Reaktioner kring Pokémon Presents

Inaktiv
Reaktioner kring Pokémon Presents

Jag har nu skrivit en ny blogg på The Forgotten Games och efter önskemål så publicerar jag därför även en kopia av den här.
Trevlig läsning allihopa!

Årets första Pokémon Presents har varit på självaste Pokémon Day den 27 februari. Men den skapade också flera frågetecken. Visade upp flera saker som kan kopplas till den andra generationen Pokémon spel och en underlig bokstav. Det var den grekiska bokstaven Λ som uttalas lambda.

När Pokémon Presents började så kom det flera stycken Unown som förföljde Pikachu. När de stannade stod de i bokstavskombinationen: ”Ekopeons petrnsm”. Vilket inte säger så mycket förutom att Ekopeons typ skulle låta som någon ny Eevee utveckling.

Efter detta så fick vi se de tre legendariska hundarna från Gold och Silver som visade sig finnas med i mobil spelet Pokémon Sleep och direkt efter detta fick vi se rivalen från Gold och Silver att han är med i Pokémon Masters EX. Vilket fick mig att känna att både Unown, de legendariska hundarna och den rivalen var med i Gold och Silver från början vilket fick mig att tro att ett nytt Pokémon Go i Johto regionen skulle kunna avslöjas snart, men icke.

På slutet kom Pikachu igen med sina Unown och denna gången bildade de ordet Soeyue följt av ett frågetecken. En fråga? Kanske borde ta fram Google translate? Det visade sig vara japanska och betyder: ”Because of the side dish?” Hm? Vad menar dem?

Direkt efter detta får vi se den sista trailern och det visar sig handla om ett nytt Pokémon Legends spel som utspelar sig i samma region som i spelen X och Y med huvudfokus på staden Lumiose City (staden är det enda vi får se) som att den via en skiss och digitalt byggs upp. Men sen händer något konstigt. Vi får se titeln ”Pokémon Legends Z-” och efter det dyker bokstaven Λ upp och sätter sig fast i bokstaven Z vilket i detta fallet visar sig betyda att bokstaven Λ blir bokstaven A eftersom det officiella namnet på spelet är ”Pokémon Legends: Z-A”

Frågan är bara om det är en ren tillfällighet att det är lambda som används eller ska den symbolisera tornet i mitten av staden eller kan det ha med någon ny Pokémon att göra?

Ja, det är svårt att veta, det enda vi kan säga med säkerhet är att ”Pokémon Legends: Z-A” kommer släppas till Nintendo Switch vilket lär betyda att detta är det sista Pokémon spelet till den konsolen.

Uppdatering:

En person på det svenska spelforumet FZ hjälpte mig att om man tar det japanska alfabetet romaji istället så får man: 祖えゆえ (soeyue) = “Because of our ancestors” vilket enligt hen skulle kunna betyda att spelet utspelar sig både före och efter X och Y. Det blir intressant att se hur som helst.

1
Skriv svar