Command and Conquer 3!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Iceguppi:

Dofilus kaffe: Ditt resonemang håller fortfarande inte. Jag vill ha ett mer komplicerat strategiskt/taktiskt C&C som är mindre noobvänligt och gynnar taktiskt spel bättre.

Sen så kanske du borde ta och testa spelet lite innan du uttalar dig. Det är helt uppenbart skillnad på "brutal" som killen i demot på youtube spelar mot brutal på min dator. Jag skulle äga sönder både hans brutal och honom själv medasn jag är chanslös mot Brutal på min dator som kommer med 30 enheter vid samma tidpunkt som snubben i demot stöter på sin första enhet.

Ytterligare ett bevis är att datorn på brutal vart sämre när jag drog upp grafiken. Tidigare körde jag på sämsta möjliga grafik, nu har jag dragit upp den till default och genast kommer det mindre tank spam mot mig. Fortfarande mer än jag sett på någon demo video men ändå mindre än tidigare.

Lol grafiken ska ju givetvis vara på högsta varför köra på default? Måste du det är de la dags å uppgradera datorn. Spela CS istället ^^

Finns inget som säger att att man måste maxa ett spel, och var har CS med C&C grafik att göra? Skärp dig.

A.I.n verkar rätt obalanserad, men det är bara ett demo, så jag ser det som en mindre ostabil betaversion av en del av spelet (Catch my drift?)

Folk som kräver mer stratergi och mindre action kan ju satsa på Supreme Commander-träsket, att klaga på spelet nu är meningslöst, det förändrar inget.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Iceguppi:

Dofilus kaffe: Ditt resonemang håller fortfarande inte. Jag vill ha ett mer komplicerat strategiskt/taktiskt C&C som är mindre noobvänligt och gynnar taktiskt spel bättre.

Sen så kanske du borde ta och testa spelet lite innan du uttalar dig. Det är helt uppenbart skillnad på "brutal" som killen i demot på youtube spelar mot brutal på min dator. Jag skulle äga sönder både hans brutal och honom själv medasn jag är chanslös mot Brutal på min dator som kommer med 30 enheter vid samma tidpunkt som snubben i demot stöter på sin första enhet.

Ytterligare ett bevis är att datorn på brutal vart sämre när jag drog upp grafiken. Tidigare körde jag på sämsta möjliga grafik, nu har jag dragit upp den till default och genast kommer det mindre tank spam mot mig. Fortfarande mer än jag sett på någon demo video men ändå mindre än tidigare.

Lol grafiken ska ju givetvis vara på högsta varför köra på default? Måste du det är de la dags å uppgradera datorn. Spela CS istället ^^

Finns inget som säger att att man måste maxa ett spel, och var har CS med C&C grafik att göra? Skärp dig.

A.I.n verkar rätt obalanserad, men det är bara ett demo, så jag ser det som en mindre ostabil betaversion av en del av spelet (Catch my drift?)

Folk som kräver mer stratergi och mindre action kan ju satsa på Supreme Commander-träsket, att klaga på spelet nu är meningslöst, det förändrar inget.

Jag menade att han säkert skulle trivas bättre i ett "taktiskt" lir som CS istället eftersom han inte insett poängen med C&C8)..... Nej CS har inget med detta sköna lir att göra.


signatur
Inaktiv

Allmänt: Finns det någon som har någon annan taktik än att spamma predetors för att sedan techa till mamoths och railguns? Möjligtvis kan man köra lite air också men känns rätt poänglöst då buildtime på counters mot air är på 4 sekunder eller vad den är. Känns också helt onödigt att scouta motsåtndarens bas eftersom det ändå bara finns en taktik och man dessutom hinner countra direkt om motsåtndaren skulle köra någon annan.

Med andra ord predetor spam och nån apc och pitbull ifall motståndaren skulle vara dum nog att använda sig av nått annat än tanks. Iofs är väl skill i vem som kan spamma en enhet snabbast också, men det är inte mycket taktik i detta spel.

Har klarat på brutal nu föresten, men det är inget som kommer att hjälpa mot riktiga spelare.

Zkar Zhinik : Vad jag vet så fuskar inte datorn med sin income på medium. Du ska få högre income om du har 4 harvesters igång. Hur mycket får du och hur mycket får datorn?

Dofilus: Och vad är poängen med C&C enligt dig? Enligt mig är den att slå ut motståndarens bas på ett så bra sätt som möjligt.


signatur
Medlem

Du kan ju testa predator spam i mp när fulla spelet kommer och se hur bra det kommer gå -_-
viss skillnad att spela mot en AI jämfört mot en riktig person som vet hur man använder counters.

Inaktiv

Jo fast det finns inget direkt counter mot predetor spam faktiskt. Missile infantry kan vara bra men man tar ju med sig nån eller ett par apc som tar hand om dem. Och om fienden skickar flyg mot en så fixar man med några pitbulls så är de borta. När man senare får mamoths så behöver man inte ens det. De har rakater mot flyg och om de har railguns så tar de snabbt hand om infanteri dessutom.

Men ok NOD kanske är annorlunda och kräver lite mer. Har inte börjat spela dem än.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Zkar Zhinik : Vad jag vet så fuskar inte datorn med sin income på medium. Du ska få högre income om du har 4 harvesters igång. Hur mycket får du och hur mycket får datorn?

Det där var den mest konstukriva formuleringen av mitt alias ever! Tog t.o.m. ett tag innan jag fattade att det var riktat till mig

Problemet, som jag insåg rätt snart, var att mina harvesters stod i kö för att lasta av sitt tiberium. Har löst det genom att alltid ha minst två refinerys vid varje tiberium-plats, tyckte det var lite mystifikt att datorn hade dubbelt så mycket resurser som mig i average income. Med lite blod, svett och tårar klarar jag Hard nu

När börjar datorn fuska med resurserna då?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Brutal så fuskar datorn, annars ska den inte göra de läs igenom detta det är ganska intresant "http://commandandconquer.filefront.com/info/cnc3_summit2"


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

3e
Medlem

Jag skiter fullständigt i om datorn fuskar just nu. Fick precis reda på att fullversion inte kommer stödja Vista heller.
Någon som kan låna mig en Widows XP cd?


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Inaktiv
Skrivet av 3e:

Jag skiter fullständigt i om datorn fuskar just nu. Fick precis reda på att fullversion inte kommer stödja Vista heller.
Någon som kan låna mig en Widows XP cd?

Jodå, fullversionen stödjer Vista...32 bits versionen men ej 64 bits. Så som jag har förståt det.

3e
Medlem

Detta alarmerande hittade jag efter att ha snokat runt lite:

"OS: Windows XP, Windows Vista (32-bit; 64-bit versions of Vista are not supported)"

Hittas på: http://www.commandandconquer.com/game_details/defa
ult.aspx#faq3


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Medlem

Äsch demot funkar prima på Vista 32-bitar så det kommer fullversionen med. Fan gamla C&C och Red Alert funkar på vista .

Men är det bara jag som är förtrollad av det här spelet? Jag fullkomligt älskar det. Vet inte om det är namnet som gör det för det har balans problem, ai problem och kanske inte så mycket strategi. Tror det är känslan kombinerad med underbara enheter och gammalt välkommet gameplay.

Det jag dock saknar mest är nog murar. Har alltid tyckt det varit skoj att bygga upp snygga stora baser me fräcka murar och sedan torn innanför.

Något vi alla kan hålla med om är väl att detta är många gånger bättre än generals?

Medlem

Tror detta kommer bli det bästa!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av 3e:

Detta alarmerande hittade jag efter att ha snokat runt lite:

"OS: Windows XP, Windows Vista (32-bit; 64-bit versions of Vista are not supported)"

Hittas på: http://www.commandandconquer.com/game_details/defa
ult.aspx#faq3

Not Supported, men det betyder inte att det inte fungerar. Och jag som många andra här kan konfirmera att det inte var några som helst problem att köra demot i Vista.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Mitt C&C3 kom idag. Är överlycklig. Tack komplett! TACK! Nu ska det spelas hela helgen!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

fusk! ska det inte släppas den 28:e? fast dom kanske skickade ut det direkt dom fick in spelen.

inte fått mitt från webhallen iaf, får hoppas på måndag :I

Medlem
Skrivet av Boomer:

Mitt C&C3 kom idag. Är överlycklig. Tack komplett! TACK! Nu ska det spelas hela helgen!

Vilken lyx!

Medlem

Mmm.. Helt klart bästa C&C spelet på länge. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av 3e:

Detta alarmerande hittade jag efter att ha snokat runt lite:

"OS: Windows XP, Windows Vista (32-bit; 64-bit versions of Vista are not supported)"

Hittas på: http://www.commandandconquer.com/game_details/defa
ult.aspx#faq3

Not Supported, men det betyder inte att det inte fungerar. Och jag som många andra här kan konfirmera att det inte var några som helst problem att köra demot i Vista.

Systemkraven ska tolkas så här:
Spelet fungerar på Windows XP, Windows Vista (men endast 32-bitars versionen, 64-bitars Vista stöds ej).

Därför kan spelet både fungera eller inte funger på Vista, beroende på om det är 32 eller 64-bitarsversionen man kör. I det här fallet verkar det som om "Not supported" på 64-bit betyder att det inte fungerar.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Mmm.. Helt klart bästa C&C spelet på länge. <3

Va fan IMBA


signatur

En styck signatur.

Medlem

Installerade Red Alert för några dagar sedan i väntan på att få Tiberium Wars.

Skrivet av Pettor:

Det jag dock saknar mest är nog murar. Har alltid tyckt det varit skoj att bygga upp snygga stora baser me fräcka murar och sedan torn innanför.

ja med, undrar varför dom har tagit bort murar i 3:an.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Installerade Red Alert för några dagar sedan i väntan på att få Tiberium Wars.

Skrivet av Pettor:

Det jag dock saknar mest är nog murar. Har alltid tyckt det varit skoj att bygga upp snygga stora baser me fräcka murar och sedan torn innanför.

ja med, undrar varför dom har tagit bort murar i 3:an.

Det finns fina modeller i spelet för murar så det kan inte vara allt för svårt att göra en liten mod som gör dom tillgängliga.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Xphome:

Installerade Red Alert för några dagar sedan i väntan på att få Tiberium Wars.

Skrivet av Pettor:

Det jag dock saknar mest är nog murar. Har alltid tyckt det varit skoj att bygga upp snygga stora baser me fräcka murar och sedan torn innanför.

ja med, undrar varför dom har tagit bort murar i 3:an.

Det finns fina modeller i spelet för murar så det kan inte vara allt för svårt att göra en liten mod som gör dom tillgängliga.

Finns det några screenshots på murarna i C&C3:TW, som du snackar om?

Medlem

fyfaan vad coolt....introt och prologen ger mig rysningar. blir nog några timmar njutning SP med ett spel som är över 7gig ^^

Medlem

Argh, jag vill också ha min kopia. :x

Har beställt från cd-wow...... nån som vet om dom brukar leverera tidigare om dom får in spelen tidigt?

Medlem

Jag laddar ner spelet just nu och köper det till helgen för MP Lyncha mig om ni nu vill det, men men.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av framax:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Xphome:

Installerade Red Alert för några dagar sedan i väntan på att få Tiberium Wars.

Skrivet av Pettor:

Det jag dock saknar mest är nog murar. Har alltid tyckt det varit skoj att bygga upp snygga stora baser me fräcka murar och sedan torn innanför.

ja med, undrar varför dom har tagit bort murar i 3:an.

Det finns fina modeller i spelet för murar så det kan inte vara allt för svårt att göra en liten mod som gör dom tillgängliga.

Finns det några screenshots på murarna i C&C3:TW, som du snackar om?

Dom ser på ett ungefär ut som dom gör i Tiberian Sun. Kan starta spelet snart och knäppa lite kort om du vill.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Då har man Kane Edition i händerna. Gött!

Medlem

mitt låg i brevlådan imorse, har iofs haft spelet sen i måndags fast nu kan man lira mp! fick kane edition också fast jag beställde vanliga...:p

Medlem

Någon annan än jag som, nu när man har hela spelet och har kört några matcher i ver 1.1, tycker att NOD är otroligta nerfade gentemot tidigare C&C spel!?

Late game matcher har dem ingen chans i, avatarsen är dyrare än mammothsen men torskar ändå mot dem. Och NOD's signum - försvaret, är inte alls speciellt nu. Okej Obelisksen blir ju jävligt bra när man har understöd av 4 laserbeam snubbar kanske men då är dem återigen på tok för dyra. Nu känns det som alla har bra försvar och då har NOD inget kvar att hämta..

Inaktiv
Skrivet av Boomer:
Skrivet av framax:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Xphome:

Installerade Red Alert för några dagar sedan i väntan på att få Tiberium Wars.

Skrivet av Pettor:

Det jag dock saknar mest är nog murar. Har alltid tyckt det varit skoj att bygga upp snygga stora baser me fräcka murar och sedan torn innanför.

ja med, undrar varför dom har tagit bort murar i 3:an.

Det finns fina modeller i spelet för murar så det kan inte vara allt för svårt att göra en liten mod som gör dom tillgängliga.

Finns det några screenshots på murarna i C&C3:TW, som du snackar om?

Dom ser på ett ungefär ut som dom gör i Tiberian Sun. Kan starta spelet snart och knäppa lite kort om du vill.

Gör det, så blir jag jätteglad

Skriv svar