Arrowhead överväger långsammare uppdatering av Helldivers 2

Robot
Arrowhead överväger långsammare uppdatering av Helldivers 2

Menar att takten varit lite för hög hittills.

#Arrowhead, #Helldivers-2


Det låter sol en bra idé. Några av vapnen som nerfat/buffats har väl kanske inte varit helt genomtänkta. Man har även mixtrat med spawnraten hit o dit, det gör förvisso inte så mycket då man aldrig vet vad som ska hända, men har ena dagen varit patetiskt många ”breaches” för att sedan bli ganska öde. Hade bland annat 11 Bile’s uppe samtidigt på Helldive. Det var rätt schvettigt så att säga och kändes inte stämma.

For democracy!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Redaktör
Ponny

"Community manager Twinbeard" 😍

Hej Thomas!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Låter klokt. Det är bättre att deras medarbetare har skälig arbetsbörda istället.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

"Community manager Twinbeard" 😍

Hej Thomas!

https://www.fz.se/artikel/og-image/268866

*hyllar tveskägg

*väljer en bild när han har ett skägg

Medlem
Skrivet av Thane:

*hyllar tveskägg

*väljer en bild när han har ett skägg


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Sarato:

Låter klokt. Det är bättre att deras medarbetare har skälig arbetsbörda istället.

Skulle den vara för hög nu menar du?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Thane:

*hyllar tveskägg

*väljer en bild när han har ett skägg

Jag vet. Men vackert löst, @Hanzo.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Undrar om det har att göra med att spelarantalet börjar avta?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skulle den vara för hög nu menar du?

Crunch-kulturen är väldigt stark så jag killgissar på att de förmodligen har haft det lite väl hetsigt ett bra tag.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Crunch-kulturen är väldigt stark så jag killgissar på att de förmodligen har haft det lite väl hetsigt ett bra tag.

Stark på Arrowhead menar du eller? Var det mycket under utvecklingen? Jag har hört annat... vart lite loy...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Stark på Arrowhead menar du eller? Var det mycket under utvecklingen? Jag har hört annat... vart lite loy...

Inom spelutvecklarkulturen, även i Sverige.
Om de har haft det lugnt och du har hört annat så blir jag bara glad. Men oavsett vad så ska alla på Arrowhead ha en stor eloge. Spelet är riktigt bra!

Medlem

Skulle vara ett snedsteg att dra ned på tempot. Helldivers 2 är extremt repetitivt, vill man hålla spelarbasen engagerad är det högt tempo som gäller med uppdateringarna. Spelartalet har redan rasat i antal sedan release.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle vara ett snedsteg att dra ned på tempot. Helldivers 2 är extremt repetitivt, vill man hålla spelarbasen engagerad är det högt tempo som gäller med uppdateringarna. Spelartalet har redan rasat i antal sedan release.

Rasat är väl en överdrift? Det har väl bara minskat i ett ganska normalt tempo jämfört med andra spel.

Medlem
Skrivet av Thane:

Rasat är väl en överdrift? Det har väl bara minskat i ett ganska normalt tempo jämfört med andra spel.

Att tappa drygt 70% av spelarna på tre månader i ett live service-spel skulle jag ändå klassa som ett ras.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att tappa drygt 70% av spelarna på tre månader i ett live service-spel skulle jag ändå klassa som ett ras.

<Uppladdad bildlänk>

Dessa spelare kommer komma tillbaka så fort det finns nytt content att sätta tänderna i. Även om det bara blir i 3 dagar. Vet inte om du har kört spelet själv men det finns inget riktigt endgame. När du har låst upp allt, clearat battle pass osv. Så finns det ingenting att spela för, förutom gameplayet. Folk som mainar spelet stannar, alla andra passar på att få sitt fix i annat spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att tappa drygt 70% av spelarna på tre månader i ett live service-spel skulle jag ändå klassa som ett ras.

<Uppladdad bildlänk>

Varför det? Många har låst upp allt, maxat level och den initiala hypen har dött. Spelarantalet har ju gått stadigt neråt ända sen release och inte sens debaklet kring PSN syns på grafen. Vi får vänta och se hur det ser ut när de släpper en stor uppdatering.

1
Skriv svar