Sea of Thieves släppt på PS5

Robot
Sea of Thieves släppt på PS5
Ambassadör
Xbox

Välkomna!


signatur

Jump in.

Medlem

Tack, men nej tack! Jobbig resa detta spelet har haft. Utvecklarna är säkerligen lika frustrerade som jag som slutanvändare, för kvaliteten finns där? En bra ide, ambitiös utvecklingsstudio och ett genuint mål. Ett piratspel, en öppen värld. Massa kul rövande att göra tillsammans med sina kompisar. Ingenting av detta blev av. Kass ledning, dumma beslut och dålig ekonomi.

Medlem

Jag har redan spelat i dagar vilket bra spel!!! Klarade battle passet också på betan/5 dagar tidigare tiden också. Så det gick rätt smärtfritt. Och köpte alla båtarna. Nu är det bara att börja spela tall tales med barnen först och kanske ge sig på något mer avancerat.

Medlem

Alltså visst är man sugen att lira det från soffan, men har redan det på PC haha.

Medlem

Fattade aldrig grejen när jag testade det på Xbox för några år sedan, det blev väldigt repetitivt när jag bara tog ett uppdrag, seglade iväg till en ö och dödade några skelett för att sedan segla tillbaka och ta ett nytt nästan likadant uppdrag. Jag antar att jag gjorde något fel men jag kunde inte hitta något annat att göra.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fattade aldrig grejen när jag testade det på Xbox för några år sedan, det blev väldigt repetitivt när jag bara tog ett uppdrag, seglade iväg till en ö och dödade några skelett för att sedan segla tillbaka och ta ett nytt nästan likadant uppdrag. Jag antar att jag gjorde något fel men jag kunde inte hitta något annat att göra.

Det var i princip så spele var från början nör det kom.
Jag har inte spelat på länge.
Men vad som var kul om man spelade ensam var att smyga upp på andra spelare.
Nör dom var på nån ö smög man ombord och snodde deras skatter på skeppet och sen sänkte man det och drog


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Maggot:

Tack, men nej tack! Jobbig resa detta spelet har haft. Utvecklarna är säkerligen lika frustrerade som jag som slutanvändare, för kvaliteten finns där? En bra ide, ambitiös utvecklingsstudio och ett genuint mål. Ett piratspel, en öppen värld. Massa kul rövande att göra tillsammans med sina kompisar. Ingenting av detta blev av. Kass ledning, dumma beslut och dålig ekonomi.

Varför skulle Rare vara frustrerade? Spelet har varit en succé för dem trots en bristfällig launch.

Medlem

Fattar inte folk som orkar spel utan någon som helst progress... Kunde varit så bra om dom gjorde det värt att spela. För det är kul spel som faller platt utan nån som helst form av progress på sin Character


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Fattar inte folk som orkar spel utan någon som helst progress... Kunde varit så bra om dom gjorde det värt att spela. För det är kul spel som faller platt utan nån som helst form av progress på sin Character

Finns ju hur mycket kosmetisk progress som helst som du får från Tall Tales, Pirate Legend och olika factions när du grindar rep. Jag hamnar hellre i strid med fiender som har exakt samma förutsättningar som mig själv istället för att bli rövägd av nån som har grindat till sig kevlarsegel, isbrytarskrov och Destructomatic T-47 armor-piercing Carnage Delivery System-kanoner med automatladdning och faxmodem.

Mvh. över 300 timmar och tycker fortfarande det är alla tiders att spela både solo och med vänner.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Om ett spel inte erbjuder mer än kosmetisk progress så är det verkligen inget för min del. Men kul för er andra.

Redaktör

Vi bör ösa beröm över Rare och MS för hur de skött det här spelet: fria uppdateringar med massor av nytt innehåll i sex års tid. Sen måste man inte gilla spelet, men hanteringen är minst sagt generös. Vackert i dessa live service-tider.


signatur
Medlem
Skrivet av Maggot:

Tack, men nej tack! Jobbig resa detta spelet har haft. Utvecklarna är säkerligen lika frustrerade som jag som slutanvändare, för kvaliteten finns där? En bra ide, ambitiös utvecklingsstudio och ett genuint mål. Ett piratspel, en öppen värld. Massa kul rövande att göra tillsammans med sina kompisar. Ingenting av detta blev av. Kass ledning, dumma beslut och dålig ekonomi.

Releasemässigt håller jag med dig kanske men nu flera år senare har de verkligen uppfyllt allt de sagt. Så kul som jag haft med det här spelet har jag knappt haft med något annat spel.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av robbis:

Fattar inte folk som orkar spel utan någon som helst progress... Kunde varit så bra om dom gjorde det värt att spela. För det är kul spel som faller platt utan nån som helst form av progress på sin Character

Enig, spelet ser skitkul ut och vill gilla det men utan progress (kosmetisk progress endast räknas inte) så känns det totalt meningslöst att lägga någon tid på spelet.

ZF
Medlem

Undrar om SoT kommer sälja bättre än Helldropers 2.

Det är redan på utförsäljning för typ en fjärdedel av priset på denna helt nya flera år gamla konkurrenten.

Vore ironiskt om Microsoft gör mer för Sonys prenumeration än de mäktar med själva.

1
Skriv svar