Embracer antyder lång väntan på Star Wars: KotOR-remaken

Robot
Embracer antyder lång väntan på Star Wars: KotOR-remaken
Medlem

Plockades inte Aspyr bort från denna remake för 1-2 år sedan?

De hade en katastrofal första visning av vad de gjort för Sony och Lucasfilm varpå några ledande personer för utvecklingen fick sparken från Aspyr och det kom uppgifter om att projektet flyttat till en annan studio.

Man blir ju ganska nyfiken på att få veta vad de visade som fick sådana konsekvenser.

Medlem

Med tanke på grundspelet borde det vara relativt lätt att göra en remake. Om jag fick samma spel men i modern motor och lite modernisering av vissa delar så skulle det vara ett insta-buy!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Lmao ge skiten till EA bara, oironiskt.
Embracer vill vara EA men kan inte göra ens det minsta rätt med 50 studios och en miljon IPn.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Med tanke på grundspelet borde det vara relativt lätt att göra en remake. Om jag fick samma spel men i modern motor och lite modernisering av vissa delar så skulle det vara ett insta-buy!

Precis, istället för att göra ett mediokert tredjepersonsspel.
Inget bekräftat, bara en mag känsla att det kommer att göra ett sånt och det är ju en hädelse till originalet.

Originalet behöver moderniseras absolut, men det betyder inte ett tredjepersonsspel

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Med tanke på grundspelet borde det vara relativt lätt att göra en remake. Om jag fick samma spel men i modern motor och lite modernisering av vissa delar så skulle det vara ett insta-buy!

Med tanke på hur det gick nu när Aspyr släppte Battlefront så tror jag vi ska ta det lugnt med insta-buy.

Medlem

En amatör-mässig hantering av en sådan hypad remake, är inget jag önskar. Att ingenting släpps i år förvånar ju inte, att det inte släpps nästa år verkar ju också troligt när folk som utvecklar spelet inte ens får säga vad de sysslar med. Jag önskar det bästa, vill vara hoppfull, men spelet behöver verkligen passion och omtanke, för man ska inte sitta och förstöra gamla klassiker i girig jakt på snabba pengar.

Medlem

Detta är problemet, insta-buy mentaliteten, tror jag. Spelbranschen har kommit undan tack vare detta fenomen under en lång tid, de behöver ju knappt anstränga sig för att sälja ett spel idag. Därav alla remakes/reforge osv. Självfallet finns det bra exempel, men dubbelt så mycket skit. Rösta med pengarna så kanske skiten försvinner tillslut.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Precis, istället för att göra ett mediokert tredjepersonsspel.
Inget bekräftat, bara en mag känsla att det kommer att göra ett sånt och det är ju en hädelse till originalet.

Originalet behöver moderniseras absolut, men det betyder inte ett tredjepersonsspel

Fast originalet är väl ett spel i tredjeperson?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Drömmen är ju att det blir med dagens grafik och med förbättrad ui. Mer behövs inte.

Men sån tur har man väl inte...

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Fast originalet är väl ett spel i tredjeperson?

Det är det förvisso, men i princip turbaserat..

Tänkte mera att det blir mer ett tredjepersons äventyrsspel

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Det är det förvisso, men i princip turbaserat..

Tänkte mera att det blir mer ett tredjepersons äventyrsspel

Ah, taget, instämmer helt och hållet😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Så länge vi har inte fått sett något av spelet antar jag att spelet är inte under utveckling

1
Skriv svar