Skräckfilmerna Paranormal Activity ska bli till spel

Robot
Skräckfilmerna Paranormal Activity ska bli till spel

Utvecklat av skaparna bakom The Mortuary Assistant.

#Darkstone-digital, #Paranormal-activity


Medlem

Kom ju dock ett spel redan 2017 som hette Paranormal Activity: The Lost Soul, så det här är inte det första spelet. Jag körde det på PSVR för några år sedan och det var helt okej.

Medlem

Aldrig hört om The Mortuary Assistant men Paranormal filmerna är de bland läskigaste skräckfilmerna jag sett i modern tid så skall hålla ögonen öppna på detta spel

Medlem

Om det inte sågas vid fotknölarna blir det nog ett köp. Den första filmen var underbar. (Underbar i bemärkelsen att jag inte kunde sova efteråt xD)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av B-itta:

Aldrig hört om The Mortuary Assistant men Paranormal filmerna är de bland läskigaste skräckfilmerna jag sett i modern tid så skall hålla ögonen öppna på detta spel

Har du sett Autopsy of Jane Done?

The Mortuary Assistant påminner väldigt mycket om den filmen.

och har du inte sett filmen, gör det! Är en av de läskigaste filmer jag sett.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av B-itta:

Aldrig hört om The Mortuary Assistant men Paranormal filmerna är de bland läskigaste skräckfilmerna jag sett i modern tid så skall hålla ögonen öppna på detta spel

Skrivet av Nomman:

Om det inte sågas vid fotknölarna blir det nog ett köp. Den första filmen var underbar. (Underbar i bemärkelsen att jag inte kunde sova efteråt xD)

Känns som jag har sett en helt annan film för jag minns hypen och snacket om hur läskig den skulle vara men när jag väl såg den så blev jag bara uttråkad och inte ett dugg rädd. Minns bara ett par som bråkar med varandra och nätter där det knappt händer något. Jag kanske får ta och se om den.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Har du sett Autopsy of Jane Done?

The Mortuary Assistant påminner väldigt mycket om den filmen.

och har du inte sett filmen, gör det! Är en av de läskigaste filmer jag sett.

Kul med skräcktips, den ska kollas in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Påskmust:

Känns som jag har sett en helt annan film för jag minns hypen och snacket om hur läskig den skulle vara men när jag väl såg den så blev jag bara uttråkad och inte ett dugg rädd. Minns bara ett par som bråkar med varandra och nätter där det knappt händer något. Jag kanske får ta och se om den.

Smaken är som baken! Jag tyckte inte heller den var läskig, men det gör jag sällan när det är övernaturligt i farten.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Känns som jag har sett en helt annan film för jag minns hypen och snacket om hur läskig den skulle vara men när jag väl såg den så blev jag bara uttråkad och inte ett dugg rädd. Minns bara ett par som bråkar med varandra och nätter där det knappt händer något. Jag kanske får ta och se om den.

Kan bero på att jag någon gång per år åker på sömnparalys, så igenkänningsfaktorn var ganska stor. Ganska precis det där som jag inte vill ska hända när jag ligger och väntar på att kroppen ska vakna

Sedan har jag alltid varit ett fan av det övernaturliga och hemsökelser. Det har alltid triggat min fantasi på bästa sätt.

Skrivet av Mikael Berg:

Smaken är som baken! Jag tyckte inte heller den var läskig, men det gör jag sällan när det är övernaturligt i farten.

Lusigt! För egen del kan jag knappt blir skrämd om det inte förekommer något övernaturligt


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör
Ponny

Jag och sambon kollade igenom hela serien för ganska många år sedan. Föga förvånande blev det tröttare och tröttare. Inte uselt, men störst impact hade första filmen.

Senaste filmen (inte jätteny längre) Paranormal Activity: Next of Kin var ändå lite piggare. Sevärd!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja, förhoppningsvis är det bättre än filmerna. Bortsett från tredje filmen när de var småbarn, den var helt ok.

The Mortuary Assistant var ett rätt bra skräckspel så litar på dem.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Känns som jag har sett en helt annan film för jag minns hypen och snacket om hur läskig den skulle vara men när jag väl såg den så blev jag bara uttråkad och inte ett dugg rädd. Minns bara ett par som bråkar med varandra och nätter där det knappt händer något. Jag kanske får ta och se om den.

Skrivet av Mikael Berg:

Smaken är som baken! Jag tyckte inte heller den var läskig, men det gör jag sällan när det är övernaturligt i farten.

Ja precis, smaken är som baken, tycker själv att spöken är way läskigare and t.ex. mördare. Mycket handlar om i detta fall att man aldrig får se dessa spöken och är något som jag kan vara smått rädd för när man är ensam i ett hus. Att något paranormalt plötsligt skulle hända.

Mördare känns det som att man ändå har en lite chans att kunna försvara sig emot och tycker de ofta porträtteras på ett töntigt sätt i film, typ Freddy Krueger

Monster är läskigt om det görs på rätt sätt. Som Alien eller första (!) Jurassic Park.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av B-itta:

Ja precis, smaken är som baken, tycker själv att spöken är way läskigare and t.ex. mördare. Mycket handlar om i detta fall att man aldrig får se dessa spöken och är något som jag kan vara smått rädd för när man är ensam i ett hus. Att något paranormalt plötsligt skulle hända.

Mördare känns det som att man ändå har en lite chans att kunna försvara sig emot och tycker de ofta porträtteras på ett töntigt sätt i film, typ Freddy Krueger

Monster är läskigt om det görs på rätt sätt. Som Alien eller första (!) Jurassic Park.

Freddy Krueger är ju i och för sig också en övernaturlig varelse, en ond ande.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Freddy Krueger är ju i och för sig också en övernaturlig varelse, en ond ande.

Ah förvisso, men det är just det: mördare/övernaturlig varelse, du ser dem = inte lika läskigt för mig

Scenen när hon blir väckt o dragen ur sängen genom korridoren i Paranormal 1 är bland de läskigaste jag sett. Mardröm situation.

Många kan tycka filmen är tråkig, men just det att inget händer, man bygger upp spänning och sen så plötsligt så sker det.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Aldrig hört om The Mortuary Assistant men Paranormal filmerna är de bland läskigaste skräckfilmerna jag sett i modern tid så skall hålla ögonen öppna på detta spel

Ge spelen Visage, MADiSON, Inflicted. Där har du ren o skär skräck. Särskilt de 2 första jag nämnde. Grymma spel..

Äger The Mortuary Assistant men det håller inte samma skräckhöjd som de övriga nämnda. Inte i närheten äns..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar