Det säregna metroidvania-spelet Animal Well har fått släppdatum

Robot
Det säregna metroidvania-spelet Animal Well har fått släppdatum
NuZ
Testpilot

Älskar stilen så ser väldigt mycket fram emot detta och ska bli kul att spela! Men varför inte krysslådan?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Röken efter explosionen var ball... Alla effekter var snyggt.

Medlem

Ser helmysigt ut. Blir lätt ett köp.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Älskar stilen så ser väldigt mycket fram emot detta och ska bli kul att spela! Men varför inte krysslådan?

Ja det var konstigt att det inte kommer till Xbox också, nu känner jag inte till Youtubern men kanske han gör ett statement vad han tycker om Xbox helt enkelt🙂 spelet verkar dock inte ges ut till PS4 heller och till PC så är det endast på Steam det kommer säljas.

Jag tycker spelet ser väldigt kul ut och jag har haft det i min Steamwishlist länge nu och trodde det redan kommit ut men jag blandade nog ihop det med Rain World 😅


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av NuZ:

Älskar stilen så ser väldigt mycket fram emot detta och ska bli kul att spela! Men varför inte krysslådan?

Skulle hamna direkt på gamepass. Kanske kommer senare?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Älskar stilen så ser väldigt mycket fram emot detta och ska bli kul att spela! Men varför inte krysslådan?

Skrivet av Stefan JL:

Ja det var konstigt att det inte kommer till Xbox också, nu känner jag inte till Youtubern men kanske han gör ett statement vad han tycker om Xbox helt enkelt🙂 spelet verkar dock inte ges ut till PS4 heller och till PC så är det endast på Steam det kommer säljas.

Jag tycker spelet ser väldigt kul ut och jag har haft det i min Steamwishlist länge nu och trodde det redan kommit ut men jag blandade nog ihop det med Rain World 😅

Skrivet av lonian:

Skulle hamna direkt på gamepass. Kanske kommer senare?

Tänkte först att det var för att dom inte orkade utveckla till den svagare obligatoriska Xbox modellen men sen såg jag att Switch stod med så det är nog som lonian skriver. Dom vill förmodligen sälja så många ex dom kan innan dom släpper spelet på Xbox/Gamepass.


signatur

PSN: OAKTHYR

NuZ
Testpilot
Skrivet av lonian:

Skulle hamna direkt på gamepass. Kanske kommer senare?

Skrivet av OAKTHYR:

Tänkte först att det var för att dom inte orkade utveckla till den svagare obligatoriska Xbox modellen men sen såg jag att Switch stod med så det är nog som lonian skriver. Dom vill förmodligen sälja så många ex dom kan innan dom släpper spelet på Xbox/Gamepass.

Men bara för det är ett ”indie” (Nu är de ju en separat utgivare) betyder ju inte automagiskt att de hamnar på ps+/Gamepass


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ser nice ut men snälla sig att man kan stänga av de väldigt tjocka scanlines de har lagt in, förstör ju det visuella!

Medlem

Det kan nog bli bra även om jag nog måste vänja mig vid den "fejkade" CRT-känslan.

Skrivet av NuZ:

Älskar stilen så ser väldigt mycket fram emot detta och ska bli kul att spela! Men varför inte krysslådan?

Jag har sett indie-utvecklare förklara att indie-marknaden nästan dött på Xbox och det enda sättet för de flesta indie-spel att tjäna pengar är att få en Game Pass-deal.

"Jag väntar till det kommer på Game Pass" är en kommentar man ser ganska ofta kring indie-spel.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Men bara för det är ett ”indie” (Nu är de ju en separat utgivare) betyder ju inte automagiskt att de hamnar på ps+/Gamepass

Det är sant. Hur många spel som släpps på Xbox släpps inte på Gamepass?
Det skulle ju också kunna vara så att Sony betalat lite för att få det släppt på deras plattform.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av NuZ:

Men bara för det är ett ”indie” (Nu är de ju en separat utgivare) betyder ju inte automagiskt att de hamnar på ps+/Gamepass

Nej kanske inte. Dom kanske vart nobbade att komma på Gamepass och då avstog dom? Ingen aning.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem

Nackdelen och fördelen med GP är ju samma anledning till att inte släppa spel Xbox.

Släpper du spelet först efter om det redan blivit populärt på de andra plattformarna så kan du såklart få en betydligt bättre deal. Släpper du det direkt med en sämre deal så förlorar du utöver det dessutom antagligen även lite försäljning på de där andra plattformarna.

1
Skriv svar