Rykte: Sony vill inte längre ha något att göra med remaken av Star Wars: KOTOR

Robot
Rykte: Sony vill inte längre ha något att göra med remaken av Star Wars: KOTOR

Ett spel i en galax långt långt borta.

#Saber-interactive, #Star-wars-KOTOR


Medlem

Skulle gärna vilja se en re-make så jag hoppas att de samlar ihop projektet på något vis även om Sony tagit sin hand från det.

Medlem

Låter bara bra att det inte blir exklusivt till Ps5 men verkar oxå kunna sluta hur som helst med om spelet blir bra eller ej.

Medlem

Nog inget man ska sitta och hoppas på. Släpps det och blir bra så trevlig bonus, även fast man är totalt ointresserad av allt vad Star Wars är idag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Pappa Zappa:

Skulle gärna vilja se en re-make så jag hoppas att de samlar ihop projektet på något vis även om Sony tagit sin hand från det.

Det känns som det skulle behövas ett rejält omtag på det här projektet. Får känslan av att det går samma väg som PoP Sands of Time-remaken. Utvecklare som inte riktigt har kapaciteten att ta hand om ett projekt som detta och sen massa annan drama och politik runt om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nog inget man ska sitta och hoppas på. Släpps det och blir bra så trevlig bonus, även fast man är totalt ointresserad av allt vad Star Wars är idag.

Om det inte är KoTOR i VR då... Då är det de bästa sedan skivat bröd 😝

Medlem

Alltså hur svårt är det? Allt är redan bestämt o klar hur allt ska vara bara göra om allt på en ny motor med ny grafik

Skribent
Skrivet av Karmak:

Alltså hur svårt är det? Allt är redan bestämt o klar hur allt ska vara bara göra om allt på en ny motor med ny grafik

Får känslan av att man många gånger ger remakes till mindre erfarna team. Både för att "A-laget" kanske gör något annat, men även för att ge nya utvecklare som har bra minnen av spelet en chansen att bevisa sig själv. Nu verkar inte detta alltid funka så bra...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Om det inte är KoTOR i VR då... Då är det de bästa sedan skivat bröd 😝

Det dröjer nog länge innan man ens får nått liknande för VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nog inget man ska sitta och hoppas på. Släpps det och blir bra så trevlig bonus, även fast man är totalt ointresserad av allt vad Star Wars är idag.

Verkligen inte, Star Wars är alive and well!

Så här på en söndag så reflekterar jag lite över alla rykten. Finns det någon annan bransch som rapporterar så många rykten och så frekvent som just spelbranschen? Läckor är ju också rätt vanligt.
Är det ett sätt av spelutgivare/utvecklare att hålla spelarnas intresse uppe?
Inget specifikt för just FZ, det är likadant på alla spelsiter.

Medlem

Skumt att ett så hyllat spel inte tas vara på på allvar. Alla designbeslut är redan gjorda och utvecklingskostnaden relativt till vad det kan inbringa borde vara väldigt liten.

Tråkigt, minst sagt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Verkligen inte, Star Wars är alive and well!

Må så vara men jag har personligen tappat allt star wars intresse.
Jag såg 1 och 1/2 säsong av mandalorian sen tycker det var mediokert som bäst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Så här på en söndag så reflekterar jag lite över alla rykten. Finns det någon annan bransch som rapporterar så många rykten och så frekvent som just spelbranschen? Läckor är ju också rätt vanligt.
Är det ett sätt av spelutgivare/utvecklare att hålla spelarnas intresse uppe?
Inget specifikt för just FZ, det är likadant på alla spelsiter.

<Uppladdad bildlänk>

Film- och seriebranchen? Florerar friskt med rykten på sidor som skriver om sådant.
Kanske beror det på att dessa medium engagerar folk mer än om t.ex. Aftonbladet skulle skriva att Findus ryktas om att släppa en ny ketchup?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alltså hur svårt är det? Allt är redan bestämt o klar hur allt ska vara bara göra om allt på en ny motor med ny grafik

Det behöver inte vara så jättelätt, Om de ville ha det i en av mängden av tredjepersons äventyrsspel, då är det jädra mycket jobb.

Min åsikt om de dkulle göra det till ett Jedi survivor spel, så är det lika bra de lägger ner det...
Tveksamt om jag skulle hämta det gratis heller

Skrivet av floke:

Film- och seriebranchen? Florerar friskt med rykten på sidor som skriver om sådant.
Kanske beror det på att dessa medium engagerar folk mer än om t.ex. Aftonbladet skulle skriva att Findus ryktas om att släppa en ny ketchup?

Ja, men är det verkligen lika mycket? Skulle vara skvallertidningar med paparazzis då.
Men det kanske har att göra med sociala medier är så stort. Som sagt, det var bara en reflektion.
Sen ska man väl inte underskatta ketchup.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Må så vara men jag har personligen tappat allt star wars intresse.
Jag såg 1 och 1/2 säsong av mandalorian sen tycker det var mediokert som bäst.

Så får man definitivt tycka. Alltid funnit att Star Wars får tas med en skopa B-känsla, jedis är ändå folk som springer runt med lysande svärd och vill att alla ska kramas.

Lite som serien Supernatural, väldig B-känsla med jämna mellanrum men, enligt mig, en väldigt underhållande serie.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Ja, men är det verkligen lika mycket? Skulle vara skvallertidningar med paparazzis då.
Men det kanske har att göra med sociala medier är så stort. Som sagt, det var bara en reflektion.
Sen ska man väl inte underskatta ketchup.

Gå in på t.ex. Comicbookmovie.com. Nästan var och varannan artikel är rykten och spekulationer om vem som skall vara vem i kommande superhjältefilmer, vad de ska handla om osv.

Ketchup är serious business 😁

-..har du gått på det här, köpt en ketchup utan socker?

-Men den har ju ingen smak!

https://youtu.be/1xUH9NScI08?feature=shared


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det dröjer nog länge innan man ens får nått liknande för VR

Var ironisk då du alltid verkar tycka allt i VR är bra

Medlem
Skrivet av robbis:

Var ironisk då du alltid verkar tycka allt i VR är bra

Jag föredrar spel i VR ja. Ett spel som Kotor som så många andra spel fungerar alldeles utmärkt i VR om man nöjer sig med "VR-perspektiv". Personligen så vill jag även ha nån form av VR-anpassad gameplay om jag ska idast bry mig. Ett kotor-liknande spel för VR är nog långt bort, men kanske en framtida mod till detta lir kan fixa till det, vem vet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av floke:

Gå in på t.ex. Comicbookmovie.com. Nästan var och varannan artikel är rykten och spekulationer om vem som skall vara vem i kommande superhjältefilmer, vad de ska handla om osv.

Ketchup är serious business 😁

-..har du gått på det här, köpt en ketchup utan socker?

-Men den har ju ingen smak!

https://youtu.be/1xUH9NScI08?feature=shared

Har inte riktigt koll på Marvel/DC/Star Wars då jag inte är så intresserad av det, men det är säkert så där också.

Ketchupreklamen där är en av dom bästa tillsammans med "filtrerad fulöl" och "men snälla Åke".

ZF
Medlem
Skrivet av HerrWass:

Så får man definitivt tycka. Alltid funnit att Star Wars får tas med en skopa B-känsla, jedis är ändå folk som springer runt med lysande svärd och vill att alla ska kramas.

Njae.. Du får nog ta och se, eller se om, filmerna om hörsägen eller minnet gett det intrycket.

De upprätthåller som mest någon form av minimumkrav för kaotisk ordning. Det är inte som att de ens försöker fixa allt som är fel i galaxen. Och kramande går ju inte ens särskilt bra ihop med jedikoden.

Anakin är exemplet på faran med att kramas.

Medlem
Skrivet av ZF:

Njae.. Du får nog ta och se, eller se om, filmerna om hörsägen eller minnet gett det intrycket.

De upprätthåller som mest någon form av minimumkrav för kaotisk ordning. Det är inte som att de ens försöker fixa allt som är fel i galaxen. Och kramande går ju inte ens särskilt bra ihop med jedikoden.

Anakin är exemplet på faran med att kramas.

Haha, du kan ha rätt!

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Så här på en söndag så reflekterar jag lite över alla rykten. Finns det någon annan bransch som rapporterar så många rykten och så frekvent som just spelbranschen? Läckor är ju också rätt vanligt.
Är det ett sätt av spelutgivare/utvecklare att hålla spelarnas intresse uppe?
Inget specifikt för just FZ, det är likadant på alla spelsiter.

<Uppladdad bildlänk>

Tycker personligen datorbranschen i allmänhet med Sweclockers som förkämpe är snäppet värre, artikelkvaliteten har verkligen sjunkit som en sten på några år - är det inte rykten är det sponsrade artiklar eller flummiga subjektiva diskussioner. Och forumet är inte mycket bättre, det känns som att det ältas ungefär samma saker precis hela tiden (jag får passa mig snart så inte Yoshman kommer med en utläggning om ARM-arkitekturens förträfflighet eller något, den kommer ersätta x86 vilken sekund som helst nu), och det spårar ur titt som tätt.

/end rant (jävlar vad offtopic det blev, skyller på att huvudet är som äppelmos den här söndagen)
TL;DR: problemet är bredare än spelbranschen, som andra nämnt lever ju andra underhållningsbranscher på det nästan uteslutande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

RIP Apeiron

Hade inte Disney stoppat Apeiron hade vi haft en remake av KotOR för flera år sen.

Medlem

Plocka bort sony ur ekvationen. Gör ett SWG 2, (Star wars galaxies) 2 så är allas problem lösta för en lång tid framåt

1
Skriv svar