Stardew Valleys 1.6-uppdatering har äntligen släppts

Robot
Stardew Valleys 1.6-uppdatering har äntligen släppts

Ursäkten du väntat på för att återvända till dalen.

#Concernedape, #Stardew-valley, #nyhetstips


Eric Barone (ConcernedApe) - Världens just nu mest älskade utvecklare?
Aldrig sett någon utvecklare få så mycket kärlek.

Medlem

För en som inte har spelat Stardew Valley än så kanske det är dags?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Niklas Eriksson:

Eric Barone (ConcernedApe) - Världens just nu mest älskade utvecklare?
Aldrig sett någon utvecklare få så mycket kärlek.

Han verkar oerhört sympatisk!

Also: HURRA! Blir nog ett påsknöje att sätta tänderna i Stardew igen.


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av GuPe96:

För en som inte har spelat Stardew Valley än så kanske det är dags?

Det tycker jag verkligen. Det spelet som skänkt mig i särklass mest glädje de senaste sju (?) åren.

Inaktiv

Var inne och tittade på det på datorn igår direkt efter att det hade släppts. Såg bra ut, längtar tills uppdateringen kommer till Switch med.

Medlem

Körde några minuter av SV, fattar inte grejen? Det är som vilken farmville kopia som helst med lite mer djup bara? 😂 Jag pysslar hellre med riktig odling. 😂

The farm must grow.

För en som aldrig plockat upp detta och letar efter ett trevligt indiespel (efter typ 200 h TotK):

Vad gör det här spelet roligt?

Hur står sig spelet idag jämfört med dagens andra populära indiepärlor (Dave the Diver, dredge, cocoon etc)?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Körde några minuter av SV, fattar inte grejen? Det är som vilken farmville kopia som helst med lite mer djup bara? 😂 Jag pysslar hellre med riktig odling. 😂

Aj det där gick rakt in i själen, förstår att vi alla inte har lika smak när det kommer till datorspel men citatet "Farmville kopia" aj aj vad ont det gör! 😂

Det är som att säga till någon som älskar LOTR att man inte förstår grejen och att det är som vilken Narnia kopia som helst.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Körde några minuter av SV, fattar inte grejen? Det är som vilken farmville kopia som helst med lite mer djup bara? 😂 Jag pysslar hellre med riktig odling. 😂

Bara ett av världens mest sålda PC-spel, men visst, inget djup, farmville kopia. ROFL!!

Förstår att inte alla behöver tycka om samma saker, men det är mer löjligt att försöka vara "edgy" och "rebellisk" enbart för något är populärt. Megatöntigt faktiskt.

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

För en som aldrig plockat upp detta och letar efter ett trevligt indiespel (efter typ 200 h TotK):

Vad gör det här spelet roligt?

Hur står sig spelet idag jämfört med dagens andra populära indiepärlor (Dave the Diver, dredge, cocoon etc)?

Det finns alltid saker att göra och det man gör är bra gjort. Att förbättra och vattna sina odlingar är rätt så mysigt, tråkigt att vattna när det blir för mycket men då vill man satsa på att skaffa sig sprinklers, då måste man ner i gruvan för att bryta järnmalm.

Samtidigt som man pratar med lokalbefolkningen och lär känna dem, deras konversationer är enkla men välskrivna.

Det är ett riktigt mysigt spel, så gillar man att inte stressa utan bara känna in spelet så är det absolut ett bra spel. Men gillar man inte den grafiska stilen eller farming överlag är det inget för dig.

Men det finns skäl till att spelet har 98% positiva recensioner, av över 500 000.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Blir att börja spela det på plattan när uppdateringen kommer dit.

Medlem
Skrivet av janssonn:

Aj det där gick rakt in i själen, förstår att vi alla inte har lika smak när det kommer till datorspel men citatet "Farmville kopia" aj aj vad ont det gör! 😂

Det är som att säga till någon som älskar LOTR att man inte förstår grejen och att det är som vilken Narnia kopia som helst.

Skrivet av Scream112:

Bara ett av världens mest sålda PC-spel, men visst, inget djup, farmville kopia. ROFL!!

Förstår att inte alla behöver tycka om samma saker, men det är mer löjligt att försöka vara "edgy" och "rebellisk" enbart för något är populärt. Megatöntigt faktiskt.

Haha, förstår att detta skulle röra upp känslor. Nej jag står fast, fattar verkligen inte grejjen, men det är ok, det gick att få refund som tur var.☺️

Inaktiv
Vill tillägga
Skrivet av LancelotSwe:

Det finns alltid saker att göra och det man gör är bra gjort. Att förbättra och vattna sina odlingar är rätt så mysigt, tråkigt att vattna när det blir för mycket men då vill man satsa på att skaffa sig sprinklers, då måste man ner i gruvan för att bryta järnmalm.

Samtidigt som man pratar med lokalbefolkningen och lär känna dem, deras konversationer är enkla men välskrivna.

Det är ett riktigt mysigt spel, så gillar man att inte stressa utan bara känna in spelet så är det absolut ett bra spel. Men gillar man inte den grafiska stilen eller farming överlag är det inget för dig.

Men det finns skäl till att spelet har 98% positiva recensioner, av över 500 000.

Det som jag också gillar med det är att om man spelar på datorn så finns det tips på deras hemsida hur man moddar spelet och lägger till nya platser och karaktärer med mera.
Är inte så mycket för dataspel men är avundsjuk när det kommer till allt som man kan lägga till i PC versionen.

Medlem

Ett av mina absoluta favorit spel!
Så kul med mer content, Tycker Eric Barone (ConcernedApe) förtjänar alla hyllningar i världen som fortsätter ge oss content efter så många år utan att ta betalt ytterligare för det.

ZF
Medlem

"medan resterande plattformar får vänta ett tag till."

Särskilt Vita.. : /

Medlem

Har spelat lite på PS4. När 1.6 släpps till konsol kanske jag ska testa igen. Gillar den här typen av spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av baxtex:

Haha, förstår att detta skulle röra upp känslor. Nej jag står fast, fattar verkligen inte grejjen, men det är ok, det gick att få refund som tur var.☺️

Problemet är att din beskrivning är helt fel då du alldeles uppenbart inte spelat ens 1% av vad spelet har att erbjuda. Det är okej att inte gilla samma spel. Men din kommentar framstår endast som att du försöker framkalla reaktioner på ett barnsligt sätt.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Haha, förstår att detta skulle röra upp känslor. Nej jag står fast, fattar verkligen inte grejjen, men det är ok, det gick att få refund som tur var.☺️

Om man spelat så lite av spelet att en refund fortfarande är möjlig kanske man själv får inse att man inte gett spelet en ärlig chans.
Att du inte fattar grejen ligger mer hos dig än hos spelet, just saying. Att kalla spelet en "Farmville-kopia" är faktuellt felaktigt, det hade du vetat om du spelat mer än en timme. Ge spelet en ärlig chans, eller gå vidare och spy din galla någon annanstans.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Ska man köpa till Android eller steam decken? Ni som spelat. Jävligt smidigt på mobilen känns det som men bara om det är lika bra. Är tre ggr så dyrt på steam också.

Medlem

Enormt taggad! Väntar dock på att patchen ska släppas på switchen så jag och sambon kan grotta ner oss igen!

ZF
Medlem
Skrivet av 4liv3:

Om man spelat så lite av spelet att en refund fortfarande är möjlig kanske man själv får inse att man inte gett spelet en ärlig chans.

Mja.. i vissa fall är ett par timmar inte i närheten nog för att komma in i ett spel. SW är nog ett bra exempel.

Spelar man då stressad att hinna fatta grejen inom två timmar i ett spel som är menat att vara avkopplande så blir det ju automatiskt fel upplevelse.

Skrivet av powerbuoy:

Ska man köpa till Android eller steam decken? Ni som spelat. Jävligt smidigt på mobilen känns det som men bara om det är lika bra. Är tre ggr så dyrt på steam också.

Hänger inte det mest på om du känner att du alltid måste ha ett spel i fickan redo för tråkigheter eller inte. Det stödjer kontroller även på Android har jag för mig, om man inte tror sig få samma spelbarhet.

Priset kanske inte är så stor skillnad egentligen med tanke på att det är rätt billigt oavsett. Visst har det sänkts till femtilappen på PS sen länge, men det är ibland på Steam för lite över hundringen.

Intresse i modifieringar, framtida inkompatbilitet eller risken att det slutar uppdateras på mobil (som med Vita) är kanske enda nedsidan. ? Samlar man på achievements eller skiter man helt i dem.

Inaktiv

Ridgeside Valley och Stardew Valley Expanded installerades här hemma igår kväll. Jag tittade på lite när det spelades och blev själv sugen på att även få undersöka vidare i de två moddarna (Ridgeside har jag kollat förut så jag är väl mest nyfiken på Expanded) och även undersöka vidare bland det nya från uppdatering 1.6 men tyvärr är datorn upptagen hela dagen idag 😕

Hoppas att jag får spela lite ikväll / i natt.

1
Skriv svar