Sea of Thieves i topp bland förbokningar i Playstation Store

Robot
Sea of Thieves i topp bland förbokningar i Playstation Store
Medlem

Jag när jag inser att det kommer bli lättare att farma Reapers till level 100 snart:

(Nybörjare på PS5 är antagligen de enda jag kan klå i PvP)


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag trodde det var ett gratisspel? Men det är kanske bara på Game Pass=?

Medlem

Är intresserad men blir inget köp. Kommer till PS Plus en vacker dag och då blir det att spela.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag trodde det var ett gratisspel? Men det är kanske bara på Game Pass=?

Visste inte att game pass var gratis 🤔

Medlem
Skrivet av ChriL:

Visste inte att game pass var gratis 🤔

Game Pass är inte gratis, men spelen på Game Pass är gratis. Duh...

Medlem

Bokade idag. Kommer antagligen att köra det nya singel player PVE läget tills jag blir ok på spelet. Och mest åka runt och fiska och jaga grisar. För det ser väldigt roligt ut. Och om barnen bara vill spela Rust och Cod så får jag lösa det på något sätt eller gilla läget. Tittar väldigt mycket på Youtube/Sea of Thieves videos just nu och hypar/lär mig spelet. Bokar man något annat än det billigaste så förlorar man spel tid och grind som är det viktigaste tycker jag!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Game Pass är inte gratis, men spelen på Game Pass är gratis. Duh...

https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/787/356/d6f....

Faaast, då är det inte gratis...

Medlem

Säger grattis till Playstation-ägare; ha inte för extrema förväntningar bara.

PvP är mediokert, story är ganska meh, men att segla är helt underbart i det (detta gör PvP roligare än "meh").
Det kom ju SoT-dödare som "atlas", meeeen vet inte hur det blev med det.

Vet inte vilken summa de lägger det på, men högst troligt värt prislappen.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Säger grattis till Playstation-ägare; ha inte för extrema förväntningar bara.

PvP är mediokert, story är ganska meh, men att segla är helt underbart i det (detta gör PvP roligare än "meh").
Det kom ju SoT-dödare som "atlas", meeeen vet inte hur det blev med det.

Vet inte vilken summa de lägger det på, men högst troligt värt prislappen.

Ja det var nog många här på forumet som trodde att SoT skulle duka under för länge sedan, men det är få spel där ute som gör coop-delen såpass bra. Som du säger så suger det andra rätt mycket, men coop är det topp 5 bästa spelet som gjorts enligt mig 😀


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

ZF
Medlem

Dom har ju tre versioner till och med...

Men de är åtminstone färgkodade för tydligheten. Alltid nått. ;D

ZF
Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag trodde det var ett gratisspel?

Antog detsamma.

Hade det varit F2P kanske jag orkat testa. Men nu är det både köpespel, kräver prenumeration, samt en inloggning hos Xbox. Och likväl garanterat är tyngt med microavgifter.

Så det är ju bra komiskt att en del tror att detta kommer locka folk till Xbox. Kag tycker det är jobbigt nog redan när Ubisoft är framme och viftar med sina inloggningsfönster..

Medlem
Skrivet av ZF:

Antog detsamma.

Hade det varit F2P kanske jag orkat testa. Men nu är det både köpespel, kräver prenumeration, samt en inloggning hos Xbox. Och likväl garanterat är tyngt med microavgifter.

Så det är ju bra komiskt att en del tror att detta kommer locka folk till Xbox. Kag tycker det är jobbigt nog redan när Ubisoft är framme och viftar med sina inloggningsfönster..

Finns ingen prenumeration och de extra saker du köper är ju rent kosmetiska, så förstår inte varför det skulle vara ett f2p överhuvudtaget? Sedan kräver ju typ alla spel online att du loggar in, speciellt om det är cross-progression, så inget konstigt där heller.

ZF
Medlem
Skrivet av gundemannen:

Finns ingen prenumeration och de extra saker du köper är ju rent kosmetiska, så förstår inte varför det skulle vara ett f2p överhuvudtaget? Sedan kräver ju typ alla spel online att du loggar in, speciellt om det är cross-progression, så inget konstigt där heller.

Menar alltså PS+. F2P kräver aldrig det. Och har även sett ett par vanliga köpespel som inte verkar göra det av någon anledning. Oklart vilken. Kanske fattade de utgivarna att det påverkar spelet negativt och fick tjatat till sig nån specialdeal.

Det finns många F2P som bara säljer kosmetika. Vad är det för specielt undantag från att vara lika hållbart som just det här spelet skulle motivera? Det verkar ju snarast som kosmetik är mer framträdande än många liknande.

Typ nej. Det kan vara en valfri grej för cross-progression ibland också. Men använder man inte det så är det ju bara en metod att påtvinga en marknadsföringskanal eller spårning på någon som ändå bara spelar på en plattform.

Medlem
Skrivet av ZF:

Menar alltså PS+. F2P kräver aldrig det. Och har även sett ett par vanliga köpespel som inte verkar göra det av någon anledning. Oklart vilken. Kanske fattade de utgivarna att det påverkar spelet negativt och fick tjatat till sig nån specialdeal.

Det finns många F2P som bara säljer kosmetika. Vad är det för specielt undantag från att vara lika hållbart som just det här spelet skulle motivera? Det verkar ju snarast som kosmetik är mer framträdande än många liknande.

Typ nej. Det kan vara en valfri grej för cross-progression ibland också. Men använder man inte det så är det ju bara en metod att påtvinga en marknadsföringskanal eller spårning på någon som ändå bara spelar på en plattform.

Det känns lite som att din utgångspunkt är att alla onlinespel ska vara f2p, vilket känns väldigt underligt. Gäller det singleplayer spel med?

Och för att du ska ha samma karaktär mellan plattformar så måste den vara kopplad till ett konto, annars kommer du ju inte åt den.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Det känns lite som att din utgångspunkt är att alla onlinespel ska vara f2p, vilket känns väldigt underligt. Gäller det singleplayer spel med?

Och för att du ska ha samma karaktär mellan plattformar så måste den vara kopplad till ett konto, annars kommer du ju inte åt den.

Det är väldigt skönt tycker jag att Sea of Thieves är köp och inte f2p. För hade det varit f2p så hade spelet (väldigt säkert) inte varit lika bra. Utan kostat väldigt mycket pengar om man verkligen ville göra allt. Sen skulle grinden varit även värre. Och betalväggar överallt mm.

Medlem

Jag är inte förvånad alls över detta. Sea of Thieves är nästan det enda Xbox/PC spel som jag har saknat på PS5an.
Nu hoppas jag bara på att State of Decay kommer också.
Chansen kanske är större nu att fler Xbox spel kommer till PS5 om förbokningarna har gått så här bra.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Faaast, då är det inte gratis...

Medlem

Kul att se. Det är så här gaming ska vara. För alla. Vad roligt, även om jag inte spelar SOT så tycker jag sånt här är glatt överraskande.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag är inte förvånad alls över detta. Sea of Thieves är nästan det enda Xbox/PC spel som jag har saknat på PS5an.
Nu hoppas jag bara på att State of Decay kommer också.
Chansen kanske är större nu att fler Xbox spel kommer till PS5 om förbokningarna har gått så här bra.

Ja xbox har väl sagt att en hel del spel ska komma. Jag tror state of decay blir ett av dom spelen också. Roligt att se dessa siffror. Gaming ska vara för alla. Kul! State of decay spelar jag fortfarande. Kan inte avinstallera det spelet, och brukar dra ett par timmar en lördag kväll eller så ibland.

Medlem
Skrivet av denza:

Ja xbox har väl sagt att en hel del spel ska komma. Jag tror state of decay blir ett av dom spelen också. Roligt att se dessa siffror. Gaming ska vara för alla. Kul! State of decay spelar jag fortfarande. Kan inte avinstallera det spelet, och brukar dra ett par timmar en lördag kväll eller så ibland.

Jag har kört det lite på PC med en kompis men det hade varit smidigt om det kom på konsolen eftersom det är där jag spelar som mest.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Nej, det är sant att jag inte förstod skämtet. Fast om du bara skriver en mening med en bild till, utan någon indikation om att det är sarkasm, så är det ganska svårt att fånga upp att det är ett skämt.

"Folk som inte kan fiska är dumma i huvudet!"
Var detta ett skämt eller uppriktigt?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Nej, det är sant att jag inte förstod skämtet. Fast om du bara skriver en mening med en bild till, utan någon indikation om att det är sarkasm, så är det ganska svårt att fånga upp att det är ett skämt.

"Folk som inte kan fiska är dumma i huvudet!"
Var detta ett skämt eller uppriktigt?

Att bara vräka ur sig något gör det omöjligt att förstå om det är ett skämt eller inte, men med min kommentar fanns det i alla fall en kontext som pekade på att det bara var ett uppenbart skämt då det framgick i ChriLs kommentar att Game Pass är en betaltjänst och i och med det så är spelen inte gratis, och jag lade till ett "duh" i slutet och en bild på Duh Girl för att verkligen betona att det var ett skämt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att bara vräka ur sig något gör det omöjligt att förstå om det är ett skämt eller inte, men med min kommentar fanns det i alla fall en kontext som pekade på att det bara var ett uppenbart skämt då det framgick i ChriLs kommentar att Game Pass är en betaltjänst och i och med det så är spelen inte gratis, och jag lade till ett "duh" i slutet och en bild på Duh Girl för att verkligen betona att det var ett skämt.

Ah, ok skönt. Då var det bara jag som var dum i huvudet då. 😏

Bt
Medlem

Asså spelet är genuint brutalt roligt! Supersnyggt mysigt och ja vad ska jag säga pröva spelet!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Ah, ok skönt. Då var det bara jag som var dum i huvudet då. 😏

Nej det skulle jag inte direkt säga. Haveri i moderskeppet händer oss alla ibland

ZF
Medlem
Skrivet av gundemannen:

Det känns lite som att din utgångspunkt är att alla onlinespel ska vara f2p, vilket känns väldigt underligt. Gäller det singleplayer spel med?

Och för att du ska ha samma karaktär mellan plattformar så måste den vara kopplad till ett konto, annars kommer du ju inte åt den.

Nä inte onlinespel överlag, men främst sådana där spelarna praktiskt taget helt får se till att underhålla sig själva. När spelarna tappar intresset så är ju detta spelet lika värdelöst som F2P är. Varför skulle det tolkas att SP räknas på samma värde? Väldigt konstig slutsats.

När man ingen karaktär har på någon annan plattform... Gokväll yxskaft.

Medlem

Spelade en hel del SoT när det begavs sig och var väll med nån DLC bla, hajen och nån skattjakt.
Sen slutade jag spelade då jag mest spelade med ungarna och för vi "fuskade till oss" gratis gamepass som sen inte funkade längre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ZF
Medlem
Skrivet av Molotov:

för vi "fuskade till oss" gratis gamepass som sen inte funkade längre.

VPN till Bahamas så funkar det igen. Och så kan båten köras både under vattnet och i luften sen. Bara plus!

Medlem

Safer seas ska tydligen inte kräva Playstations+ alltid något. Och jag hoppas aldrig att jag möter några fuskare i spelet. Dom har förbättrat spelet nyligen med extra anti fusk. Får hoppas på det eller inte spela x play. Det är de värsta med pc att spelare därifrån ska förstöra för hedligare konsol spelare.

1
Skriv svar