Ngmoco: iPhone lika bra som DS och PSP

Robot
Inaktiv
Ngmoco: iPhone lika bra som DS och PSP

"finns en amssa vi kan lära " Tryckfelsnisse har varit framme


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Inaktiv

Skulle aldirg i hela mitt liv köpa en iPhone...
För det första så går det inte att skicka MMS med dom utan att hacka telefonen först...
För det andra så verkar det som att det bara går att spela multiplaye i spel över bluetooth, medans jag kan spela spel online på min Nokia N95 8GB, då menar jag inte över GPRS...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

iPhonen har ha bra möjligheter till att bli en bra spel maskin. Men i bara för en viss typ av spel, har testat en hel den på min egna iPhone, och det finns mycket skit där ute.
Men så finns det väldigt bra och roande spel, mer simplare spel tror jag på.
Jag har tex testat Brothers In Arms till iPhone, och det är otroligt frustrerande att spela för du måste styra gubben och sikta samtidigt som du ska skjuta på nazzis. så... det finns nog goda chanser ändå för iPhonen om man bortser från typ FPS spel och liknande

Medlem
Skrivet av CZorg:

Skulle aldirg i hela mitt liv köpa en iPhone...
För det första så går det inte att skicka MMS med dom utan att hacka telefonen först...
För det andra så verkar det som att det bara går att spela multiplaye i spel över bluetooth, medans jag kan spela spel online på min Nokia N95 8GB, då menar jag inte över GPRS...

MMS kommer till sommaren i och med släppet av iPhone OS 3.

Online kan du spela hur du vill. Jag spelar exempelvis via wlan, och det går utmärkt att spela via 3G-nätet också även om det inte är att föredra.

Medlem

Har en själv och som Ingolf säger finns där en hel del roande spel. Pinball Dreams kopian t.ex fungerar utmärkt på Iphone. Det största problemet som jag ser det är bristen på knappar på telefonen. Att använda touchen till 100% som styrning blir begränsande förr eller senare i vissa titlar.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Har en själv och som Ingolf säger finns där en hel del roande spel. Pinball Dreams kopian t.ex fungerar utmärkt på Iphone. Det största problemet som jag ser det är bristen på knappar på telefonen. Att använda touchen till 100% som styrning blir begränsande förr eller senare i vissa titlar.

Då längtar du tills denna kommer

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Fisse:

Har en själv och som Ingolf säger finns där en hel del roande spel. Pinball Dreams kopian t.ex fungerar utmärkt på Iphone. Det största problemet som jag ser det är bristen på knappar på telefonen. Att använda touchen till 100% som styrning blir begränsande förr eller senare i vissa titlar.

Då längtar du tills denna kommer

Update: Belkin has now confirmed that this story is a hoax.
Hmm

Hade hur som helst valt en Nintendo DS framför en Apple Iphön.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Fisse:

Har en själv och som Ingolf säger finns där en hel del roande spel. Pinball Dreams kopian t.ex fungerar utmärkt på Iphone. Det största problemet som jag ser det är bristen på knappar på telefonen. Att använda touchen till 100% som styrning blir begränsande förr eller senare i vissa titlar.

Då längtar du tills denna kommer

Update: Belkin has now confirmed that this story is a hoax.
Hmm

Medlem
Skrivet av CZorg:

Skulle aldirg i hela mitt liv köpa en iPhone...
För det första så går det inte att skicka MMS med dom utan att hacka telefonen först...
För det andra så verkar det som att det bara går att spela multiplaye i spel över bluetooth, medans jag kan spela spel online på min Nokia N95 8GB, då menar jag inte över GPRS...

MMS kommer som sagt till sommaren. Men MMS går väll ändå inte att skicka över wlan, utan det kostar pengar oavsett var man befinner sig? Varför vill man använda det?

Inga som helst att spela multiplayer spel över wlan eller 3g heller.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag tror att iphonen redan har börjat konkurera med DS och PSP.
Har för länge sen insett att det kommer bli en bra plattform för spel, Men saken är den, precis som med wii och även DS så gäller det att utvecklarna vet hur telefonen fungerar för att kunna utnyttja den på rätt sätt. Det är som sagt mycket skit där ut med några få guldkorn, men alla dom som gjort spel har lärt sig lite mer och därmed kan göra ett bättre spel. Många duktiga flash utvecklare har jag sett har börjat släppa sina spel på iphonen eller kommer göra det, och med det lär vi se spel som är direkt gjorde för iphonens gränssnitt.

Har ingen iphone, men om jag köper en ny mobil så ska jag försöka skaffa mig en iphone. Inte främst för spelen.

Medlem

Älskar min iPhone. Har en PSP som jag aldrig använder, klara God Of War och gta spelen på den sedan dess har den legat... Jag vet faktiskt inte, pallar inte leta.

Det finns så sjukt många bra iPhone apps nu och dom har det bästa sättet att sälja dom på! Vem som helst kan göra spel!

Tro mig alla haters och allt annat folk utan iPhones/iTouch. Flera spel slår PSP och DS hårt!

Medlem
Skrivet av CZorg:

Skulle aldirg i hela mitt liv köpa en iPhone...
För det första så går det inte att skicka MMS med dom utan att hacka telefonen först...
För det andra så verkar det som att det bara går att spela multiplaye i spel över bluetooth, medans jag kan spela spel online på min Nokia N95 8GB, då menar jag inte över GPRS...

kommer sjukt mycket nytt i version 3.0 till sommaren.

Alla andra telefoner ligger kvar i stenåldern från iPhone.

Ja, grafik är ju allt. Säger man det och är utvecklare är nog inte spelen mycket att ha. Knappar kommer alltid behövas för att man ska kunna få någon form av upplevelse.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Knappar kommer alltid behövas för att man ska kunna få någon form av upplevelse.

sagt av en sann ovetare?

Medlem

Visst kanske den slår PSP'n men DS's utbud av riktigt bra spel är svårt att klå.

Inaktiv

iPhone:n Slår inte PSP eller DS! PSP ska få några grymma spel till innen.
PSP 2=)

Medlem

Iphone + spel = Lika mycket fail som Nokia N-Gage


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Iphone + spel = Lika mycket fail som Nokia N-Gage

Där sprack ditt påstående direkt då det sålts mer spel till iPhone än vad det gjort till N-gage sedan första generationen. Samt att många stora och små utvecklare nu hoppa på tåget då det faktiskt går att skapa spel värda namnet.

Tror faktiskt på iPhone men framförallt iPod Touch som spelplattform, bara utvecklarna lär sig anpassa kontrollen.

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Night Hawk:

Iphone + spel = Lika mycket fail som Nokia N-Gage

Där sprack ditt påstående direkt då det sålts mer spel till iPhone än vad det gjort till N-gage sedan första generationen. Samt att många stora och små utvecklare nu hoppa på tåget då det faktiskt går att skapa spel värda namnet.

Tror faktiskt på iPhone men framförallt iPod Touch som spelplattform, bara utvecklarna lär sig anpassa kontrollen.

Touch? den enda fördelen är väl att den är billigare, Iphonen har ju mycket mer praktiska funktioner som man vill ha.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Night Hawk:

Iphone + spel = Lika mycket fail som Nokia N-Gage

Där sprack ditt påstående direkt då det sålts mer spel till iPhone än vad det gjort till N-gage sedan första generationen. Samt att många stora och små utvecklare nu hoppa på tåget då det faktiskt går att skapa spel värda namnet.

Tror faktiskt på iPhone men framförallt iPod Touch som spelplattform, bara utvecklarna lär sig anpassa kontrollen.

Touch? den enda fördelen är väl att den är billigare, Iphonen har ju mycket mer praktiska funktioner som man vill ha.

Nu ser jag till själva spelandet, svårt att motivera iPhone som en ren spelplattform då den kostar lite väl mycket för att inhandla enbart för nöjesskull

Medlem

Sant, men Iphonen har ändå relevanta funktioner som touchen inte fått, vilket betyder att har man pengarna och verkligen vill kunna göra allt så blir det en telefon med.

Medlem

Har en hel del roliga spel på min iPhone, men tror inte att den och iTouchen kan konkurera med DS och PSP riktigt. I alla fall inte i action spel, är för oergonomiskt och svårtstyrt utan knappar.

Medlem
Skrivet av TruB:

Sant, men Iphonen har ändå relevanta funktioner som touchen inte fått, vilket betyder att har man pengarna och verkligen vill kunna göra allt så blir det en telefon med.

Vilka? Jag säger inte emot men jag vet bara att den har 3g-nät o mikrofon... eller har den något mer Touchen inte har?


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

har inte irktigt fattat varför alla bara släpper dessa spel till iPhone? Det finns många fler telefåner som stödjer exakt vad iPhone gör och mer dessutom, inte för att nämna snabbare/bättre hårdvara.

Men nästan aldrig kommer de ut till dem utan nej, enbart iPhone???

Medlem
Citat:

Älskar min iPhone. Har en PSP som jag aldrig använder, klara God Of War och gta spelen på den sedan dess har den legat... Jag vet faktiskt inte, pallar inte leta.

Det finns så sjukt många bra iPhone apps nu och dom har det bästa sättet att sälja dom på! Vem som helst kan göra spel!

Tro mig alla haters och allt annat folk utan iPhones/iTouch. Flera spel slår PSP och DS hårt!

Vilka spel till iPhone slår God of war och Gta-spelen på PSP hårt?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

va fan hackar alla på sony för?apple gör snygga och bra produkter fast om psp och sony bara skulle få lite mer stöd av folk så skulle psp äga pung!!!!!!

Medlem

hahahahaha att iphone skulle vara bättre för spel än PSP är ett skämt kanske DS eftersom båda kör med pekskärm och klarar av hyfsad grafik.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

iphone kommer aldrig kunna bli en stabil plattform för mobilt spelande.
skiten kostar för mycket helt enkel


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Inaktiv

Att koda och sälja spel till iPhone är en guldgruva som många kämpar för att utnyttja. Denna "guldrush" är något som gynnar Apple och deras iPhone men även deras användare.

En situation dom själva skapat, grats Apple och grattis alla som äger en iPhone.

12
Skriv svar