Bäddar du sängen?

Medlem
Skrivet av lonian:

Borstar du tänderna?

Haha jo det gör jag alltid.

Men har aldrig förstått mig på varför folk är så besatta av att man måste stänga toalocket.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Haha jo det gör jag alltid.

Men har aldrig förstått mig på varför folk är så besatta av att man måste stänga toalocket.

Råttor och mindre krokodiler tar sig upp genom avloppet.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kom direkt att tänka på den här:

https://www.youtube.com/watch?v=KgzLzbd-zT4

Bra råd faktiskt, och jag försöker komma ihåg att göra det varje dag men ibland hinner jag fan inte (för jag snoozar för mycket...🙄)

Eller så tänker man som Gunde Svan:
Jsg bäddade aldrig sängen, jag skulle ändå sova i den på kvällen.
Nu var/är Gunde extremt fixerad vid tid.

Medlem

I nio fall av tio så går min fru upp efter mig och hon bäddar. Om hon glömmer så brukar jag göra det om jag märker det.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

KoP
Medlem

Nä. Finns ingen direkt orsak. Enda gången sängen är bäddad är när jag bytt påslakan nån gång i veckan.

Medlem

Kul tråd!
Varje kväll innan läggdags bäddas det å vädras rejält. Det är kungligt att lägga sig på ett svalt sträckt lakan omfamnad av fluffiga kuddar å täcke! Mina kuddar mottar varje kväll ett kok stryk, blir dom fluffiga som försvarsmekanism? Eller är det ett täcke(n) på att dom gillart?
Under dagarna obäddat, av samma anledningar som flera andra skrev.

Medlem
Skrivet av Crank:

Haha jo det gör jag alltid.

Men har aldrig förstått mig på varför folk är så besatta av att man måste stänga toalocket.

Nåh. Om man exempelvis bajsat och spolar utan att locket är stängt så kommer det upp bajspartiklar i luften.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nåh. Om man exempelvis bajsat och spolar utan att locket är stängt så kommer det upp bajspartiklar i luften.

Ackchyually, sorry!

Medlem
Medlem
Skrivet av piddau:

Haaahh.. Så man kanske skulle haft någon försluten gummiring runt locket så att det blir supertätt typ.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent

Nej. Jag är bara i sovrummet när jag sover, så att göra det fint för dammråttorna känns meningslöst.

Medlem

Ibland.
Har dock egentligen ingen säng, sover i soffan likt Fox Mulder. Minns i början när jag var så ung och pigg att jag t.om. stoppade undan alla sängkläderna i bäddsoffans förvaring varje morgon.

Skrivet av lonian:

Nåh. Om man exempelvis bajsat och spolar utan att locket är stängt så kommer det upp bajspartiklar i luften.

https://technytt.com/wp-content/uploads/2023/05/Toalett-jpg.w...

Det gör inget.
Det som inte syns finns inte.

Gen
Medlem

Ibland. Det ser dock väldigt fint ut när man gör det och det är en speciell känsla när man lägger sig på kvällen i en nybäddad säng.

Medlem

Nej, kanske om man får något idiotryck!
Sen föredrar jag soffan framför sängen, gjort i några år nu, sover bra där. Vart man sover bäst har egentligen rätt lite att göra med underlaget har jag märkt, soffan är inte alls lika skön som sängen te.x.
Så jag har egentligen två "sängar" att bädda. Väntar jag besök (en gång i månaden i snitt kanske) så ser jag till att städa och bädda

Det är egentligen rätt intressant med hur olika bra man sover på olika platser i hemmet. Jag tror jag tagit inspiration av katterna underlaget där är verkligen lågtprioriterat och de tycker om att variera. Om jag vaknar och inte kan somna om så byter jag plats (soffa - säng eller vice versa), då somnar jag ganska snabbt medans om jag inte gjort det hade jag kanske legat vaken 1 timme eller mer.

Medlem

Ja, jag bäddar sängen, jag är vuxen

För några månader sedan tog jag in på ett hotell i Halmstad p.g.a. tjänsteresa. Då hade hotellets personal bäddat dubbelsängen med två täcken fast tvärs över sängen istället för det vanliga, från huvudkudden ner till fotändan.

Någon annan som bäddar "konstigt" eller var det bara något mystiskt infall från hotellpersonalen?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Aldrig.


signatur

Styret upp och däcken ner

12
Skriv svar