Hjälp att hitta ett spel åt en vän som söker.

Hjälp att hitta ett spel åt en vän som söker.

Minns att en polare visade ett spel för mig endast en gång när jag var unge som levt i mitt huvud lite då och då.

Från vad jag kan minnas var spelet ett peka-och-klicka spel på PC, i 2D, och gick ut på att man skulle få en sovande tjur/oxe att flytta på sig då den blockerade en väg, och det enda sättet att göra detta var genom att spela musik för att väcka den. Man skulle då "samla" på sig musikanter genom att spela en massa minispel, som sedan började spela sin musik bredvid den.

Spelet var på svenska, om det hjälper.

Har ingen aning när det kom ut men skulle tippa på runt efter 95- till tidiga 2000-talet?

Någon som vet?

Medlem

The Neverhood svarade ChatGPT med din promt ovan

Medlem

Kan bara dra mig till minnes att Beneath a Steel Sky och The Longest Journey är peka-och-klicka spel som har släppts på svenska, och det låter inte som något av dom.

Skrivet av Kerrai:

The Neverhood svarade ChatGPT med din promt ovan

Vet inte vad det är för spel, men kan med 100% säkerhet säga att det inte är The Neverhood.

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Minns att en polare visade ett spel för mig endast en gång när jag var unge som levt i mitt huvud lite då och då.

Från vad jag kan minnas var spelet ett peka-och-klicka spel på PC, i 2D, och gick ut på att man skulle få en sovande tjur/oxe att flytta på sig då den blockerade en väg, och det enda sättet att göra detta var genom att spela musik för att väcka den. Man skulle då "samla" på sig musikanter genom att spela en massa minispel, som sedan började spela sin musik bredvid den.

Spelet var på svenska, om det hjälper.

Har ingen aning när det kom ut men skulle tippa på runt efter 95- till tidiga 2000-talet?

Någon som vet?

Kanske finns i denna hyffsat långa listan: https://www.youtube.com/playlist?list=PLkdq5y69gv2DqlvAs9Vec8...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar