Dator på ingång för OC, men lite fundersam.

Medlem
Dator på ingång för OC, men lite fundersam.

Tjoo

Har börjat spana runt på efter ny dator som ska köpas slutet av maj eller juni.

Just nu är en c2d E6300 mitt mål som processor och jag vet att nya verioner är på ingång så det blir antagligen den då om priset är samma och är vid den tidpunkten jag har pengar. varför jag väljer en så billig sak är för att jag tänkte överklocka och jag är inte så himla tät.

Jag är ingen ubergamer längre, men spelar grafiskt krävande spel ibland, så jag har glott på 320mb varianten av 8800 för jag är inte så kräsen med upplösningar, AA och aniso. Skulle gärna se att det klarar Crysis och Bioshock skapligt på 1024/1280 res.
Om jag har tur så släpper Nvidia sina midrange runt tiden vid köp och kanske har nån review kommit på dom så man vet hur de står sig mot föregående kort.

Den burk jag har nu är på gränsen att klara Stalker med static lightning och medium settings på det mesta.

2500XP, lite öveklockad
9800pro 128
1g ram
nForce400
Shuttle SN45 (har jag för mig det var) Liten het sak.
Fick 900 nånting i 3dmark06. Börja nästan gråta.

Öppen för förslag, men detta är vad är i kundvagnen på Komplett nu:

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=449919&...

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI
Antec Nine Hundred
Hiper Nätaggregat ATX 580W
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz
XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB
Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes, 120mm fläkt

Plus lite annat. 12 000 är max jag slänger ut.

Är inte så kunnig med alla delar, men lite reviews har jag spånat igenom. Moderkortet är skapligt budget med SLI och bra överklockning för den slanten.
E6300 är ju ett monster med koppel, som bara väntar på att att bli fri.
Det är väl minnena jag är mest osäker på, men jag läste runt i olika forums som fokuserade på överklockning o då såg jag att många hade PC6400 minnen. Lite dyrare, men kanske nödvändigt.
Fullkomligt älskar Antec 900. Så snyggt och har fått OK reviews. Verkar vara rätt val för överklockning med så många och stora fläktar.
Cpu-kylarn ska visst vara jädra bra, men är rätt tung och man är fan rädd att den ska brytas sönder om man skulle flyta burken till nåt LAN.

Rätta mig om jag har fel nånstans.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Inaktiv

E4300 är att föredra framför E6300 är nog den allmänna uppfattningen senaste tiden.

De minnena ska duga gott åt klockning. 800mhz når du ju först vid FSB400.

Kylaren lossnar inte om du bär burken lite försiktigt. Tappar du den i backen är det ju lite större risk.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar