Alla Activision Blizzard-spel kommer till Game Pass - Diablo 4 först ut i mars

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag kan ha fel men har för mig att det bara gällde nyare (oklart hur nytt) titlar.

Har för mig att det senaste var det sista som hade den typen av avtal med Sony, men jag kan minnas fel.

Det var nog även tidsbegränsade avtal att dem inte fick släppas på konkurrerande prenumerationstjänster första året efter release. Så dem flesta COD titlar borde vara fritt fram att släppa på GP förrutom det senaste.

Men själv ser man mest fram emot Spyro och Tony Hawk 👍

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Fan va jag önskar att jag inte köpte Diablo 4.

Spelet var ju bra när det kom, men har inte haft det minsta sug att starta upp det igen och spela deras ”seasons”. Deras fokus nu är att kränga mikrotransaktioner.

Redaktör
Ponny

Bobby Kotick har sagt att han inte ens skulle överväga att släppa CoD på Game Pass vid lansering. Men nu har ju Kotick lämnat byggnaden (hejdå!) och de planerna kan ju ändras. Säljsiffrorna för CoD skulle definitivt ta en smäll.

Från Forbes:

"Kotick said that he would not put a new Call of Duty game on a subscription service at launch, that he wouldn't even consider it."


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Deekar:

Som gjort för att Blizzard ska göra ännu mer skit. Ingen som gillat Blizzards spel historiskt kan vara nöjd med detta.

Jag har gillat deras spel historiskt men på senare tid är det mellanmjölk som bäst. Så jag är nöjd, nu kan jag spela ut spelen för runt hundringen istället för att punga ut över 600 för en ytterst medelmåttig mikrotransaktionsbetungad produkt.

Blir å spela DIV för runt hundringen och sedan skita i det för alltid. Perfa.

Skrivet av Najkan:

Man kanske tjänar $5 i månaden om man kör wow på gamepass men det är nog max hur snällt det blir, dom vill ju få in folk i gamepass också

Jag tror inte någon kommer ge dig $5 för att spela WoW på GP.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Diablo 4 borde ändå vara free2play med tanke på all skit dom kränger i det spelet.

Äh. Ett jävla tjat. Absolut, jag skrattar själv åt det mesta som säljs i in game-butiken. Men det är enbart kosmetiskt. Allt spel- och progressionrelaterat är gratis. Jag själv köpte faktiskt Battle Pass denna säsong. Det har faktiskt ändå varit värt det för mig. Jag har fått roliga saker, ger ett litet ”incentive” till att spela mer.

Men jag kommer inte köpa Battle Pass varje säsong dock. Spelet går från klarhet till klarhet för varje säsong enligt mig. Man kan skippa exakt allt kosmetiskt och såklart ändå ha roligt med spelet. Hade de börjat sälja spelmässiga fördelar däremot, då jävlar 😂 Men de släpper ju mycket nytt innehåll varje säsong GRATIS för de som har spelet. Finns mycket mervärde att hämta i D4. Det fina är ju att det, precis som D3, förmodligen bara kommer bli bättre och bättre med tiden.

Men Blizzard gömmer ju inget spelmekaniskt bakom betalväggar, så varför gnälla? Sedan kan jag hålla med i sak om att microtransactions är skit överlag dock. Overwatch blev sämre med Battle Pass (älskar spelet dock fortfarande), saknar loot boxes i jämförelse 😂 Loot-lådorna fick man så många av bara genom att spela och utan att lägga ut pengar, så till slut hade man alla skins. Men loot-lådor slog ju EU till hårt emot, då får vi Battle Passes och in game-butiker istället..

Bäst av allt vore såklart noll Battle pass, in game-butiker eller loot-lådor. Men men.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tror inte någon kommer ge dig $5 för att spela WoW på GP.

Blaaaaaaaaaaa

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Spelet var ju bra när det kom, men har inte haft det minsta sug att starta upp det igen och spela deras ”seasons”. Deras fokus nu är att kränga mikrotransaktioner.

Fel. Rakt av. Mikrotransaktionerna är 100% kosmetiska. Allt spelmekaniskt är gratis, och kommer i drivor varje säsong (förutom framtida DLC då förstås). För en stor mängd Diablo-spelare är season sättet att spela. Det var samma i Diablo 3. Jag hade själv svårt först med D3, att liksom ”börja om” varje säsong!? Men sen fattade jag grejen. Storyn är alltid kul att köra igenom en gång. Men även säsongerna innehåller ju en massa ny story (dock inga nya makalöst snygga cinematics).

Jag skulle vilja säga att seasons är det som gör att Diablo har sånt sjukt värde för pengarna. Men självklart kan det vara värt att köra storyn också en eller två ggr och sedan vara nöjd.

Men att gnälla på Diablo IV med tankegången att spelet var bra vid release, köra storyn, sedan blev det skit?

Spelet har ju för bövelen blivit dubbelt så bra sedan release! För varje säsong så fixar och förbättrar de saker. Exakt som de gjorde med Diablo 3. Sedan är det omöjligt att tillfredsställa alla spelare förstås. Men att spelet är bättre nu än vid release är det dock ingen tvekan om.

Vill man inte köpa kosmetiska saker, eller Battle Pass, så missar man INGET spelet har att erbjuda förutom just kosmetiska saker.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Äh. Ett jävla tjat. Absolut, jag skrattar själv åt det mesta som säljs i in game-butiken. Men det är enbart kosmetiskt. Allt spel- och progressionrelaterat är gratis. Jag själv köpte faktiskt Battle Pass denna säsong. Det har faktiskt ändå varit värt det för mig. Jag har fått roliga saker, ger ett litet ”incentive” till att spela mer.

Men jag kommer inte köpa Battle Pass varje säsong dock. Spelet går från klarhet till klarhet för varje säsong enligt mig. Man kan skippa exakt allt kosmetiskt och såthåll varje säsong GRATIS för de som har spelet. Finns mycket mervärde att hämta i D4. Det fina är ju att det, precis som D3, förmodligen bara kommer bli bättre och bättre med tiden.

Men Blizzard gömmer ju inget spelmekaniskt bakom betalväggar, så varför gnälla? Sedan kan jag hålla med i sak om att microtransactions är skit överlag dock. Overwatch blev sämre med Battle Pass (älskar spelet dock fortfarande), saknar loot boxes i jämförelse 😂 Loot-lådorna fick man så många av bara genom att spela och utan att lägga ut pengar, så till slut hade man alla skins. Men loot-lådor slog ju EU till hårt emot, då får vi Battle Passes och in game-butiker istället..

Bäst av allt vore såklart noll Battle pass, in game-butiker eller loot-lådor. Men men.

Att det bara är kosmetiskt spelar väl ingen roll? Finns hur många F2P-spel som helst som lever på att endast sälja sånt. Att man kan köpa en häst för nästan 700kr eller byta en färg för 300kr i ett fullprisspel är ju bara sjukt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag har gillat deras spel historiskt men på senare tid är det mellanmjölk som bäst. Så jag är nöjd, nu kan jag spela ut spelen för runt hundringen istället för att punga ut över 600 för en ytterst medelmåttig mikrotransaktionsbetungad produkt.

Det är ju det som är problemet, det kommer ju inte göra mindre skitspel framöver när de lägger spelen på GamePass. Cashen ska in.

Medlem

Lil. Då ska jag äntligen prova D4. Om alla spel blir tillsägnings på GP så ser jag fram emot att D2 Ressurected också blir med! 😊

Medlem

Någonstans i sverige hörs ett glädjevrål utan dess like och en Samsung tv tänds 😊

Medlem
Skrivet av Fzoul76:

Någonstans i sverige hörs ett glädjevrål utan dess like och en Samsung tv tänds 😊

👍❤️

Medlem
Skrivet av Guld:

Det var ingen podcast utan en helt vanlig YouTube video som var förinspelad som sedan laddades upp senare på YouTube.

Podcastar brukar oftast vara förinspelade.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Har för mig att det senaste var det sista som hade den typen av avtal med Sony, men jag kan minnas fel.

Det var nog även tidsbegränsade avtal att dem inte fick släppas på konkurrerande prenumerationstjänster första året efter release. Så dem flesta COD titlar borde vara fritt fram att släppa på GP förrutom det senaste.

Men själv ser man mest fram emot Spyro och Tony Hawk 👍

Njae inte inom närmaste 10åren iaf de gjorde ju någon avtal för att få igenom blizz affären som innebar att Ubisoft har rättigheterna att ha CoD på sin tjänst istället för MS/GP.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Det är ju det som är problemet, det kommer ju inte göra mindre skitspel framöver när de lägger spelen på GamePass. Cashen ska in.

Det kommer de inte göra ändå. Mellanmjölkstrenden har varit där länge nu.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det kommer de inte göra ändå. Mellanmjölkstrenden har varit där länge nu.

Hehe bra inställning 👏

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hehe bra inställning 👏

Min inställning ändrar inte fakta. Sen får vi se om jag har rätt eller inte. Men med tanke på historiken, så kommer jag få rätt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Njae inte inom närmaste 10åren iaf de gjorde ju någon avtal för att få igenom blizz affären som innebar att Ubisoft har rättigheterna att ha CoD på sin tjänst istället för MS/GP.

Gällde inte det bara cloud och streaming rättigheterna för COD? Och dessutom inte länder inom EU?
Tror inte den dealen hindrar MS från att lägga COD på GP.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Att det bara är kosmetiskt spelar väl ingen roll? Finns hur många F2P-spel som helst som lever på att endast sälja sånt. Att man kan köpa en häst för nästan 700kr eller byta en färg för 300kr i ett fullprisspel är ju bara sjukt.

Finns nog lika många fullpris spel idag som kränger kosmetiska saker som F2P spel.
Men som sagt det finns ingen som tvingar nån att köpa nått om du inte är nån som måste ha allt, fast då är det ditt problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox

Mycket gött på Game Pass framöver!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Fel. Rakt av. Mikrotransaktionerna är 100% kosmetiska. Allt spelmekaniskt är gratis, och kommer i drivor varje säsong (förutom framtida DLC då förstås). För en stor mängd Diablo-spelare är season sättet att spela. Det var samma i Diablo 3. Jag hade själv svårt först med D3, att liksom ”börja om” varje säsong!? Men sen fattade jag grejen. Storyn är alltid kul att köra igenom en gång. Men även säsongerna innehåller ju en massa ny story (dock inga nya makalöst snygga cinematics).

Jag skulle vilja säga att seasons är det som gör att Diablo har sånt sjukt värde för pengarna. Men självklart kan det vara värt att köra storyn också en eller två ggr och sedan vara nöjd.

Men att gnälla på Diablo IV med tankegången att spelet var bra vid release, köra storyn, sedan blev det skit?

Spelet har ju för bövelen blivit dubbelt så bra sedan release! För varje säsong så fixar och förbättrar de saker. Exakt som de gjorde med Diablo 3. Sedan är det omöjligt att tillfredsställa alla spelare förstås. Men att spelet är bättre nu än vid release är det dock ingen tvekan om.

Vill man inte köpa kosmetiska saker, eller Battle Pass, så missar man INGET spelet har att erbjuda förutom just kosmetiska saker.

Jag slutade läsa vid ”100% kosmetiska”. Vart tror du majoriteten av fokuset ligger? Där pengarna är såklart. Dom ser till att spelet är dugligt, men lägger majoriteten av resurserna på ett progressionssysystem som får spelarna att spendera pengar i deras in game shop. Tror man något annat är man naiv.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Min inställning ändrar inte fakta. Sen får vi se om jag har rätt eller inte. Men med tanke på historiken, så kommer jag få rätt.

Fast supportar man Blizzard och dylikt på GamePass så blir man också en del av problemet🤷🏼‍♂️ Då ska man heller inte gnälla sen när det kommer ännu mer mellanmjölk;)

Lite som att säga att man inte gillar mikrotransaktioner men köper det endå🤣

12
Skriv svar