Rykte: Resident Evil 9 utspelar sig i en öppen värld

Skribent
Skrivet av lonian:

Det är ju inte riktigt "Resident Evil" längre. Resident Evil Village utspelar sig före Umbrella om jag förstår storyn rätt och innehåller mycket annat än just Zombies.

RE7 utspelar sig 2017 och Village direkt efter så det är nog inte innan Umbrella.

Däremot så har du rätt i att spelet innehåller mer än zombier då viruset verkar ha muterat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

RE7 utspelar sig 2017 och Village direkt efter så det är nog inte innan Umbrella.

Däremot så har du rätt i att spelet innehåller mer än zombier då viruset verkar ha muterat.

RE0-RE3 = Virus
Code Veronica = Virus (kloningsvirus vid namn T Veronica-viruset som är en mutation av P-viruset)
RE4-RE5 = Parasiter
RE6 - Virus
RE7-RE8(9?) - Svampar (dock är byborna och en av bossarna infekterade med en variant av parasit)

Enkelt förklarat, dock innehåller alla spelen varianter av P/T/G/C (C är nog bara med i sexan).

Det är rätt fascinerande ändå, det är riktig B-skräckis varning på hela storyn men den är konsekvent i att alltid flippa ur. Alltid är det något som går snett och tydligen finns det obegränsat med pengar i biologisk krigsföring.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Alltid är det något som går snett och tydligen finns det obegränsat med pengar i biologisk krigsföring.

Ja tänk vad Putin skulle gjort med T-virus.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med, byn i början och slottet hade kunna räcka som setting. Fick så sköna Castlevania-vibbar också i början som de sen bara slarvades bort.

House Beneviento gillade jag också. Paranoian gick på högvarv 😅

Skribent
Skrivet av androsynth:

House Beneviento gillade jag också. Paranoian gick på högvarv 😅

Ja många av delarna var bra, men ibland kändes det som helt separata spel. House Beneviento hade nästan kunnat funka som ett eget spel om man gjort huset större och fick lösa mysteriet kring familjen. Där hade vi nästan haft ett Alone in the Dark-spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

House Beneviento Var underbart, speciellt i VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tråkig utveckling att det numer ska vara en tävling i vem som kan göra den största och coolaste öppna världen.

Medlem

Har läst rykten om att capcom kommer släppa 5 resident evil spel innan 2030. En remake på del 0 , 1 , code veronica och 5an. Sen Resident Evil 9. Kan även komma ett Revelation 3.

Hoppas på att de gör allihopa ovan då jag ser Serien som de bästa skräck spelen of all time

12
Skriv svar