Häng med under en dag i snutspelet The Precinct

Robot
Häng med under en dag i snutspelet The Precinct

Bötfäll en felparkerare, käka en korv och skjut ihjäl några rånare.

#Fallen-tree-games, #The-precinct


Medlem
Medlem

Ser intressant ut, inte ofta man får spela som polis. Men kommer ihåg att jag gillade APB väldigt mycket när jag växte upp.

Skribent

Tänker lite på Police Quest 1. Även om det nu var en helt annan typ av spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser roligt ut. Påminner mig en del om Urban Chaos

KoP
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ser intressant ut, inte ofta man får spela som polis. Men kommer ihåg att jag gillade APB väldigt mycket när jag växte upp.

Kolla in spelet Police Simulator: Patrol Officers om du är sugen på att axla polisarbete. Det kom för ett par år sedan och finns till både pc och konsol.

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Ser roligt ut. Påminner mig en del om Urban Chaos

Just ja! Det spelet var kul! Underskattat spel och det gjorde ju en öppen stad i 3D faktiskt före GTA3. Minns att det fanns små detaljer som att löv blåste upp om man sprang över dem på marken etc.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser faktiskt intressant ut

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ser roligt ut. Påminner mig en del om Urban Chaos

Nostalgi! var min första tanke också. Gillar att det ser ut att utspela sig för några år sedan också med den lite äldre modellen polisbil som man växte upp med i amerikanska filmer. Ska hålla koll på detta. Sällan man får spela polis i spel som sagt, har spenderat rätt mycket tid med LCPD-modden till GTA4.

Medlem

Ser bra ut men hoppas det finns nån form av story också och inte bara är random saker.

Medlem

Ser kul ut. Blir att hålla ögonen på!


signatur

I drank what?

ELF
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ser intressant ut, inte ofta man får spela som polis. Men kommer ihåg att jag gillade APB väldigt mycket när jag växte upp.

Jag missade vilket APB det gällde. Nu fick du en 30 plussare att känna sig riktigt gammal... Nötte detta APB som bara tusan med några andra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ser kul ut, om än lite klumpigt i delarna när man ska arrestera någon. Får lite vibbar av licensspelet Hill Street Blues som jag nötte rejält på Amiga. Ska definitivt lägga detta på wishlist, tack för tips!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Såg inte så tokigt ut. Alltid när jag ser "precinct" tänker jag på Carpenters gamla rulle Asssault on Precinct 13.

Medlem

Undrar om det här kan stilla suget efter ett nytt Urban Chaos (är det fortfarande spelbart på moderna datorer förresten, någon som vet? Älskade det back in the days)

Medlem
Skrivet av Renfis:

Undrar om det här kan stilla suget efter ett nytt Urban Chaos (är det fortfarande spelbart på moderna datorer förresten, någon som vet? Älskade det back in the days)

Roligt att se två personer nämna Urban Chaos i tråden, alltid känts som att är ett spel som bara jag minns, haha. Ingen aning om det fungerar på moderna datorer men jag hade gärna spelat det om det gick, måste kolla upp.

Medlem

Vill bara uppmana till försiktighet, en skurk i trailern stod med ryggen mot snuten och hade handklovar på sig, när polisen springer mot nästa skurk skriker sagda bakbundna skurk ”ok, let’s tango”.
Gör inte det i samma situation för det kan bli problematiskt.

1
Skriv svar