen med ett piratexemplar. Fast det spelar ju ingen roll, jag hade ju betalat för spelet.

Medlem
Skrivet av Cane:

Hade spelat varat lite längre än 6 timmar hade det varit värt att köpas, har tillräckligt med online spel för att inte behöva spela detta också.

Vad har det med någonting att göra? Han säger ju att folk som gillar spelet och spelar det online inte köper det och tycker att det är tråkigt. Du verkar ju uppenbart inte äns gilla spelet så jag förstår inte vad du ville ha sagt.

Om du tycker att spelet är för kort för att köpas men ändå spelar det så är ju inte det heller speciellt smart.

Och ni som säger att ni inte har råd... Det handlar om prioriteringar. Ibland får man prioritera, man kan inte alltid välja och vraka som man vill.

Skriv svar