FZ Poll: Samlar du på achievements?

Inaktiv

Ja, jag samlar på achievements.

Jag förstår inte varför många har sån negativ syn på Achievements, det är ju ingen dålig grej.. utan det är ett plus i kanten för att visa att man är duktig på något, att man har klarat av det.

Sen kan det vara en stor "boost" i multiplayer i spel som inte är så populära, att jaga achievements har blivit populärt och det är självklart något som är nödvändigt i spel.

- "Jaha.. vad fick jag ut av det där då?"
Ingen vet att jag har spelat ut Crysis på PC, men alla vännerna vet att jag har spelat ut COD4 på Xbox och då kan jag ge tips och hjälpa dom i taskiga lägen bland annat.

Ur ett annat perspektiv kan ju achievements vara en merit om man söker medlemskap i en klan tex, i CoD4 eller liknande.. det vet jag ingenting om men varför inte?

Medlem

Achievments är la kul, men jag skulle vilja se att man får lite fler när man klarar ett spel. Som tex när jag klarade mass effect.....fick bara 100 gamerscore för det, visst hade man låst upp flera st under spelets gång, men när man liksom klarar ett spel så vore det ju najs med en större pott. Så är det nästan i alla xbox spel....inte speciellt höga poäng när man varvar dem.

Medlem

Achievements FTW!! ^^
Ialla fall de i MP, en solid SP ska stå på egna ben. Men som COD 4 nu, jösses det är fina grejjer det ^^


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem

Har inte 360:n men märkte direkt med Orange Box att jag blev lite småsugen på att få alla. Har dock hållt mig från de värsta men jag tycker allt idén i sig är bra.

Medlem

ganska kul brukar ibland spela för att försöka få en achievement kan var kul, vissa är dock löjligt svåra/dryga i vissa spel så det skiter man i, vissa är man för dålig för att lyckas ta.

men jag tycker som nån skrev också att spelen borde ha nån form av statistik, vissa spel har det men inte alla tror jag. (XB 360)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Achivements förlänger spelet, iaf för mig, tycker de e roligt om de bara e dryga osv.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ibland så försöker jag fixa dom flesta achievements, men det är inte ofta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kommer ihåg en tid då det ingick i spelet, så att säga..
Nu har Microsoft till och med fått spelare att tro att det är en extra feat. lol

Inaktiv

Att ha ett universellt system för alla titlar på konsolen är nytt, Aquilalore.


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Inaktiv

Kan ni inte hålla er till att göra frågor som ALLA kan svara på? Iaf sådana som är spel intresserade.. detta känns väldigt generaliserande.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Beror helt på spelet och hur mycket extra energi det krävs för att plocka de extra achievments. Sen är det ju väldigt viktigt att ha bättre än polarna på vissa spel.

När man spelar MP tex Gears kan det vara kul att titta på motståndarna och se vad man har att förvänta sig, att krossa eller bli krossad.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

achievements?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

mest o orangebox många får man uitan att göra något speciellt o vissa kräver lite mer hårdkör, en bonus men inget som behövs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

samlar achivements i spel som är värda det.som halo 3,gears of war


signatur

<3

Medlem

Samlar på Achivements i Orange Box, köpte det i fredags och fixade så många jag kunde i EP2.

Skryt varning!

Fixade tex Little Rocket man, Payback och Potat0wned, 18/22 achivements

Inaktiv

Så totalt onödig funktion... eftersom man inte får ut något av det. Det är ju inget mer än en "highscore".

Medlem

För mig är bra achivements ett måste i dem spel jag köper till xbox360. Man får lite mer värde för pengarna att återspela vissa banor och spel för att lyckas hitta en sak eller annat kul som att spela en hel bana utan att skjuta ett enda skott om jag mins rätt i cod3 till xbox360 lol det var svårt. Aktuellt just nu e att försöka få alla achivements i BF Bad Company till x360. Hadde det inte varit för achivements hadde man inte brytt sig om att leta upp alla vapen och guld i singleplayer delen av spelet.

Ursäkta en aning sen post lol måste ha missa detta innan.

PS!
Xbox live username: Scooby4ever om nån vill spela nån gång.

12
Skriv svar