Nightingale-utvecklarna lovar att ett offline-läge ska prioriteras

Robot
Nightingale-utvecklarna lovar att ett offline-läge ska prioriteras

Kan det vända de "blandade" omdömena?

#Nightingale, #Reflexion-games


Quake-konnässsör

Mycket kan väl hända i ett early access spel, kommer ihåg när jag provade Baldurs Gate 3 för fösta gången i early access, värsta skiten någonsin man har provat i det formatet. Men efter spelet har varit i utveckling i 3 år till så blev det bättre.

Nightingale har väl kanske inte samma ambitioner, men de kan förmodligen vända det.

Finns så jekla mycket early access spel nu som folk förväntar sig ska vara "färdiga" spel och där med ger dåliga betyg. Enklare om man inte kan ge betyg, men står varningar överallt på diverse butiken man kan köpa den här typen av spel.

Medlem

jag hade höga förhoppningar på detta spelet. Hade det på wishlist och har fått nyhetsprev i princip sen det utannonserades.

Så jag var minst sagt eld och lågor när jag äntligen fick möjlighet att stresstesta servern. Laddade ner spelet, spelade nån timme... gäsp! Sen var det bara att avinstallera, plocka bort spelet från wishlist och avprenumerera på nyhetsbrevet.

Trodde det skulle vara nåt för mig, men icke!. Inte som early access iaf.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Tycker inte always online gör så mycket i det här fallet. Det var väl tänkt att vara ett MMO från början, och hela endgame-delen bygger ju på att man spelar med andra.
Har dryga 40 timmar redan och alla achievements avklarade, tycker det är ganska bra men det märks såklart att det är early access och en del QoL saknas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tycker spelet är roligt och jag gillar världen det utspelar sig i. Lite mer finslipning behövs här och var på QoL .

Medlem

Kollade en stream igår. Verkar vara väldigt vacker grafik och simpelt byggande. Men börjar tröttna lite på såna här spel. Men hoppas de löser offline fort för verkar vara väldigt ostabilt online.

Medlem

tyckte de såg lovande ut från början, men sen visade det sig bara vara som vilket survival/crafting spel som helst

1
Skriv svar