Playstation-veteran till EA, får action-RPG och Bioware på sitt bord

Robot
Playstation-veteran till EA, får action-RPG och Bioware på sitt bord

Hört rykten om att hon har ett nytt AAA på gång: "The Amazing Spider: The Last of Uncharted God of Dragon Mass Effect Man".

Källa: Min farbror jobbar på EA.

Medlem

Upp till bevis då, går inte att leva på gamla meriter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså Bioware... Dragon Age: Dreadwolf kommer aldrig leva upp till första delen (den enda som är bra) så ingen idé att ens ha några förväntningar. Mass Effect lika så, dog lite för mig efter första delen också. Orkar inte långa spel längre med massa val.
Superhjältar är ju rätt ute efter all mjölkning som skett senaste åren och Iron Man lär ju inte bli bra, ett live service spel så vetteduga.

Skrivet av Molotov:

Upp till bevis då, går inte att leva på gamla meriter.

Ja, fast samtidigt... Oavsett om de kommande spelen blir bra eller inte är det ju skitsvårt att vilka vilken reell påverkan den här damen haft på dem. Större spel idag utvecklas ju av hundratals personer så jag tycker såna här nyheter ofta blir lite knepiga då man lägger så mycket vikt vid chefers CV. Av IGN-artikeln låter det som att hon jobbat med att utforma Sonys förstapartsstrategi (oklart under vilken tidsperiod) och varit hyfsat hands-on med Naughty Dog längre bak i tiden. Men hon verkar inte vara en spelutvecklare (?) och har alltså mest haft övergripande översyn... ? Med tanke på CV:t är hon nog svinduktig på det hon gör, men samtidigt är det ju ändå på golvet som spelen görs och oavsett hur bra/dåliga visioner hon har för EA:s kommande spel så kommer ju det mesta avgöras av vilken dev talent de har. Därav är kanske nyheter av denna typen mer passande för Gamesindustry.biz eller andra branschsajter för folk inuti industrin snarare än en konsumentsajt som FZ. Men det är bara mina två cents.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, fast samtidigt... Oavsett om de kommande spelen blir bra eller inte är det ju skitsvårt att vilka vilken reell påverkan den här damen haft på dem. Större spel idag utvecklas ju av hundratals personer så jag tycker såna här nyheter ofta blir lite knepiga då man lägger så mycket vikt vid chefers CV. Av IGN-artikeln låter det som att hon jobbat med att utforma Sonys förstapartsstrategi (oklart under vilken tidsperiod) och varit hyfsat hands-on med Naughty Dog längre bak i tiden. Men hon verkar inte vara en spelutvecklare (?) och har alltså mest haft övergripande översyn... ? Med tanke på CV:t är hon nog svinduktig på det hon gör, men samtidigt är det ju ändå på golvet som spelen görs och oavsett hur bra/dåliga visioner hon har för EA:s kommande spel så kommer ju det mesta avgöras av vilken dev talent de har. Därav är kanske nyheter av denna typen mer passande för Gamesindustry.biz eller andra branschsajter för folk inuti industrin snarare än en konsumentsajt som FZ. Men det är bara mina två cents.

Japp det vet jag.
Men AAA producerar till största delen en massa skitspel som inte tillför nå nytt.
Till 99%kommer hon inte kunna ändra på detta. Cheferna kanske ser och tycker det är inte så här jag vill göra spelet men det är order uppifrån.
Kommer det ett bra spel från EA så får man se det som ett skott i hockey som går stolpe in.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alla de spelen hon jobbar med är ju spel, jag aldrig skulle spela om jag ägde en ps5(som jag sålde pga dålig exklusivitet) Så för mig är det bad omen att hon är där och rör om i grytan.. men vi får se. Spel idag är inte super bra längre.

Vissa är bra, men magin saknas för en lång investering i spel. Jag minns lotro. Spelade nästan varje dag efter jobbet i 2 års tid..Den känslan vill jag ha tillbaka. Kanske åldern som gör spelandet mer ointressant, vad vet jag. Men Kanske kan DD2 ändra på detta.

1
Skriv svar