Efter Suicide Squad-strul: early access-spelare får 200 kronor (att spendera i spelet)

Robot
Efter Suicide Squad-strul: early access-spelare får 200 kronor (att spendera i spelet)
Medlem

Spelat sen early access igår och uppe i 10h nu. Blev glatt överraskad hur bra det var.
Trodde det skulle vara på okej nivå och det är nog för mig men var över förväntningarna

Combaten är jävla kul, känslan när man mördar runt känns väldigt tillfredställande
Skådespeleriet och storyn är också riktigt bra än så länge.

Det enda är att det blir många olika knappar och saker att håller reda på när det skjuts från alla håll
Är inte så duktig med allas traversal skills och när man är stressad så händer det att det går åt helvete för mig
Men det är nog för jag är gammal

Gen
Medlem

Började kolla lite på Twitch igår kväll när shroud spelade och kunde inte slita mig (måste ha kollat mer än två timmar). Det såg ärligt talat riktigt skoj ut! Visst, lite ostig dialog men det smällde på bra när fiender attackerade. Spelet är open world och har nog många "frågetecken" men story verkade spännande och bra tyckte jag.

Medlem

Here we go again, så de gav alla 200 mynt som kompensation för att brukas i en butik där standardskins kostar 1000 mynt och uppåt? Herregud, jag hoppas nästan att Rocksteady går under efter detta, om det är såhär deras framtid ser ut.

Live service, in game shop, extremt dyra utgåvor med headstart som inte funkar då deras servrar ligger nere. Vi har sett detta förr och vi vet också hur det brukar gå med företag som går in på detta spåret.

Svinigt och äckligt.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Here we go again, så de gav alla 200 mynt som kompensation för att brukas i en butik där standardskins kostar 1000 mynt och uppåt? Herregud, jag hoppas nästan att Rocksteady går under efter detta, om det är såhär deras framtid ser ut.

Live service, in game shop, extremt dyra utgåvor med headstart som inte funkar då deras servrar ligger nere. Vi har sett detta förr och vi vet också hur det brukar gå med företag som går in på detta spåret.

Svinigt och äckligt.

2000* mynt, inte 200.

Medlem

Sen på bollen men kan jag spela det själv och hoppa mellan gubbarna?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Babakunde:

2000* mynt, inte 200.

Ah tack, läste nog lite för fort! Står fast vid min åsikt dock.

Medlem

Ännu en gång blir det minimal ersättning för de som ändå betalat en hel del extra för att komma åt spelet tidigare, väldigt löjligt med 2000 låtsas pengar som knappt räcker till något.
Men men, folk fortsätter att köpa så varför ändra på det…

Medlem
Skrivet av demagog:

Sen på bollen men kan jag spela det själv och hoppa mellan gubbarna?

Japp du kan spela allt själv. Du kan hoppa mellan gubbar när du vill

Medlem

Har personligen inget problem när det säljs lite digitalt krimskrams i spel men herregud 100-200+ kronor per klädesplagg är ju helt sjukt. En större DLC kan vara värt ett par hundralappar. Jag var osugen på detta spel redan innan och nu kommer jag inte röra det med tång även om det är kul. Det finns andra schysstare spel att lägga pengarna på.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Here we go again, så de gav alla 200 mynt som kompensation för att brukas i en butik där standardskins kostar 1000 mynt och uppåt? Herregud, jag hoppas nästan att Rocksteady går under efter detta, om det är såhär deras framtid ser ut.

Live service, in game shop, extremt dyra utgåvor med headstart som inte funkar då deras servrar ligger nere. Vi har sett detta förr och vi vet också hur det brukar gå med företag som går in på detta spåret.

Svinigt och äckligt.

Det äckliga är ju att folk köper sånt, skulle folk ge fan i att köpa skulle vi andra slippa sånt här skit i spelen.

Medlem

Jäklar, det är ju ett helt skin till överpris!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det äckliga är ju att folk köper sånt, skulle folk ge fan i att köpa skulle vi andra slippa sånt här skit i spelen.

Ja precis som att allt ont i världen skulle försvinna bara alla ställde sig mot det lol. Människan är bekväm och vill den ha något införskaffar den det. Struntar du i att köpa kläder och andra prylar som produceras under dåliga förhållanden och möjligtvis av barnarbetare med? Tycka vad man vill om microtransactions men så länge ett spel inte är pw2 så kommer jag köpa det oavsett om det säljs kostymer och annat krims krams för tusentals kronor eller ej. Att så många har tid och ork att lägga på att lipa över att det går att spendera pengar i spel hahaha.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja precis som att allt ont i världen skulle försvinna bara alla ställde sig mot det lol. Människan är bekväm och vill den ha något införskaffar den det. Struntar du i att köpa kläder och andra prylar som produceras under dåliga förhållanden och möjligtvis av barnarbetare med? Tycka vad man vill om microtransactions men så länge ett spel inte är pw2 så kommer jag köpa det oavsett om det säljs kostymer och annat krims krams för tusentals kronor eller ej. Att så många har tid och ork att lägga på att lipa över att det går att spendera pengar i spel hahaha.

Ja man får mer tid över när man får sin hobby förstörd av folk som dig som är delaktig till alla MTX vi har.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja man får mer tid över när man får sin hobby förstörd av folk som dig som är delaktig till alla MTX vi har.

Hahaha yes men då slutar jag köpa spel som har minsta lilla MTX i sig så kommer företaget garanterat gå tillbaka till hur det var pre-mtx Det kommer aldrig försvinna så är det bara. Tycker jag det är nice? Nope, inte alls, men jag bojkottar inte spel jag verkligen vill spela eller gråter online bara för att man VALFRITT kan köpa kosmetisk skit för riktiga pengar.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja man får mer tid över när man får sin hobby förstörd av folk som dig som är delaktig till alla MTX vi har.

Jäklar vad högfärdig man kan vara! Hoppas verkligen inte du spelar ett enda spel med mikrotransaktioner med den inställningen.

Edit: såg att du skulle spela nya AC som släpps, men det kan du väl inte göra? Där brukar väl finnas en shop?!

Medlem

Det börjar inte bra.

Blir dock inte förvånad och kan inte se annat än att spelet blir en flopp.

Baserat på en del kommentarer ovan så verkar det som att det är något positivt att det inte är så dåligt som man trodde. Att något inte är dåligt och därför skulle vara bra... mjae.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hahaha yes men då slutar jag köpa spel som har minsta lilla MTX i sig så kommer företaget garanterat gå tillbaka till hur det var pre-mtx Det kommer aldrig försvinna så är det bara. Tycker jag det är nice? Nope, inte alls, men jag bojkottar inte spel jag verkligen vill spela eller gråter online bara för att man VALFRITT kan köpa kosmetisk skit för riktiga pengar.

Så länge folk har attityden att "bara för att jag slutar så kommer ingen annan att göra det, och ingenting kommer att förändras, därför kan jag lika gärna fortsätta" så kommer naturligtvis ingenting att förändras, och hela argumentet (om man nu kan kalla det så) blir bara en lam ursäkt för ett dåligt beteende.

Hahah...haa.

Medlem

Tycker alla som köpt spelet lika gärna kan få pengarna tillbaka.

1
Skriv svar