Det här med att köpa guld?

Inaktiv

Men snälla du, tror du att jag ska följa alla regler i ett spel om jag inte följer dom i verkliga livet? Det är ju det jag menar. Folk är olika. Det handlar inte om att jag vill att WoW ska vara verkligt. Handlar om vad man själv väljer att göra. Bara för att det finns regler behöver folk inte följa dom om de inte vill, men beredda på att ta konsekvenserna av det ifall det inte går deras väg. Alla har val även fast regler finns.

Du och fler är så mkt bättre människor än mig för att ni följer ett spels regler. Verkligen, duktigt gjort. Klappa er själva på axeln och sov lugnt då tanken av era ridderilga insatser och åsikter vaggar er till sömns efter en kvälls spelande. Bra att några motstår frestelsen och är duktiga, tänk om alla var som mig/oss andra.

....men tänk ifall alla var som du/er andra.

OT: Får jag fråga en sak som inte har med WoW att göra, men har du/ni alrig "fuskat" i nått i era liv. Satt er själva i ett litet försprång gentemot andra, gjort det lättare för er själva ? Snackar inte spel här...
Vad jag menar är, att JAG kan lätt tänka mig köpa guld i ett spel eftersom för mig är det bara ett spel...ett spel! Och jag som är sådan "badboy" annars, tror ni verkligen att jag ens funderar på hur pass jag förstör för andra i ett spel?! ne fy f*n, det är det sista jag sitter och grubblar över. Men sådan är jag.

btw, innan sa skrev jag om att ni kan sova gott om nätterna då ni spelat efter reglerna,.. finns ett annat sätt med...
...att inte bry sig.

Läskigast är väl när folk bryr sig så mkt om ett j***a spel.
Prova skratta åt det, glömma det, låt Blizzard sköta sitt jobb.
Medans gör du som du vill och jag som jag vill. Enda du kan göra är be en bön om att Blizzard en vacker dag sätter dit oss för att vi köpt lite guld...

...tills dess.. Amen

Inaktiv

Har blivit riktigt intresserad av detta fenomen pga att vissa är så rabiata. Såg att man kan sälja guld till vissa av "kinesfarmarna", visst kursen är låg men vilken affärsidé. Man har inga jobbiga anställda, inga dyra "olagliga" bottar(utvecklingskostnad drift inköp av inköp av licenser etc) och ingen skatt till staten


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Testpilot
Skrivet av Hunken:

Som jag ser det tjänar de flesta på att priserna trissas upp. Väljer men tex taloring på sin tygbärare så syr man rätt sjyssta egna kläder till endgame där det är bop. Har man herb på sin main och alk på sin alt kan man ordna egna potions eller sälja. Ojdå priserna på AH stiger, vad tråkigt för en gubbe som är självförsörjande.

Du verkar inte ha några problem , och jag har svarat på de frågor du ställt , vad vill du egentligen förutom att presentera din åsikt som verkar vara att guldköpande är okej om du kan komma undan med det.

Skrivet av prikk:

harakiri, jag skrev ju precis ovan att jag inte märkt av det på min server.. är den unik?
det är tillgång å efterfrågan som gäller, allt är inte så billigt som man vill att det ska vara, men om man inte vill köpa dyra pots äre ju bara å plocka lite blommor själv, går ju tokfort. gör jag ofta.

folk som betalar riktiga pengar för merparten av sakerna dom betalar för i wow måste vara en på tusen det FINNS inte så mycket saker i endgame att betala för nämligen, förutom repairs och pots för progress.. och jag tror att den som ständigt å jämt köper guld i wow för att pröjsa pots är den där en på tusen jag nämde just

det är bullshit att det pajar ekonomin BoP = säkrat ekonomin

edit: sen utnyttja underbetalade arbetare.. don't go there.. snälla. finns måååånga sidor att se det där på, bara för att du presenterar en enda otroligt onyanserad så gör det inte det till sanning

Var har jag sagt nåt om nån 1 på tusen som köper ALLT de behöver på AH?
Jag snackar om alla fuskare som köper guld för att underlätta sitt WOW'ande , de som glider förbi alla andra och tycker att de har rätt att förbigå systemet , de största kunderna är folk I raid-guilds på Highend stuff.
Sen plötsligt tycker du det e okej o grinda , eh bestäm dig vetja , endera köper man guld eller så grindar man , problemet med att köpa guld är att man hela tiden måste köpa mer eftersom priserna kommer att stiga.

Och nog fasen är de fler än 1 på tusen , botfarmarna exploderar på servrarna och då de kör 24h om dygnet så är det inga småpengar de drar in direkt.
Och nog fasen måste du tycka det är irriterande med samma bottar som står på samma ställen hela tiden , de stjäl ju grindställen och quest/lvlup spots .

Sen min notis om kinesfarmare och underbetalt , inte fasen är det svenskar som sitter o farmar på 5 konton i 12h pass ... de farmare jag pratat med (på bruten engelska) har själva sagt till mig att det är inget bra jobb men bättre än inget alls och att de letar andra jobb, det verkar vara ganska osäkra jobb, det är min sanning direkt från källan. Och det hos 1 företag av typ3 st som jag fått spam av på min server att köpa guld hos.

Skrivet av Cabante:

btw, innan sa skrev jag om att ni kan sova gott om nätterna då ni spelat efter reglerna,.. finns ett annat sätt med...
...att inte bry sig.

Det vi/jag har problem med är att dina val påverkar andra i ett MMORPG precis som ditt val i verkliga livet påverkar andra människor , endera påverkar det mer eller mindre
Därför har vi en åsikt och skäller på dig eftersom du bryter/böjer reglerna , precis som ordningsmakten kommer o göra då de plockar dig för att bryta nån "real life" regel , alla har givetvis sina gränser och min går vid guldfarmande för att det stör mig oerhört med att 1 person kan vara = 1/5 person i spelet med hjälp av bottar.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Var har jag sagt nåt om nån 1 på tusen som köper ALLT de behöver på AH?
Jag snackar om alla fuskare som köper guld för att underlätta sitt WOW'ande , de som glider förbi alla andra och tycker att de har rätt att förbigå systemet , de största kunderna är folk I raid-guilds på Highend stuff.

jag sa att 1 av tusen hör till dom som skulle "påverka" ekonomin om alla var som dom
de största kunderna är folk i raid-guilds på highendstuff? highendstuff? eh? som vadå? det är fortfarande så att all bra eq droppar som bop, med undantag för några fåtal bitar armor för några fåtal klasser. dessa armors säljs fortfarande med god framgång och får ekonomin att gå runt på ett vettigt sätt, det finns ingen inflation

Citat:

Sen plötsligt tycker du det e okej o grinda , eh bestäm dig vetja , endera köper man guld eller så grindar man , problemet med att köpa guld är att man hela tiden måste köpa mer eftersom priserna kommer att stiga.

jag har aldrig sagt att det är "dumt att grinda för man kan köpa guld istället!"
har bara sagt att jag tycker det är sjukt jävla astråkigt och repetitivt att grinda guld
jag själv tycker det är soft å springa runt å plocka lite blommor, det är en helt annan grej än å grinda guld för mig. för någon annan kanske det inte är det, och dom köper guld för å få det gjort, eller grindar ihop guld (nåt dom tycker är roligare) för å köpa blommorna. care.

Citat:

Och nog fasen är de fler än 1 på tusen , botfarmarna exploderar på servrarna och då de kör 24h om dygnet så är det inga småpengar de drar in direkt.
Och nog fasen måste du tycka det är irriterande med samma bottar som står på samma ställen hela tiden , de stjäl ju grindställen och quest/lvlup spots .

MEN DOM PÅVERKAR JU INTE EKONOMIN! OBVIOUSLY!
att dom snor grindställen å quest/lvlup spots kan stämma (förutom att dom mest grindar sig till 60) och det är den enda nackdelen jag ser. men har själv inte haft några problem med det nånsin. finns alltid minst 2 ställen att levla på i wow.

Citat:

Sen min notis om kinesfarmare och underbetalt , inte fasen är det svenskar som sitter o farmar på 5 konton i 12h pass ...

tack för upplysningen..

Citat:

de farmare jag pratat med (på bruten engelska) har själva sagt till mig att det är inget bra jobb men bättre än inget alls och att de letar andra jobb, det verkar vara ganska osäkra jobb, det är min sanning direkt från källan. Och det hos 1 företag av typ3 st som jag fått spam av på min server att köpa guld hos.

du sa det själv, en helt annan bild än den du presenterade nyss. det är ett jobb, bättre än inget!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Och att folk blandar in verkligheten i ett spel gör mig orolig.

ditt engagemang i frågan gör mig orolig

i övrigt skoj diskussion ni för

själv har jag ALDRIG grindat ... har två epic mounts till mina chars o bra med guld. hemligheten heter AH.

jag kanske tom tjänar på de som köper guld när jag 'trejdar' AH? i sånna fall välkomnar jag guldköparna

Inaktiv

mmm. ett förvånadsvärt bra sätt att tjäna massor med guld på en relativt ny server är att sälja darkmoon decks. jag köpte all kort till par decks från AH + folk som sålde i trade. när jag sedan hade ett fullt deck sålde jag dom för ca 1000g styck! lol. folk köpte dom direkt. gick med ca 500g i förtjänst per deck. gjorde så par ggr... spelade ingen roll om man fick ge dyrt för enstaka kort. forfarande i slutändan när man säljer de för dubbla priset spelar det ingen roll.
Men efter nån månad var decksen nere på ca 500g styck.

..som vanligt med priserna då tillgängligheten blir större.

Testpilot
Skrivet av prikk:

jag sa att 1 av tusen hör till dom som skulle "påverka" ekonomin om alla var som dom de största kunderna är folk i raid-guilds på highendstuff? highendstuff? eh? som vadå?

Det var inte vad du sade , du kanske menade det men det var inte vad du skrev. (se citat nedan)

Skrivet av prikk:

folk som betalar riktiga pengar för merparten av sakerna dom betalar för i wow måste vara en på tusen

Skrivet av prikk:

det är fortfarande så att all bra eq droppar som bop, med undantag för några fåtal bitar armor för några fåtal klasser. dessa armors säljs fortfarande med god framgång och får ekonomin att gå runt på ett vettigt sätt, det finns ingen inflation

Jag ifrågasätter inte BOP-highend equipment , hade dessa inte varit BOP så hade ekonomin varit så åt helvete att spelet nog varit ospelbart.
Det jag säger är att folk som köper guld (dig inräknat) sabbar för de som inte gör det , ni glider förbi det inbyggda "jobba för dina items-systemet" och plockar russinen ur kakan , för du kan ju inte förneka att genom o köpa guld slipper du jobba vilket de som inte köper guld gör.
99% av det guld som köps är införskaffat med bot-program , det är fusk!

Skrivet av prikk:

MEN DOM PÅVERKAR JU INTE EKONOMIN! OBVIOUSLY!
att dom snor grindställen å quest/lvlup spots kan stämma (förutom att dom mest grindar sig till 60) och det är den enda nackdelen jag ser. men har själv inte haft några problem med det nånsin. finns alltid minst 2 ställen att levla på i wow.

Nehej , så du tror på fullaste allvar att de guld som farmarna trycker in i ekonomin inte snedskjuter den och priserna på de vanliga pots och annat som kan köpas som underlättar raids och annat för en fuskare som köper guld , att det inte skjuter i höjden , ehh!
Tips: http://sv.wikipedia.org/wiki/Inflation
Jaja var glad att din server inte påverkas o va glad att guldköpare är i minoritet , på min har priserna skjutit i höjden sen i somras då bottandet började.

Skrivet av prikk:

jag har aldrig sagt att det är "dumt att grinda för man kan köpa guld istället!"
har bara sagt att jag tycker det är sjukt jävla astråkigt och repetitivt att grinda guld

Du har ingen poäng du har fortfarande köpt guld 2ggr enligt ditt inlägg tidigare i tråden därmed stöder du guldfarmarna.

Citat:

de farmare jag pratat med (på bruten engelska) har själva sagt till mig att det är inget bra jobb men bättre än inget alls och att de letar andra jobb, det verkar vara ganska osäkra jobb, det är min sanning direkt från källan. Och det hos 1 företag av typ3 st som jag fått spam av på min server att köpa guld hos.

Skrivet av prikk:

du sa det själv, en helt annan bild än den du presenterade nyss. det är ett jobb, bättre än inget!

Det är samma bild , de är fortfarande underbetalda kinesfarmare.

Medlem

Har spelat wow från och till från start och inte märkt av att ah priserna påverkats någonting. Kan ni inte ge exempel på saker som blivit dyrare pga kinagrindare. Tror det är en stor överdrift att det skulle "förstöra" för alla andra spelare.

Medlem

Ett litet exempel från min server:

För några månader sen kunde jag farma Black Dragonscales i Burning Steppes. Dom sålde jag på AH för 25-30g per stack (20st).
För dom pengarna kunde jag köpa 10-12 (2-3g st) Major Mana Potions.

Efter att alla botar invaderat servern har priset på Black Dragonscales sjunkit till 10-15g och priset på Major Mana Pots har stigit till 4-5g st.

För mig betyder det att om jag ska fortsätta farma BDs och köpa mana pots får jag lägga ner ungefär 4-5 gånger så lång tid för samma mängd.

Så kom inte och säg att botandet inte påverkar ekonomin.

Inaktiv

kan väl vara så att fler än bara bottar börjat farma jsut Black Dragonscales i BS också eller hur. Annars så borde du ju se bottar där jämt, flera stycken med eller?
Anmäl dom då till Blizz. Har du inte gjort det så är det ingen mening att klaga till oss heller angående bottar som farmar.

Folk i allmänhet klagar på saker och ting men inte fan försöker dom göra någonting åt det. Väldigt få som tar saken till rätt person.

Har du nu anmält alla dessa bottar till Blizz och det fortfarande springer omkring exakt samma bottar så är det Blizz som inte sköter jobbet.

Ett förslag till BLizz vore att den person som lyckas spotta en bot och anmäler den och den blir avstängd ska få en belöning för det. Avdrag på månadsavgiften eller nått ingame.

Inaktiv

abusor: och hur kan du dra detta till bottandet? om din tes skulle halvstämma ens skulle ju du får HÖGRE förtjänst för dina black dragonscales?

....det kan inte vara så att fler med tiden har börjat farma black dragonscales och att fler och fler övergett alchemy i förmån för att plocka ihop blommor själv och ge till en kompis som kokar ihop åt dem?

det är en exakt lika bra (i mina ögon - men säkert inte i dina - en bättre) förklaring till vad som skett

tillgång och efterfrågan! om du mot all förmodan och logik inte känner nån som kan göra manapots åt dej om du farmar mats så kan du väl levla upp alchemy istället för skinning och tjäna en jävla massa pengar på det istället?

Harakiri:
ja, det var det jag menade
--
ja, det hade säkert vart åt helvete.. dom flesta andra spel har av vad jag har förstått ett sådant system, och det är stora problem där. fast samtidigt så funkar dom uppenbarligen också?

det verkar som att det "hemska" för dig, ditt problem med det, egentligen är att folk har guld och du inte. så du blir frustrerad eftersom du kämpat ihop dina guld vadå.. det är ju inte direkt så att jag flashade med guldet jag köpte och påstod att jag gjort nåt annat. jag köpte epic mounts till mina chars, eos..
--
inflation?
tro mig, jag vet vad inflation är. vad DU ska förklara för MIG, är hur en inflation sker i ett system där all bra eq - det spelet kretsar runt - INTE GÅR ATT KÖPA!
det enda stället där inflation kan ske är på AH, och av vad jag har hört från folk här är det inte alls särskilt tokigt där?
har pots blivit dyra säger du? jahopp. sluta farma pengar för att köpa dom, farma mats till dom istället, eller varför inte tjäna pengar på att tillverka och sälja dom själv?

allt kan inte gå bra samtidigt, skulle gärna peka på en käck wikipedia-sida åt dej om jag kom på nåt bra ekonomiskt system som motsvarade detta, men det existerar inte i verkligheten

om nu ALLT på din server gått upp så jävla mycket i pris (yeah right) så måste det vara ett paradis att vara crafter? det har folk klagat på sen wow öppnade - att man INTE tjänar ett skit på att vara crafter. låter mer som en utopi det här ^^
--
nej det är inte samma bild, du demoniserade först och sen gav en käck bild om att "det är svårt att få jobb, det är iaf ett jobb".. yeye whatever, fokusera på guldet ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Testpilot
Skrivet av prikk:

det verkar som att det "hemska" för dig, ditt problem med det, egentligen är att folk har guld och du inte. så du blir frustrerad eftersom du kämpat ihop dina guld vadå.. det är ju inte direkt så att jag flashade med guldet jag köpte och påstod att jag gjort nåt annat. jag köpte epic mounts till mina chars, eos..

Japp du hoppade över grind/tid = du fuskar

Skrivet av prikk:

inflation?
tro mig, jag vet vad inflation är. vad DU ska förklara för MIG, är hur en inflation sker i ett system där all bra eq - det spelet kretsar runt - INTE GÅR ATT KÖPA!

Ok då skriker jag lite tillbaka DET GÅR O KÖPA FÖR DU TJÄNAR RAID-TID då du köper guld!!

Skrivet av prikk:

nej det är inte samma bild, du demoniserade först och sen gav en käck bild om att "det är svårt att få jobb, det är iaf ett jobb".. yeye whatever, fokusera på guldet ;P

Its all in the eye of the beholder.

Medlem

Hur fan förtjänar jag raid tid genom att köpa guld? Det är raid 19-24 på kvällarna. Inte fan droppar det mer och vi raidar längre för att jag köper guld?


signatur
Medlem

att dragonscales har gått ner i pris kan ju kanske bero på detta:
http://www.thottbot.com/?i=8409 , är ju inge imba dem sakerna längre

att mana potion gått upp behöver ju inte nödvändigtvis bero på att folk har kina pengar utan bara att fler behöver dem

Testpilot
Skrivet av TixFrix:

Hur fan förtjänar jag raid tid genom att köpa guld? Det är raid 19-24 på kvällarna. Inte fan droppar det mer och vi raidar längre för att jag köper guld?

Så det e gratis o raida ? det var nytt.

Inaktiv

Mja, argumentet håller inte riktigt då guldköparna - om guldköpandet inte vore möjligt - skulle ha bitit i det sura äpplet och farmat istället. Köpt guld har ingen som helst inverkan på hur mycket tid man kan spendera i raids utan hur mycket tid man spenderar på något man är villig att betala för att slippa.

Inaktiv

eh?
ni vet att det bara behövs pots till PROGRESS va?
alla instanser man har på farmstatus går man plus på rätt rejält...
att några få använder kinesguld för att köpa pots till denna progress.. är det där skon klämmer? blir fan snart bisarrt.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Fick 40g på ZG idag.


signatur
Medlem
Skrivet av prikk:

eh?
ni vet att det bara behövs pots till PROGRESS va?
alla instanser man har på farmstatus går man plus på rätt rejält...
att några få använder kinesguld för att köpa pots till denna progress.. är det där skon klämmer? blir fan snart bisarrt.

yeah right, försök mörda Loatheb utan pots. gl hf

Inaktiv

jag ändrar mitt uttalande.. det behövs inte kopiösa mängder med pots (löjligt kostsamma mängder, stora nog att folk ska orka ebaya pengar) till saker man har på farmstatus. vafan.. vi använder fortfarande titans i bwl på några ställen.. det har guildbanken råd med, och där finns inga ebayade pengar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Testpilot

Tixfrix & Rogge:
Har man köpt guld har man mycket mera tid för ännu flera raids , även om nu inte erat guild raidar så ofta så finns ju potentialen att kunna eftersom man tjänat tid genom att fuska.

Prikk: Grattis till att ha alla instanser på farm , inte? ja då är du nog fast i pots / progress grindandet då , bra guild du har som betalar alla pots du använder ... eller?
Du köpte ju guld trots att du tjänar så smaskens mycket på instanserna du farmar - det håller helt enkelt inte.

Vi gör ett sista försök att förklara:
Köp guld (möjligt genom olagliga farmbot program) = slippa grinda = tjäna tid = mer tid till annat = fuska

Dyslexin och läsförstååelsen är utbredd på detta forum trots alla mina försök att förklara så har jag förenklat det ner till minsta beståndsdel men jag ger upp nu jag har formulerat om mig 3-4 ggr nu men fortfarande är det svarta hål i förståelsen av mitt resonemang.

Inaktiv

Harakiri: Du är arbetslös och bor hos mamma va?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

hm.. jag sa inte att vi hade alla instanser på farm? jag sa inte heller att mitt guild betalar pots åt vänster å höger...? det enda som tillhandahålls är väl titans å sånt där, sen har det väl hänt att det droppat in en stack med manapots i min inbox nån gång men nothing fancy..

jag köpte guld trots att jag tjänar så mkt på instanserna.. ptjadu, det där guldet går ju åt pots och repairs

jag köpte guld för att jag inte orkade aktivt guldgrinda ihop pengar till två epic mounts, för jag är jävligt dålig på det och tycker det är jävligt tråkigt..
om det är fusk eller inte är in the eye of the beholder, men fattar inte vad du försöker bevisa/uppnå genom att upprepa DU FUSKAR!! som ett mantra hela tiden

det är lika hjärndött som när man diskuterar en lag och nån tomte alltid kommer å gnäller "MEN DET ÄR LAGEN, DU SKA FÖLJA LAGEN!"

att du sen även kallar folk dyslektiker för att dom inte accepterar din åsikt som den rätta är även ganska lågt.. ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Harakiri: vi förstår vad du skrivit, men vi skiter i det.

..Förstår du det? eller ska jag förklara?..
----------------

omg, sida 9 nu!
Hmm.. nu ska vi se vad det började med:

Skrivet av PrizmaN:

Kan man bli bannad om man köper guld? Hur vet Blizzard om man köper guild osv.
Min bror prata om att köpa guld men jag sa att man förmodligen kan bli bannad för det. Men är det så eller?

*Ja man kan säkert bli bannad, men troligtvis varnad/kontaktad först. Troligtvis är det dock inte de som handlar som åker dit först utan de som säljer (farmbots). På samma sätt som Polisen hellre sätter dit langarna än missbrukarna.
*Tror det är väldigt sällan att sådant upptäcks, om man tex inte köper 5000g på en gång.

Skulle personligen säga att köpa guld är "riskfritt". Vet om många som gjort det och gör det fortfarande. Och faktiskt köpt mycket guld med. Och ingen har ens blivit varnad.
----------------

Btw, ..Nått som är mycket märkligt i sammanhanget, om det skulle vara olagligt att handla med guld, hur kan det då komma sig att flera stora "guld-säljar-företag" finns och frodas på nätet. För vill Blizzard få bort detta så är det väl minst lika lätt för dem att hitta dessa företag med enkelt googlande?!:) eller?
Av troligt rättsliga skäl kan de nog inte komma åt företagen, utan får helt enkelt leta reda på farmbots:) Haha.

----------------

"Farmers of World of Warcraft, be aware of the Mad Cow Disease. Burn all Tauren" - Cabante

Medlem

NOT THE TAURENS ! Burn the dwarfs !:up:

Testpilot

Hunken: Nope, jobbar och bor inte hos mamma , ska du fortsätta hoppa på mig som person eller ska du kanske komma upp med lite diskussion igen?

Jag försöker bara få er att tänka efter och kanske inse att det ni gör är fel , tyvärr funkar det inte och det roliga är att alla har sitt eget sätt att berättiga sitt fuskande och sin egen åsikt varför de har rätten att göra det.

Contentan är precis som cabante skriver , blizzard har så tröga rutiner att ta hand om guldbottandet (precis som många andra storföretags felhanterings rutiner) att det tar månader tom år innan processen är igång för att fixa felen.

Inaktiv

dom kan antagligen inte väcka åtal pga att företagen ligger i "obekväma länder".. är det inte så att dom officiellt ligger i kina men styrs från kanada?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Hunken: Nope, jobbar och bor inte hos mamma , ska du fortsätta hoppa på mig som person eller ska du kanske komma upp med lite diskussion igen?

Kan du du förstå att vissa med villa volvo och vovve inte kan sitta och grinda i två veckor för mount. Eller att vissa bara vill kunna köra lite casualgaming på helgen och då inte vill grinda.

Att köpa char är helt j***a förkastligt men lite guld för att slippa grinda när alternativet är att lägga ned Wow eller sitta och ha tråkigt ser jag inget fel i.

För övrigt hoppas jag på Star Trek Online, där verkar de ha ordnat en annat typ av ekonomi. Lite som i Star Trek världen själv för där har ju federationen avskaffat pengar.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

dom kan antagligen inte väcka åtal pga att företagen ligger i "obekväma länder".. är det inte så att dom officiellt ligger i kina men styrs från kanada?

Vad exact är olagligt om man betalar skatt och har anställda inte slavar som drar in pengarna?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

det jag menar är att om det t ex legat i usa så skulle blizzard med en feeeet skara jurister kunnat stämma dem rätt hårt, med tanke på att de tjänar pengar på blizzards produkt utan att blizzard får något för det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Skriv svar