Uppgift: bugg kan göra digitala Playstation-spel otillgängliga

Robot
Uppgift: bugg kan göra digitala Playstation-spel otillgängliga

Verkar inte vara brett spridd, dessbättre.

#playstation, #playstation-plus, #sony


Medlem

Oj vad dåligt. Kanske dags att börja tänka på att slopa digitalt helt och börja med skivor och kassetter fult ut igen.

Medlem

It's a feature.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Guld:

Oj vad dåligt. Kanske dags att börja tänka på att slopa digitalt helt och börja med skivor och kassetter fult ut igen.

Kommer aldrig hända, men skippa ägandet helt och bara betala för att starta spel kan de säkert fixa.

Medlem

Surt om man drabbas men det måste ju ändå gå att fixa från Sonys håll på ett eller annat sätt. Har man köpt ett spel så ska det ju fungera and so on..känner mig inte speciellt orolig.

ZF
Medlem
Skrivet av Metroid:

It's a feature.

Som vanligt, i framtiden.

ZF
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Surt om man drabbas men det måste ju ändå gå att fixa från Sonys håll på ett eller annat sätt. Har man köpt ett spel så ska det ju fungera and so on..känner mig inte speciellt orolig.

Det kanske du borde vara.

Kag har hållit mig till skivor. Men har trots det redan drabbats flera gånger på de relativa fåtal nedladdspel som ändå var enda eller tillräckligt prisvärda alternativet. Vissa begripliga, andra inte. Oavsett vad kan kundtjänst oftast inte göra annat än kasta upp händerna och ibland erbjuda återbetalning.

Redaktör
Skrivet av ZF:

Som vanligt, i framtiden.

It’s a future!


signatur
Medlem

Har inte märkt av det. Har dock hundratals digitala spel.
Blir ett heltidsjobb att gå igenom alla och se om jag är drabbad. 😆
Är inte ett dugg orolig dock.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

"Vissa användare ska ha fått 30 dagars PS Plus-prenumeration som kompensation."

Man kan ju hoppas att de får tillbaka hela sitt konto då och inte bara 30 dagars ps plus.
Har man ett bibliotek som sträcker sig tillbaka ända till PS3 så lär man bli bitter.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

"Vissa användare ska ha fått 30 dagars PS Plus-prenumeration som kompensation."

Man kan ju hoppas att de får tillbaka hela sitt konto då och inte bara 30 dagars ps plus.
Har man ett bibliotek som sträcker sig tillbaka ända till PS3 så lär man bli bitter.

Vad som inte nämns är att Sony fixar så allt återställs.

Men folk verkar tro att Sony skiter i det och folk inte får tillbaka sina spel.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Vad som inte nämns är att Sony fixar så allt återställs.

Men folk verkar tro att Sony skiter i det och folk inte får tillbaka sina spel.

Kan ju vara en bra detalj att lägga till men det blir väl inte en lika snaskig läsning då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kan ju vara en bra detalj att lägga till men det blir väl inte en lika snaskig läsning då.

Känns underförstått.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tog en titt och det verkar som om jag inte är drabbad, men har hundratals med spel så jag kan ju ha missat något.

Medlem
Skrivet av Guld:

Oj vad dåligt. Kanske dags att börja tänka på att slopa digitalt helt och börja med skivor och kassetter fult ut igen.

Ja, innan de började med digitalt så behövde man inte tänka på sånt här. Jag tror många gillar det, att man kan plocka fram spelet som man har köpt, och spela det när man vill. Lite som med skivor.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det kanske du borde vara.

Kag har hållit mig till skivor. Men har trots det redan drabbats flera gånger på de relativa fåtal nedladdspel som ändå var enda eller tillräckligt prisvärda alternativet. Vissa begripliga, andra inte. Oavsett vad kan kundtjänst oftast inte göra annat än kasta upp händerna och ibland erbjuda återbetalning.

Ok, surt! Som sagt så finns det ju absolut en risk men jag tror inte att den är så fasansfullt mycket större än att ens skivor repas och blir oläsliga. Iaf inte om du har tre barn som byter spel med orimligt hög frekvens 😄.
Jag förstår ju oron dock och det jag tycker är något mer tråkigt än att mina spel kanske slutar fungera är ju bevarandet till kommande generationer, som definitivt måste uppa sitt game om man säger så.

Jag gick över till digitalt i mitten på förra generationen och har fortsatt på den här och allt funkar än, peppar peppar. Jag vet inte hur det ser ut med lagar osv men jag antar att det finns sådana ifall de digitala versionerna helt plötsligt slutar fungera.

Redaktör
Skrivet av lonian:

"Vissa användare ska ha fått 30 dagars PS Plus-prenumeration som kompensation."

Man kan ju hoppas att de får tillbaka hela sitt konto då och inte bara 30 dagars ps plus.
Har man ett bibliotek som sträcker sig tillbaka ända till PS3 så lär man bli bitter.

Ja, det ska de förstås ha fått. Vore väldigt märkligt om Sony erbjöd 150 spänn eller vad en månads PS Plus kostar i kompensation för att förlorat bibliotek.


signatur
ZF
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ok, surt! Som sagt så finns det ju absolut en risk men jag tror inte att den är så fasansfullt mycket större än att ens skivor repas och blir oläsliga. Iaf inte om du har tre barn som byter spel med orimligt hög frekvens 😄.
Jag förstår ju oron dock och det jag tycker är något mer tråkigt än att mina spel kanske slutar fungera är ju bevarandet till kommande generationer, som definitivt måste uppa sitt game om man säger så.

Jag gick över till digitalt i mitten på förra generationen och har fortsatt på den här och allt funkar än, peppar peppar. Jag vet inte hur det ser ut med lagar osv men jag antar att det finns sådana ifall de digitala versionerna helt plötsligt slutar fungera.

Jo, men folk som repade skivor som barn tenderar göra detsamma medelålders. Tror mest det där är en personlighetstyp. Och upp till en viss ålder är det ju själva skivspelaren det är mer risk för. Gissar däremot att det tenderar hoppa över några år i utvecklingen, sen har ålderdomshemmens sista Wii fått en pepparkaka för mycket i skivspringan.

Lagar finns det. Frågan är bara om de anser att du kan frånsäga dig dina äganderättigheter, vilket du redan gjort för allt du "köpt" hittills. Och om de skulle gälla retroaktivt när de väl skärps, eller prövats på riktigt.

I slutändan är den enda något sånär pålitliga garanten för den digitala hyllan företagets goodwill. Den dör i bästa fall först med företaget, inte en policy-ändring eller rebranding.

Medlem
Skrivet av ZF:

Jo, men folk som repade skivor som barn tenderar göra detsamma medelålders. Tror mest det där är en personlighetstyp. Och upp till en viss ålder är det ju själva skivspelaren det är mer risk för. Gissar däremot att det tenderar hoppa över några år i utvecklingen, sen har ålderdomshemmens sista Wii fått en pepparkaka för mycket i skivspringan.

Lagar finns det. Frågan är bara om de anser att du kan frånsäga dig dina äganderättigheter, vilket du redan gjort för allt du "köpt" hittills. Och om de skulle gälla retroaktivt när de väl skärps, eller prövats på riktigt.

I slutändan är den enda något sånär pålitliga garanten för den digitala hyllan företagets goodwill. Den dör i bästa fall först med företaget, inte en policy-ändring eller rebranding.

Kan hända men de flesta barn har ganska små händer villet ökar risken markant att tappa skivan på golvet^^. Mina barn är försiktiga men lik förbannat så hade jag ett gäng repor, spelen fungerade dock.

Vetikattsingen vad lagen säger som sagt men har du köpt en produkt, i det här fallet ett digitalt spel och skött dig enligt reglerna och det helt plötsligt slutar att fungera så både tror jag och hoppas att du inte går tomhänt därifrån.

1
Skriv svar