Testa World in Conflict till Xbox 360 hos Massive

Robot
Testa World in Conflict till Xbox 360 hos Massive
Inaktiv
Testa World in Conflict till Xbox 360 hos Massive

Fattar inte varför de inte sätter det på helgen istället? Vi som jobbar osv kanske inte har så mycket tid på kontorstid? Massive då inte tänker de efter iaf

Inaktiv

Hur bra funkar det med ett RTS på konsoll egentligen? En annan fråga är hur bra de säljer jämfört med PC som måste ses som den bästa RTS-plattformen pga kontrollen med mus+tangentbord.

Trots detta verkar det som många bolag fortsätter pusha RTS-spel till XBox 360, så de säljer nog iaf. Snart kommer Universe at War på 360 också, och det är även exklusiva spel på gång, tänker på Halo Wars. Tycker det är lite synd att HW är exklusivt, eftersom jag gärna spelat det på PC. Ensemble Studios har gjort flera av mina största RTS-favoriter till PC.

Inaktiv

@Buio
Sant, alltså försökte köra Red Alert till PS1 en gång i tiden och det funkade verkligen inte, man känner sig så handikappad när man är van vid PC :/

PaZ
Medlem
Skrivet av Snajken:

Fattar inte varför de inte sätter det på helgen istället? Vi som jobbar osv kanske inte har så mycket tid på kontorstid? Massive då inte tänker de efter iaf

De har nog inga problem att få folk ändå, och så slipper de jobba på helgen själva.

Medlem
Skrivet av Buio:

Hur bra funkar det med ett RTS på konsoll egentligen? En annan fråga är hur bra de säljer jämfört med PC som måste ses som den bästa RTS-plattformen pga kontrollen med mus+tangentbord.

Får jag komma dit så kanske jag kan berätta, om det inte är något NDA som måste följas..

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Buio:

Hur bra funkar det med ett RTS på konsoll egentligen? En annan fråga är hur bra de säljer jämfört med PC som måste ses som den bästa RTS-plattformen pga kontrollen med mus+tangentbord.

Får jag komma dit så kanske jag kan berätta, om det inte är något NDA som måste följas..

Citat:

... och villiga att skriva under ett sekretessavtal.

Troligtvis så kommer du behöva håll tyst om det hela ett bra tag.

Tveksam själv till RTS på konsol, Universe at War, WiC och Supreme Commander... tror inte att de spelen kommer sälja särskilt bra. Men vem vet, vi får se. WiC är rysligt bra på PC.

Medlem

Fan vad najs, jag var på något liknande hos DICE där jag speltestade BF Bad Company (vilket är ungefär gränsen för hur mycket jag kan säga, vilket borde ge er andra en fingervisning om vad ett NDA täcker)

Ska anmäla mig genast!

Medlem

C&C till 360n va guld kan ja säga, va riktigt skeptisk innan, men ett av mina favvolir idag på 360n

Medlem

Bra initiativ.

Medlem

Beta testade pc versionen hos dom och det var riktigt skoj


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Totalt glömt bort att det skulle släppas till 360n

Inaktiv

Såg att C&C och nåt till RTS fanns att ladda ner på XBox Live. Får testa sen och se om det går att spela RTS på konsoll. Själv kör jag egentligen bara spel som är bättre med handkontroll på boxen.

Inaktiv

Har senaste c&c till 360 och tja, det är väl ingen höjdare med RTS på konsoll, visst det funka.. men när man kör på högsta svårighetsgraden i c&c så blir det lite jobbigt att hålla igång allt med några spakar.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Citat:

... och villiga att skriva under ett sekretessavtal.

Troligtvis så kommer du behöva håll tyst om det hela ett bra tag.

Tänk vad man kan missa

1
Skriv svar