Command and Conquer 3!

Inaktiv

tycker det ser tråkigt ut.... för mycket laser i spelet!

Medlem

Vet någon om det har annonserat ut vad för systemkrav som krävs? Så man vet i förtid om man ska börja gråta eller hurra.

Inaktiv

Är bara att köpa ny dator enbart för detta spel. Ska jag göra.

Har inget demo kommit än ens?


signatur
Medlem
Skrivet av Ferren:

Vet någon om det har annonserat ut vad för systemkrav som krävs? Så man vet i förtid om man ska börja gråta eller hurra.

Det är samma som de för BFME2, möjligtvis lite högre på grund utav alla fina effekter som dom envisats med att mosa in

Inaktiv

Ok och vad är det för krav på det spelet? (gör inte så mycket om jag får dra ner all grafik i botten bara det inte påverkar min förmåga att spela på bästa SÄTT)


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av peteh:

det står väl ändå att det var den 20:e


signatur

Bengebolle

Medlem

dom har bytt från 20 februari till coming soon :I

Inaktiv

Betyder det att det blir senare än den 20:e?


signatur
Inaktiv

Betyder det att det blir senare än den 20:e?


signatur
Medlem

Något C&C serien ska ha credd för är dom enormt **** svåra uppdragen. Påbörjade Firestorm igår, usch vad jobbiga uppdrag.

Medlem

ny trailer med fmv och cgi klipp, lite ingame också,
singleplayer ser ut att bli äg
http://videogames.yahoo.com/predownload?eid=505473

Medlem
Skrivet av peteh:

ny trailer med fmv och cgi klipp, lite ingame också,
singleplayer ser ut att bli äg
http://videogames.yahoo.com/predownload?eid=505473

Behöver nya byxor.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jadu, Själv så anser jag att Red Alert 1 & 2 var bland de bästa i CnC serien. Självklart så är Generals bland de bästa med.

Men ett upp hotat Tibirian Sun är inte så intressant. :/

Men man måste testa spelet, vem vet det kanske är väldigt intressant.

Medlem

PC gamer har recenserat C&C:3

"They gave the game a 90%.

High points:
Three Diverse sides; quick multiplayer action; best full-motion video cut scenes in years.

Low points: Combat may be too frantic for some. Alien plot feels tacked on to the main story.

Bottom Line: C&C 3 returns to the franchise's roots with great looking non stop RTS action.

They also mentioned that the multiplayer interface is the best one that they have seen and that the alien race feels like they added an expansion on to an already complete game. They were happy about the graphics and the way the game plays. They mentioned that each side has tons of units that all have their own unique play styles.

One of the things that may make many of you happy is the system requirments.

P4 1.8GHz, 512MB RAM, 8GB HD space, DX9.0c 64MB graphic card with 8X DVD ROM.

They reccommend a P4 @2.4GHz, 1GB RAM, 128 MB video card."

http://rage3d.com/board/showthread.php?t=33883486

Medlem

Hoppas verkligen spelet kommer funka att spela i min skärms standard upplösning (1680x1050). Annars så går jag och köper en ny skärm.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

tycker inte ni att det är fär mycket laser i spelet?
när man kollar in gameplay trailers så är det laser överallt nästan!

Medlem

Hmm, vissa Nod units har laser men långt ifrån alla, GDI har inga om man nu inte räknar railguns, Aliens vet jag inte.
Sen vill dom väl bara flasha med sin snygga grafik & effekter.

Inaktiv

ja men allt gå så snabbt...... dem machinerna som har laser förstör byggnader på 3 sekunder...
tycker det ska ta lite längre tid

Inaktiv

tycker det är bra som det är, ska vara snabbt spel där omgångarna sällan tar längre än 20 minuter. Tycker supreme commander är helt fel ute.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

tycker det är bra som det är, ska vara snabbt spel där omgångarna sällan tar längre än 20 minuter. Tycker supreme commander är helt fel ute.

Om du har spelat Supreme Commander, så vet du att det är ungefär så det funkar där också.


signatur
Inaktiv

Jasså vad jag hört så är det inte så det funkar. Vad jag hört så är banorna enorma och det tar 45 minuter att få fram supervapen etc.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Jasså vad jag hört så är det inte så det funkar. Vad jag hört så är banorna enorma och det tar 45 minuter att få fram supervapen etc.

Det är bara de extremt långa matcherna som går till användning av supervapen. Kör man en match på laddern via GPG's service GPGNet blir det helt andra matcher (snabbare, mer hänsynslöst) än om man kör de där rallarmatcherna mot grabbarna med ett par öl i näven på ett LAN där man har buildtime på en halvtimma innan man får börja kriga. Det är bara att kolla den genomsnittliga tiden för ett demo på GPGNet, skulle inte tro att den är särskilt mycket högre än något annat RTS.

Redigering
Ja, de största banorna är enorma men de man kör 1on1's och 2on2's på är överkomliga. De som man spelar på är 5x5km (minst) till 20x20km stora och de största är 81x81km stora. De största spelar man inte lika mycket på och jag skulle tro att för de flesta är ens 40x40km maps inte att tänka på än med systemkrav osv.


signatur
Medlem

Det ska bli riktigt kul tycker jag.. Givetvis ska det vara full fart, men det får inte bli överdrivet heller.. Det kan ju vara kul med en match som faktiskt tar en halvtimme ibland, utan att det blir utdraget

Inaktiv

Inte provar SC än men ska snart. men CnC är stor favorit när de gäller strategi spel för mej. redan bokat det och hoppas multiplayer är kul som i dom förra.


signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Medlem

Bokad själv Collection Edition, det är ett måste

Inaktiv

Någon som kört demot? Själv visste jag inte vilket lamt och gammalmodigt building system de använder sig av. Istället för (som i alla andra spel) ha builder units så bygger man byggnader ifrån sin construction yard. Detta för med sig flera nackdelar rent spelmessigt.

1. Det blir onödigt krångel, istället för att ha sin builder unit på hotkey och trycka på honom, välja att bygga en byggnad och sen slippa tänka på det så måste man här först bygga byggnaden i sin construction yard, och SEN när den är klar gå tillbaka till sin bas och placera den (roligt när man är i strid på andra sidan kartan). De borde som minst slänga in en option att datorn placerarut byggnaden åt en så fort den är klar.

2. Finns det någon som hälst anledning att harassa early game? Finns ju inga builder units att slå ut så vad kan man egentligen åstakomma med en harass? Möjligtvis slå ut harvesters men hur enkelt är det och det ger spelet en extra dimension om man kan gå på både harvesters och builder units.

3. Inga tower rushes, eftersom man måste bygga allt inom sitt "område". Vad detta gör är att det gör spelet mer simpelt taktiskt sett eftersom de tar bort taktiska möjligheter.

Med andra ord vi har ett system som gör spelet krångligare rent tekniskt (dvs fler knapptryckningar, vilket även kan åstakommas genom att tex helt ta bort hotkeys) men gör det simplare taktiskt.

Uppdragen i demot var väl ingen höjdare heller. I det sista så klarar man sig helt och hållet utan någon som hälst taktik, bara bygga några mamoth tanks och skicka fram dem så kan du omöjligt dö.

Gillar inte heller de löjligt låga buildtimes som de flesta units har. Vad detta gör är att spelet blir mer simpelt taktiskt. Om man snabbt kan få upp försvar i sin bas genom atrt bygga nya enheter så säger det sig själv att det inte blir lika viktigt vart på kartan man är och hur mycket man vaktar basen.

Ett annat misstag de gjort rent tekniskt är att man inte kan sätta en rally point på en enhet (tex som i warcraft 3 där man ofta sätter barracs rally point på sin hero så att alla enheter man producerar gå till honom). Nej det vore ju för enkelt, här måste man hela tiden flytta sin rally point allt eftersom ens huvudarme flyttar sig på kartan. Åter igen, enligt mitt tycke, en blunder som inte skapar mer taktiskt ljup utan enbart krånglar till det hela (det kan enkelt göras genom att ta bort hotkeys som jag sa innan, båda tillfrö lika mycket till det taktiska).

Någon som vet om de kommer att rätta till dessa misstag tills riktiga spelet kommer ut ? Känns annars som om detta kan bli ett spel där pelle 12 har en chans mot världsmästaren ifrån korea.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Någon som kört demot? Själv visste jag inte vilket lamt och gammalmodigt building system de använder sig av. Istället för (som i alla andra spel) ha builder units så bygger man byggnader ifrån sin construction yard. Detta för med sig flera nackdelar rent spelmessigt.

Ser inga som helst problem med att ha en constructin yard att bygga ifrån.

Funderar på att inhandla det här. Problemet är bara att jag vill ha GRAW 2 och LOTRO också. JAg har dessutom inte mycket pengar att röra mig med.

Medlem

"2. Finns det någon som hälst anledning att harassa early game? Finns ju inga builder units att slå ut så vad kan man egentligen åstakomma med en harass? Möjligtvis slå ut harvesters men hur enkelt är det och det ger spelet en extra dimension om man kan gå på både harvesters och builder units."

varför skulle man inte kunna harassa bara för att det inte finns build units?, ta ut deras harvester eller nån viktig byggnad?

"3. Inga tower rushes, eftersom man måste bygga allt inom sitt "område". Vad detta gör är att det gör spelet mer simpelt taktiskt sett eftersom de tar bort taktiska möjligheter."

Du kan bygga en surveyor, ett slags fordon som du kan bygga från conyard direkt från start som du sedan kan bygga runt efter du deployat den, så det går visst.

Och angående att det är "jobbigt" att bygga, använd hotkeys som man själv kan konfigurera efter eget behov.

Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Någon som kört demot? Själv visste jag inte vilket lamt och gammalmodigt building system de använder sig av. Istället för (som i alla andra spel) ha builder units så bygger man byggnader ifrån sin construction yard. Detta för med sig flera nackdelar rent spelmessigt.

Gilla detta system. det är vad CnC spelen handlar om. tycker det är bra dom inte gjort det som andra RTS spel med en Builder unit man springer runt o bygger med utan har en yard.


signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Skriv svar