Japp, Hollow Knight: Silksong är fortfarande under utveckling

Robot
Japp, Hollow Knight: Silksong är fortfarande under utveckling
Releasehästryttare

Crownsworn är "långt" borta!

Medlem

Spelar igenom första spelet nu, riktigt bra faktiskt.

En av godbitarna på PS Plus som jag nog hade missat annars.
Får se om jag provar Ori igen framöver, provade någon timme när det släpptes och upplevde inte att det var så kul, men borde nog ge det en chans igen.

Medlem

Hollow Knight har jag inte orkat klara ut... Det blir så jobbigt svårt utmed resans gång.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Började spela Hollow Knight nu för tredje gången, för det är perfekt på Steam deck. Är vid ”sista” bossen nu för första gången och ser framemot Silksong!

Medlem

Ah så vi kommer alltså ha en "vart är Silksong och har dom lagt ner spelet" nyheter en gång i kvartalet?

Releasehästryttare
Skrivet av Alienshade:

Ah så vi kommer alltså ha en "vart är Silksong och har dom lagt ner spelet" nyheter en gång i kvartalet?

Du kan alltid följa denna kanalen om du vill ha nyheter dagligen:

Medlem

Jag försöker tänka att det inte kommer komma ut.
Så kan det bli en glad överraskning om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Spelar igenom första spelet nu, riktigt bra faktiskt.

En av godbitarna på PS Plus som jag nog hade missat annars.
Får se om jag provar Ori igen framöver, provade någon timme när det släpptes och upplevde inte att det var så kul, men borde nog ge det en chans igen.

Du bör definitivt ge Ori en chans till! Båda spelen är bland det bästa jag spelat de senaste åren.

Medlem

Hollow knight är det bästa 2D spelet som jag spelat hittills. Tyvärr har jag inte sista trophyn då det känns lite omöjligt att ta. Men annars är det en riktig härlig resa att bli riktigt bra och kunna döda alla bossar och lära sig deras mönster.

Ser fram mot Silksong och är glad att de inte stressar sig fram, men hade gärna velat få mer updates om när dom tror det kan vara klart. 1, 2 eller 5 år till?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Undrar om Silksong utspelas före eller efter Hollow Knight. Tänk om man får möta på att försöka döda Hollow knight från Silksong perspektivet. Men som jag förstår det befinner hon sig i ett annat rike.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelet blir säkert jättebra, men damn. Hypen är rakt av stendöd tack vare extremt slö utveckling och direkt usel kommunikation.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av PH2000:

Du bör definitivt ge Ori en chans till! Båda spelen är bland det bästa jag spelat de senaste åren.

Nackdelen med Ori är dess strider/generella gameplay. Bredvid Hollow Knight så blir det rent av pinsamt. Allt annat däremot.. där är Ori väldigt bra.

Ser första Ori nästan lite som en walking-simulator-vania. Inte helt rättvist, men nästan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Nackdelen med Ori är dess strider/generella gameplay. Bredvid Hollow Knight så blir det rent av pinsamt. Allt annat däremot.. där är Ori väldigt bra.

Ser första Ori nästan lite som en walking-simulator-vania. Inte helt rättvist, men nästan.

Förstår inte vad du menar att Ori är pinsamt gentemot Hollow Knight gällande gameplay?
Ori's gameplay är ju fantastiskt med att utforska världen och ta sig an diverse tidigare problem/klurigheter/svårigheter m.h.a. de färdigheter du lär dig under spelets gång.

Vad det gäller strider så är det ju INTE det som är poängen med Ori-spelen, trots att det finns några "bossfighter".
Du kan ju alltid dra upp svårighetsgraden på Ori om du vill ha mer utmaning, men som sagt; Ori är ju inte riktigt i samma genre som Hollow Knight.
Jag ville bara ge min rekommendation till den personen som inte givit Ori en riktig chans än. Var ingen inbördes jämförelse eller tävlan mellan de två spelen. Båda spelen är riktigt bra med sina likheter och olikheter.

Glad Påsk!

Medlem
Skrivet av PH2000:

Förstår inte vad du menar att Ori är pinsamt gentemot Hollow Knight gällande gameplay?
Ori's gameplay är ju fantastiskt med att utforska världen och ta sig an diverse tidigare problem/klurigheter/svårigheter m.h.a. de färdigheter du lär dig under spelets gång.

Vad det gäller strider så är det ju INTE det som är poängen med Ori-spelen, trots att det finns några "bossfighter".
Du kan ju alltid dra upp svårighetsgraden på Ori om du vill ha mer utmaning, men som sagt; Ori är ju inte riktigt i samma genre som Hollow Knight.
Jag ville bara ge min rekommendation till den personen som inte givit Ori en riktig chans än. Var ingen inbördes jämförelse eller tävlan mellan de två spelen. Båda spelen är riktigt bra med sina likheter och olikheter.

Glad Påsk!

Det är just det jag menar: striderna i Ori får skämmas ställt mot Hollow Knights strider. Sen är det ju inte striderna Oris mål och det är bra på annat, likt du skriver.

Skulle undvikit ordet pinsamt kanske.

Och jag håller med dig, båda spelen är kanon!

Glad påsk!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar