Death Stranding 2 släpps 2025

Robot
Death Stranding 2 släpps 2025

Lång trailer visar att Uppföljaren luktar Kojima lång väg.

#death-stranding-2, #state-of-play


Medlem

Haha den där trailern alltså. Vet inte riktigt vad jag ska tycka


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag fattar absolut ingenting och jag älskar det så mycket.
Och när dom berättade att han jobbar på ett nytt 'Action Espionage' spel fick jag gåshud!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Satan hade hoppats i år. Men den grafiken alltså. Next gen!

Medlem

Då kanske man hinner spela igenom Death Stranding tills dess då, fick det ju gratis via Epic för en tid sen så.

Har dock inte haft något riktigt sug att spela det, gameplay-loopen känns inte som någon höjdare och storyn ska vad jag läst/hört vara sisådär.

Får se hur jag gör, har ju gott om tid att fundera nu iallafall.

Cool trailer var det om inte annat, där brukar Kojima lyckas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Satan hade hoppats i år. Men den grafiken alltså. Next gen!

Vill du utveckla det? Vad är det med grafiken som imponerar så mycket att den ligger en generation före allt annat?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vill du utveckla det? Vad är det med grafiken som imponerar så mycket att den ligger en generation före allt annat?

Tror grafiken talade för sig själv där

Jag ger dig exemplet över. Hur ljuset kommer in i rummet och metallen på sidorna reflekterar. Som grafiknörd = 🤩

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tror grafiken talade för sig själv där

Inte i mina ögon. Det är därför jag frågar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har precis börjat spela första spelet, fått ut två poster bara, och detta ser ju fantastiskt ut! Kul att Reedus, Léa Seydoux och Elle Fanning medverkar! De två första var ju riktigt bra i originalet så, hoppas även Winding Refn återvänder också

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tror grafiken talade för sig själv där

https://i.ibb.co/QYckWSH/Screenshot-20240201-000542-You-Tube....

Jag ger dig exemplet över. Hur ljuset kommer in i rummet och metallen på sidorna reflekterar. Som grafiknörd = 🤩

Personligen skulle jag säga att Alan Wake 2 på PC maxat med path tracing är mer imponerande än det där


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Medlem
Skrivet av marsson90:

Personligen skulle jag säga att Alan Wake 2 på PC maxat med path tracing är mer imponerande än det där

Också spelat Alan wake 2 på maxat med path, men skulle nog säga Avatar imponerade mest hittils. Eller Cyberpunk.

*och detta då på en mega PC, denna trailer lär vara spelad på Ps5 (!)

Medlem
Skrivet av B-itta:

Också spelat Alan wake 2 på maxat med path, men skulle nog säga Avatar imponerade mest hittils. Eller Cyberpunk.

Nu jämförde jag ju AW2 med just trailern till DS2


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nu jämförde jag ju AW2 med just trailern till DS2

Och jag håller helt enkelt inte med Alan ser bra ut men en sak som det faila på är hud till exempel. Ingen subsurface scattering.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Och jag håller helt enkelt inte med Alan ser bra ut men en sak som det faila på är hud till exempel. Ingen subsurface scattering.

Det beror dock på ray reconstruction, då det sabbar för just subsurface scattering men nu drar vi lite väl mycket off topic här.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Seså, båda spelen kan faktiskt se bra ut! Inget rätt eller fel här.

Medlem

Är detta PS5 exklusivt? För detta är ett spel som skulle få mig att hoppa på PS5-tåget 2025.

Medlem

Kul att trailern visar upp Death Strandings motsvarighet till Gray Fox / Raiden. Kojimas cyberninjor är fräsiga. Älskar dem!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av marsson90:

Personligen skulle jag säga att Alan Wake 2 på PC maxat med path tracing är mer imponerande än det där

Lägger till Avatar oxå

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Är detta PS5 exklusivt? För detta är ett spel som skulle få mig att hoppa på PS5-tåget 2025.

Well, första har ju släppts både till PC, iPhone/iPad och Mac så skulle väl säga att det högst antagligen "bara" är tidsexklusivt och lär släppas till flera format det också. Men då kanske du får vänta till 2026 eller så.

Medlem

Det här kommer bli episkt. Enda spelet jag vet med mig att jag kommer att förhandsboka.

Medlem

Vad är skillnaden från ettan, förutom att fordon och fiender ser lite barnsligare ut?

Testpilot

Riktigt kul att det kommer, var först lite tveksam till en uppföljare men när man fick se lite mer från olika miljöer så kan det nog bli riktigt skoj ändå. Får kolla trailern igen några gånger för att få ett hum om vad som sker

Gissar att marionett dockan är inspirerad av Del Toros Pinocchio? De är ju nära vänner, han och Kojima.

Medlem

Tyckte första spelet var kul til en början men det blev lite väl mycket postnord hela tiden så pallade aldrig spela klart det. Men det är inget snack om saken att Death Stranding är ett imponerande spel. Tvåan blir säkert bra den också.

Medlem

Det där var nog en av de mest "bananas" speltrailer som skådats.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Well, första har ju släppts både till PC, iPhone/iPad och Mac så skulle väl säga att det högst antagligen "bara" är tidsexklusivt och lär släppas till flera format det också. Men då kanske du får vänta till 2026 eller så.

Mjo, god poäng. Ett år kan jag vänta men om det är 2-3 år så är det nog värt PS5:an tillsammans med ett par andra spel som Demon's Souls. Men antar att vi inte får veta mer detaljer först 2025, ingen brådska här inte.

Medlem

Känns som Kojima skruvat upp knäppnivån lite till^^. Det enda som var tråkigt med trailern var 2025. Satan vad långt bort!
Får spela Death Stranding 3 gånger till då🥴.

Medlem

Death stranding var ett sånt suveräntspel så kan helt klart tänka mig spela 2an.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

No Mads, no party...

Skämt åsido. Det här kommer införskaffas. Jag är bara lite orolig att ettan var lightning in a bottle, att det inte går att återskapa känslan från ettan.

Vill understryka att jag tycker Death Stranding var det näst bästa spelet från förra generationen. Har bara en naggande känsla av att en uppföljare till DS är lika nödvändig som uppföljare till The Matrix - dvs inte alls.

Hoppas jag har fel!

Medlem

Är så förbannat jävla taggad!

Jag satt och höll tummarna på 2024 dock 😆

12
Skriv svar