Världens bästa skurk – 16-delsfinaler (del 2)

Robot
Världens bästa skurk – 16-delsfinaler (del 2)

16-delsfinalerna är i mål. Sephiroth slås ut, liksom Vaas och Dog.

#världens-bästa-skurk


Gnällkuk

Sephiroth!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Huff, Kane v Reapers var den svåraste hittills 😅 Två olika nostalgier mot varandra. Fick dock ge det till Reapers i slutändan.

G-Man v Butcher, där fick förstnämnda vinna även om jag inte är övertygad om att han är en skurk, men tycker Butcher är såpass tråkig som skurk att han hade förlorat mot en tom toalettrulle.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kyraal:

Huff, Kane v Reapers var den svåraste hittills 😅 Två olika nostalgier mot varandra. Fick dock ge det till Reapers i slutändan.

G-Man v Butcher, där fick förstnämnda vinna även om jag inte är övertygad om att han är en skurk, men tycker Butcher är såpass tråkig som skurk att han hade förlorat mot en tom toalettrulle.

På tal om toarulle. Huuur kan vi ha missat att nominera Great Mighty Poo?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

På tal om toarulle. Huuur kan vi ha missat att nominera Great Mighty Poo?

https://youtu.be/Vdd4rBlsj2o

Kanske är dags för en till Joker? Släng in GMP som en bonus i slutet.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

På tal om toarulle. Huuur kan vi ha missat att nominera Great Mighty Poo?

https://youtu.be/Vdd4rBlsj2o

Vi kan kuppa in honom istället för Dog, och se om någon reagerar.

Medlem

Kane är obviously den absolut bästa skurken i den här omgången, han förtjänar att ta sig hela vägen till finalen.

----

För övrigt anser jag att Mass effect fick representeras av orimligt många kandidater i den här turneringen, och röstar därför emot alla Mass effect-skurkar i protest mot detta uppenbara försök att rigga tävlingen

Medlem
Skrivet av Daed:

Kane är obviously den absolut bästa skurken i den här omgången, han förtjänar att ta sig hela vägen till finalen.

----

För övrigt anser jag att Mass effect fick representeras av orimligt många kandidater i den här turneringen, och röstar därför emot alla Mass effect-skurkar i protest mot detta uppenbara försök att rigga tävlingen

Skall jag vara ärlig så är skurkarna de jag minns minst av i mass effect spelen. Fantastiskt persongalleri bland companions men rätt slät story och antagonister. Jag minns alla companions men ingen skurk ens när jag ser dem på bild med namn brevid.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Huff, Kane v Reapers var den svåraste hittills 😅 Två olika nostalgier mot varandra. Fick dock ge det till Reapers i slutändan.

Det är lugnt... för nu har jag balanserat det med +1 Kane.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Geeks Gaming

Vaas mot Crones?! *shakes fist* 😁

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vaas mot Crones?! *shakes fist* 😁

Eller hur!

Crones har ju faktiskt en lore och ett djup.

Vaas lever på att Far Cry 3 satte en ny standard för öppna världar.

Den självklara vinnaren är ju Crones.

Misstänker dock att du inte håller med? 😉


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kuuul; en sån här chans får man bara en gång i live'...

Geeks Gaming
Skrivet av Freakon:

Eller hur!

Crones har ju faktiskt en lore och ett djup.

Vaas lever på att Far Cry 3 satte en ny standard för öppna världar.

Den självklara vinnaren är ju Crones.

Misstänker dock att du inte håller med? 😉

Nja håller med om crones men tyckte vaas var en exeptionell skurk. Crones vann för mig med dock

Medlem

Hunden i duckhunt är världens elakaste hund.
Bad dog

DOG! DOG! DOG! Heja heja

Medlem

IN THE NAME OF KANE!!!

Medlem

Kane skulle grilla den där jävla ankan med en obelisk, så ingen hund behövs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Kane skulle grilla den där jävla ankan med en obelisk, så ingen hund behövs.

Vet inte riktigt vem han är, men han låter badass. Har köpt C&C-samlingen på rean på Steam nyligen så blir kul (?) att stifta närmare bekantskap med herrn, vad det lider.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vet inte riktigt vem han är, men han låter badass. Har köpt C&C-samlingen på rean på Steam nyligen så blir kul (?) att stifta närmare bekantskap med herrn, vad det lider.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Well, han vet hur man gör en storstilad entré, om inte annat.

Medlem

Visste inte att G-man var en skurk. Trodde han hade att bra förhållande med Gordon. Räddar han från explosioner, fixar anställning, håller ett vaknande öga på Gordon under resans gång så han inte trillar dit, hjälper på olika sätt

Medlem

Röstade kane men är säker på att reapers vinner.

Redaktör
Ponny

Sephiroth! Det trodde jag inte. Men Jokern är ändå Jokern...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vaas vart ju den perfekta skurken. Sjukt bra bad guy.
Crones är ju crones 🥰

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sephiroth! Det trodde jag inte. Men Jokern är ändå Jokern...

Jag tycker väldigt mycket om Jokern men då är det Jokern från 1989, från The Animated Series, från filmen Jokern, från Lego Batmanfilmen och andra filmer, från serietidningar med mera. Och jag tycker inte att karaktärer som Xenomorph och Jokern borde räknas med alls i en sådan här omröstning. Det borde handla specifikt om spelkaraktärer, som i karaktärer från spel. Och bara för att en karaktär är med i ett spel gör det inte denna till en karaktär som kommer från spel om ni hajar vad jag menar. Men det kanske bara är jag det.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Joe Kucan verkar fasen knappt åldras heller - det där (2020) är 25 år efter originalspelet gjordes, 1995. 😅
Annars kan man jämföra med Tiberian Sun från 2000:

För den som tvivlar på hans välförtjänta plats på listan rekommenderas ovan video.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sephiroth! Det trodde jag inte. Men Jokern är ändå Jokern...

Vilket skämt!

Medlem

Jokern är en tönt i jämförelse

Medlem

Jokern är ingen spelskurk, det är ju bara ett varumärke från Hollywood! Rött kort, domaren!

Medlem
Skrivet av superapan:

Jokern är ingen spelskurk, det är ju bara ett varumärke från Hollywood! Rött kort, domaren!

varumärke från Hollywood?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar