Pokerbaserade roguelite-spelet Balatro har sålts i 500 000 exemplar

Robot
Pokerbaserade roguelite-spelet Balatro har sålts i 500 000 exemplar
Medlem

Köpte det igår och det är väldigt kul, perfekt för Steam Deck.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Köpte det igår och det är väldigt kul, perfekt för Steam Deck.

Hur styr man, kör man med touch på Deck?

Medlem

Otroligt beroendeframkallande spel, roligaste deckbuildern jag har spelat hittills. Jag är dock inte i närheten av lika bra som vissa andra, kollar man spelets sub på Reddit så finns det helt sjuka high scores, men jag försöker att inte tänka på det och bara ha skoj istället 😅 Kämpar med att klara black deck på originalsvårigheten nu, har nog ägnat de senaste 5 speltimmarna till det.

Skrivet av Fearnox:

Hur styr man, kör man med touch på Deck?

Man kan använda både touch eller styrkorset/spak/knappar. Jag kör med styrkors och knappar och det fungerar ypperligt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Ruskigt roligt spel! Lirar det både på min PC och på steam deck. Fungerar ypperligt på både stora och små skärmar. Väntar bara på mobilreleasen (hoppas hoppas!) så man kan lira medan man pendlar utan att behöva dra fram steam decken

Tror också de vann mycket på att släppa en demo som ett "separat spel" på Steam som kunde leta sig in på topplistorna innan spelet var släppt för att bygga hype och synlighet. La säkert 20+ timmar bara på demot... En smart demo var det också. Visade all funktionalitet samtidigt som det i varje shop mellan rundorna smögs in hintar om jokrar som kommer i den skarpa releasen.

Skrivet av Fearnox:

Hur styr man, kör man med touch på Deck?

Kört det både med knappar/styrkors och touch. Båda fungerar bra men blir främst touch (för att inte störa sambon med knapptryck när det blir lite sena sessioner i sängen) och det fungerar riktigt bra!

Medlem

30+ timmar här. Ett av mina absoluta favoritspel. Kan verkligen rekommendera.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hur styr man, kör man med touch på Deck?

Default kontrollen är gamepad vilket fungerar ypperligt men som en person tidigare sade kan man ju som vanligt byta till vilka kontroller man vill med Steam Deck. Verkligen allt går att ställa in i detalj genom Steam input.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Otroligt beroendeframkallande spel, roligaste deckbuildern jag har spelat hittills. Jag är dock inte i närheten av lika bra som vissa andra, kollar man spelets sub på Reddit så finns det helt sjuka high scores, men jag försöker att inte tänka på det och bara ha skoj istället 😅 Kämpar med att klara black deck på originalsvårigheten nu, har nog ägnat de senaste 5 speltimmarna till det.

Man kan använda både touch eller styrkorset/spak/knappar. Jag kör med styrkors och knappar och det fungerar ypperligt.

Klarade av black deck imorse, lyckades skapa en deck med kraftfulla synergier, och blåste igenom standard svårigheten. Blev sen ägd av en Blind med 500 000k liv när jag valde att fortsätta men det behöver vi inte gå in på 😅

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Otroligt beroendeframkallande spel, roligaste deckbuildern jag har spelat hittills. Jag är dock inte i närheten av lika bra som vissa andra, kollar man spelets sub på Reddit så finns det helt sjuka high scores, men jag försöker att inte tänka på det och bara ha skoj istället 😅 Kämpar med att klara black deck på originalsvårigheten nu, har nog ägnat de senaste 5 speltimmarna till det.

Man kan använda både touch eller styrkorset/spak/knappar. Jag kör med styrkors och knappar och det fungerar ypperligt.

Det är otroligt viktigt i sådana här spel (Slay the spire, Monster Train, Balatro) att inte titta på eller läsa om hur andra spelar, utan verkligen låta en själv vara den som upptäcker allt. När man sedan efter några hundra timmar känner sig slutgiltigt mätt på spelet kan man börja kika hur andra spelar. Börjar man spoila sig själv med att veta vad som är bra eller mindre bra halverar man underhållsningsvärdet med en gång.

Chefredaktör

Det här spelet är knark. Hjälp!

Medlem

Måste levt under en sten senaste tiden men hade aldrig hört talas om Balatro innan denna artikel.

Älskar indie-rougelite-deck builder-tjosans så detta spel är helt givet. Tack för tipset!

Releasehästryttare
Medlem

Helt sjukt roligt spel.
Köpte för att testa. Fastnade i fem timmar på direkten.
"Bara en gång till"...

Och känslan vid en fet kombo och hög [mult] är svårslagen. Ojojoj.

Medlem

Har varit nära att köpa det här flera gånger nu till min Steam Deck, men har varje gång klarat att stoppa mig själv i sista sekund. Verkar vara rent digitalt knark, detta

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Klarade av black deck imorse, lyckades skapa en deck med kraftfulla synergier, och blåste igenom standard svårigheten. Blev sen ägd av en Blind med 500 000k liv när jag valde att fortsätta men det behöver vi inte gå in på 😅

Igår kväll lyckades jag också! Jag har gett mig på ett deck åt gången och dom andra har helt klart gått snabbare 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Nu har jag kört någon timme eller två. Vilket kaninhål. Förstår hur en del tycks fastna helt i det

Gillar det skarpt men känner verkligen att jag har oerhört mycket kvar att lära. Har inte lyckats "klara" spelet än, vilket nog är precis som det ska vara antar jag. Lär ta ett bra tag innan jag börjar få ordning på builds och taktik. Tror ett misstag jag gör är att jag tänker för mycket på det som poker.

Medlem

Detta är värre en knark och ni är ansvariga!

1
Skriv svar