Dragon's Dogma 2: snart kan vi starta ett nytt spel

Robot
Dragon's Dogma 2: snart kan vi starta ett nytt spel

Capcom listar vad som ändras i närtid.

#dragons-dogma-2


Medlem

Gillar att spel är så ofärdiga när dom släpps nu så man inte ens kan börja om utan en patch.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Gillar att spel är så ofärdiga när dom släpps nu så man inte ens kan börja om utan en patch.

Det gick innan oxå om man orkade läsa en guide på hur man tar bort savefilerna.

Medlem

Trodde det skulle kosta 20 spänn för att få en ny sparfil

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det gick innan oxå om man orkade läsa en guide på hur man tar bort savefilerna.

Vilket ju inte ska behövas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Trycket:

Trodde det skulle kosta 20 spänn för att få en ny sparfil

Det skulle inte förvåna mig om de övervägt att släppa det som en mikrotransaktion.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det gick innan oxå om man orkade läsa en guide på hur man tar bort savefilerna.

Dåliga systems försvarare har anlänt.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vilket ju inte ska behövas.

Nej verkligen inte men vad gör man när inga andra val fanns...

Medlem
Skrivet av Kingpin Crazy:

Dåliga systems försvarare har anlänt.

Försvarar inte spelet alls, tycker spelet suger på många sätt, mer att problemet gick att lösa iaf om man orka böka...

ZF
Medlem

Pft.. det borde krävas att man bootar om till DOS och ändrar i conf så det blir ljud.

Efter det känns det som en smidig procedur att radera sparfilen.

Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan ett spel släpps där en microtransaktion på typ 1 öre krävs för att registrera ett knapptryck varje gång.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det gick innan oxå om man orkade läsa en guide på hur man tar bort savefilerna.

Hur gjorde man det på konsolerna? Eller vet vi det?

Oavsett låter det som en dålig ursäkt, eller håller du inte med om det?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Hur gjorde man det på konsolerna? Eller vet vi det?

Oavsett låter det som en dålig ursäkt, eller håller du inte med om det?

Det va ingen ursäkt.
Jag spelar på PC så jag kollade på lösning för det.
Men på konsol borde det väl va lättare då sparfilerna är lättare att hitta?

Medlem
Skrivet av ZF:

Pft.. det borde krävas att man bootar om till DOS och ändrar i conf så det blir ljud.

Efter det känns det som en smidig procedur att radera sparfilen.

Den tiden!!!
Pilla i config.sys och autoexec.bat.
Dagens gamers har det för lätt! 😄


signatur

“All thinking people are atheists.”

ZF
Medlem

På konsoller är ju generellt sparfilshanteringen standardiserad. På dator kan det variera med spel, OS, klinter osv. Samt såklart en kombination av samtliga.

Är sen sparfilen abstrakt till att heta något med enbart spelet produktnummer eller liknande kan det naturligtvis bli mer småkrångligt att hitta den.

Medlem

Längtar till denna patch, vill ha Art of metamorphosis för att ändra på min pawn och DLSS förbättringar låter också bra.

Är mitt nya favoritspel men jag var ganska skeptisk innan och det gav inget bra första intryck heller, men snart var jag helt inne i spelet och älskar det trots sina brister det har här och där. För grunden i spelet är fantastiskt på så många sätt.

Medlem
Skrivet av NLLY:

Längtar till denna patch, vill ha Art of metamorphosis för att ändra på min pawn och DLSS förbättringar låter också bra.

Är mitt nya favoritspel men jag var ganska skeptisk innan och det gav inget bra första intryck heller, men snart var jag helt inne i spelet och älskar det trots sina brister det har här och där. För grunden i spelet är fantastiskt på så många sätt.

Kul att höra att du var skeptisk först men blev omvänd sedan.

Spelet är så himla otroligt bra. För mig det bästa spelet sedan Kingdom Come: Deliverance (2018), eller möjligen ännu bättre. Lätt GOTY 2024 i alla fall.

Synd bara att Capcom är så giriga och sabbade lanseringen. De förlorade hundratusentals om inte miljoner köpare på mikrotransaktionsfiaskot.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hör av er när dom lägger till animationer för ansikten

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det gick innan oxå om man orkade läsa en guide på hur man tar bort savefilerna.

Sluta"försvara "funktioner" som inte är med i spelmenyer.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det gick innan oxå om man orkade läsa en guide på hur man tar bort savefilerna.

Riskerade man inte att bli blockad av Denuvo om man fipplade med sparfilerna? Denuvo ser det då som en ny aktivering av spelet och riskerar att blocka din användare i 24 timmar?

Medlem
Skrivet av tisse:

Sluta"försvara "funktioner" som inte är med i spelmenyer.

om du bemödar dig med att inte tolka saker ur tomma luften och läsa lite längre ner så ser du tydligt att han/hon inte försvarar nånting utan ger en lösning på nuvarande problem...

Medlem

Som vanligt så lönar det sig att vänta. Om alla bara kunde inse att man inte ska köpa spel vid release och vänta ett par dagar så händer inte detta. Borde skapas nåt slags regelverk som tvingar utvecklare att vara helt genomskinlig med deras produkter innan de släpps så kunden ska slippa otrevliga överraskningar som dålig prestanda och skamliga mikrotransaktioner.

Medlem

Skulle aldrig stödja det här skräpet.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Kul att höra att du var skeptisk först men blev omvänd sedan.

Spelet är så himla otroligt bra. För mig det bästa spelet sedan Kingdom Come: Deliverance (2018), eller möjligen ännu bättre. Lätt GOTY 2024 i alla fall.

Synd bara att Capcom är så giriga och sabbade lanseringen. De förlorade hundratusentals om inte miljoner köpare på mikrotransaktionsfiaskot.

Man kan göra så mycket i strider som jag aldrig sett i andra spel Striderna är innovativa. Kollade på 16 tips you did not knew på youtube. Wow. Nästan så att fantasin sätter gränserna.

Medlem
Skrivet av puban:

om du bemödar dig med att inte tolka saker ur tomma luften och läsa lite längre ner så ser du tydligt att han/hon inte försvarar nånting utan ger en lösning på nuvarande problem...

Ett problem som inte borde existera då alla spel bör släppas med möjlighet att skapa en ny sparfiil, jag förstår inte hur ni kan sitta och försvara det här.

Medlem
Skrivet av denza:

Man kan göra så mycket i strider som jag aldrig sett i andra spel Striderna är innovativa. Kollade på 16 tips you did not knew på youtube. Wow. Nästan så att fantasin sätter gränserna.

Mer än i ettan alltså? Spelade du ettan?

Jag har haft dålig tajming genom att vara stressad för jobb och annat fast jag sett så mycket fram emot releasen och har ännu inte kommit så långt i Dragon's Dogma 2 trots det varit ute i nästan en hel vecka nu, men tycker redan det är en närmast himmelsk upplevelse. Men det där låter ju extra bra, att det kommer mer att bli exalterad över.

Vardagen och tillvaron är tuff, men när jag får privilegiet att spela såna här spel älskar jag livet. ❤️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av tisse:

Ett problem som inte borde existera då alla spel bör släppas med möjlighet att skapa en ny sparfiil, jag förstår inte hur ni kan sitta och försvara det här.

Men glöm inte att det handlar i grunden om en medveten designfilosofi av utvecklaren, vilket faktiskt står i motsats till girighet från Capcom.

Regissören (Hideaki Itsuno) vill ge oss en unik upplevelse. Att spelaren ska känna som att det är ett spännande äventyr man ger sig ut på. Han vill hjälpa oss som saknar disciplin att inte "save scumma" och spela om för att övervinna spelet genom artificiella metoder, att istället bara släppa loss och hänge oss, att kunna få fly verkligheten och den tråkiga vardagen för att istället ryckas med av en virtuell låtsasvärld och bara ta det som det kommer.

Sen kanske det blir för bökigt rent praktiskt (tex om det finns fler i familjen som vill spela samma spel, eller att man som spelare verkligen verkligen vill testa olika karaktärer), men man måste ge en stor eloge för vad de försöker ge oss. Att vi som spelare ska få leva oss in i ett virtuellt äventyr (oavhängigt eventuella vinstmotiv för företaget).

För mig är denna vision helt underbar. Det är just det här som är så fantastiskt med spel som hobby. Det är rent av en god gärning för mänskligheten och jag är djup tacksam till att det finns såna här spelutvecklare.

Det är tragiskt att införandet av dessa äckliga mikrotransaktioner gör att det blir svårt för spelpubliken att skilja mellan det som drivs av Capcoms pengarhunger och vad som faktiskt är utvecklarens konstnärliga vision.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men glöm inte att det handlar i grunden om en medveten designfilosofi av utvecklaren, vilket faktiskt står i motsats till girighet från Capcom.

Regissören (Hideaki Itsuno) vill ge oss en unik upplevelse. Att spelaren ska känna som att det är ett spännande äventyr man ger sig ut på. Han vill hjälpa oss som saknar disciplin att inte "save scumma" och spela om för att övervinna spelet genom artificiella metoder, att istället bara släppa loss och hänge oss, att kunna få fly verkligheten och den tråkiga vardagen för att istället ryckas med av en virtuell låtsasvärld och bara ta det som det kommer.

Sen kanske det blir för bökigt rent praktiskt (tex om det finns fler i familjen som vill spela samma spel, eller att man som spelare verkligen verkligen vill testa olika karaktärer), men man måste ge en stor eloge för vad de försöker ge oss. Att vi som spelare ska få leva oss in i ett virtuellt äventyr (oavhängigt eventuella vinstmotiv för företaget).

För mig är denna vision helt underbar. Det är just det här som är så fantastiskt med spel som hobby. Det är rent av en god gärning för mänskligheten och jag är djup tacksam till att det finns såna här spelutvecklare.

Det är tragiskt att införandet av dessa äckliga mikrotransaktioner gör att det blir svårt för spelpubliken att skilja mellan det som drivs av Capcoms pengarhunger och vad som faktiskt är utvecklarens konstnärliga vision.

Tur att vi bor i ett land där alla har rätt till sin egna åsikt för jag håller verkligen inte med dig.

1
Skriv svar