Miyamoto avslöjar att en ny Mario-film är på gång

Robot
Miyamoto avslöjar att en ny Mario-film är på gång

Återigen i samarbete med Illumination.

#Film, #Mario, #nyhetstips


Releasehästryttare
Medlem

Jag var underhållen av Mario-filmen men jag tyckte den var såååå konstig. Fattade typ ingenting vad som hände.

JRA
Medlem
Skrivet av pazu:

Jag var underhållen av Mario-filmen men jag tyckte den var såååå konstig. Fattade typ ingenting vad som hände.

Det är en barnfilm och gjord för att vara mycket lätt att hänga med i, så vad finns det att inte fatta? Hur det kommer sig att block med frågetecken på svävar i luften eller?

Medlem

Gillade typ första halvan av första filmen, DK delen vart dock väldigt skum och hängde dåligt ihop med hur karaktärerna porträtteras i spelen. Jag har dock inte spelat DKC returns eller Trophical freeze, kanske skedde någon ändring där.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gillade typ första halvan av första filmen, DK delen vart dock väldigt skum och hängde dåligt ihop med hur karaktärerna porträtteras i spelen. Jag har dock inte spelat DKC returns eller Trophical freeze, kanske skedde någon ändring där.

TACK! Äntligen någon som förstår.

Medlem
Skrivet av JRA:

Det är en barnfilm och gjord för att vara mycket lätt att hänga med i, så vad finns det att inte fatta? Hur det kommer sig att block med frågetecken på svävar i luften eller?

Det var inte magin i filmen som var konstig utan relationer, valen, problemen de skulle överkomma osv. Om Mario-spelen är en svamp-tripp så var filmen en jävla LSD-mardröm.

JRA
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gillade typ första halvan av första filmen, DK delen vart dock väldigt skum och hängde dåligt ihop med hur karaktärerna porträtteras i spelen. Jag har dock inte spelat DKC returns eller Trophical freeze, kanske skedde någon ändring där.

Nintendo bryr sig inte lika mycket om DK som Mario. DK var med bara för att vara med. De ändringar som gjordes var helt och hållet i syfte som plot devices för filmen. DK plus vänner ska vara med överhuvudtaget, check. DK och Mario ska göra upp på plattformar som ser ut som de i DK-arkadspelet från 80-talet, som var första spelet med Mario, check. Folk har nostalgi för DK-rappen, så släng in den med, check. Vi behöver många fler karaktärer för hela Mario Kart-sekvensen, men kan uppenbarligen inte ha med såna som Link, Wario, bybor från Animal Crossing och så vidare för att DET hade verkligen inte varit vettigt för narrativet i filmen, så varför inte bara fylla ut med en massa apor från DK-världen, check. Skit samma om det är hur karaktärerna eller världen porträtteras i spelen, så länge det funkar någorlunda att tryckas in i filmen. Det är verkligen inte mer komplicerat än så.

Skrivet av pazu:

Det var inte magin i filmen som var konstig utan relationer, valen, problemen de skulle överkomma osv. Om Mario-spelen är en svamp-tripp så var filmen en jävla LSD-mardröm.

Jag tror du överanalyserar saken. Jag tror heller inte de flesta över 8 år har några som helst problem med att fatta någonting av vad som händer.

Medlem
Skrivet av pazu:

Det var inte magin i filmen som var konstig utan relationer, valen, problemen de skulle överkomma osv. Om Mario-spelen är en svamp-tripp så var filmen en jävla LSD-mardröm.

Jag tror problemet är att du ser på filmen med fel glasögon. Fokuset är ett annat. Det är mer en ytlig action-komedi än en djup drama.

Jag skulle säga att Mario-filmen är en familjefilm. Den innehåller mycket referenser som föräldrar känner igen, och sen för barnens skull är handlingen ytlig (rädda brorsan, rädda svampriket) och fokus är ett snabbt tempo med bite-size skämt baserat på skojiga clown-karaktärer som säger eller beter sig roligt stup i kvarten. Action-Komedi.

Fokuset är här och nu. Du kan i stort komma in och se tre minuter var som helst i filmen men ändå ha skoj för på den tidsrymden levereras en bombmatta av skämt. Där var och ett av skämten börjar och slutar om ett tidsspann på 5-10 sekunder. Det är mer som att titta på en massa meme-skämt än att se en handlingsbaserad film. De val som Mario gjorde för 10 minuter sedan är inte så viktigt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Filmen var riktigt medioker i mina ögonen, enbart uppbyggt för att spela på nostalgisträngen, vilket är den sämsta för egen del. Utöver nostalgi hade den få saker som kunde roa. Förstår att barn gillar den, så kul för dem, jag passar på ”uppföljaren”.

Inaktiv

Såg första filmen på Netflix SkyShowtime. Men det var ingen film som jag kommer se igen.
Tyckte inte att den var så bra som många påstår.

Lite häftigt bara att ”Talon” var pappa till Mario och Luigi.

JRA
Medlem
Skrivet av anon_326145:

Såg första filmen på Netflix. Men det var ingen film som jag kommer se igen.
Tyckte inte att den var så bra som många påstår.

Det är ju ingen bra film för vuxna direkt. Det är ju en film som man ser med barnen och för barnens skull. Jag hade aldrig i livet sett den igen själv, men skulle nog göra det bara för barnens skull om de ville se den igen. Samma med Sonic-filmerna förresten.

Medlem

Gillade första filmen, och ungarna älskar den, så ser mycket fram emot en uppföljare.

Medlem
Skrivet av JRA:

Det är ju ingen bra film för vuxna direkt. Det är ju en film som man ser med barnen och för barnens skull. Jag hade aldrig i livet sett den igen själv, men skulle nog göra det bara för barnens skull om de ville se den igen. Samma med Sonic-filmerna förresten.

Jag såg den själv på bio och älskade nostalgin och alla referenser. Musiken var himla mysig också! Men nej, det är ju ingen film en ser för att få djupa Bergman-skildringar direkt. Men kommer ändå gå på bio för att se andra också!

Förövrigt utannonserades mer än filmen i klippet (se ovan), nämligen datum för spelen: Paper Mario: Thousand Year Door (23/5) och Luigis Mansion 2 HD (27/6)!

Dessutom har tre GB-klassiker premiär imorgon på NSO! Hade Dr Mario som liten på tjocka tegelstens Gameboyet så det ska bli kul att få återupptäcka!

Medlem

Hoppas de gör ett multiverse och kliver in i Samus universum.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Såg första filmen på Netflix. Men det var ingen film som jag kommer se igen.
Tyckte inte att den var så bra som många påstår.

Lite häftigt bara att ”Talon” var pappa till Mario och Luigi.

När var den på netflix?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

När var den på netflix?

Är den inte på Netflix längre? Tror det var i december som jag såg den.

Blir lite osäker nu på om det var på någon annan streaming tjänst som jag såg den. Har ju Disney + med i perioder.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

När var den på netflix?

Sökte på Google och hittade att den fanns på SkyShowtime, något som stämmer väldigt perfekt eftersom vi hade det i december och tittade på den nya Fraiser säsongen.

Medlem

Glädjande nyheter!

1
Skriv svar