Nu är Death Stranding ute på Iphone och Ipad

Robot
Nu är Death Stranding ute på Iphone och Ipad
Releasehästryttare

Resident evil kan jag förstå på mobil, men detta? Really?

Medlem

Det är som att ta av sig glasögonen, nej tack, jag har dem för en anledning.

Medlem

Bra med lite mer high end spel än typiska mobilspel endast.
Dock dröjer det väll nån gen tills det blir fullt spelbart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gissar att det kostar fullpris också…

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Gissar att det kostar fullpris också…

249kr kostar det 😊

Medlem
Skrivet av Athretil:

249kr kostar det 😊

Det är ju ändå ett fall framåt för Apples prissättning. 👍

Medlem

Testade spelet på datorn men var Inget för mig, kul för de som gillar spelet.

Skrivet av Molotov:

Bra med lite mer high end spel än typiska mobilspel endast.
Dock dröjer det väll nån gen tills det blir fullt spelbart

Folk gnäller ju på att Xbox series s är för klen och sinkar utvecklingen av spel. Ska de börja ta hänsyn till att de ska fungera på klena telefoner blir det ju värre.
Men visst portas gamla spel till telefoner den dagen telefonerna kommit ikapp ”skadar” det ingen.

Medlem

Spelar om det precis på ps5 och det slog mig igår vilket välgjort spel det är. Hade aldrig fallit mig in att spela det på mobil dock.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Folk gnäller ju på att Xbox series s är för klen och sinkar utvecklingen av spel. Ska de börja ta hänsyn till att de ska fungera på klena telefoner blir det ju värre.

Det är skillnad om ett spel portas från en version till en annan till att göras för den versionen från början


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är skillnad om ett spel portas från en version till en annan till att göras för den versionen från början

Jo om de fortsätter porta gamla spel är det ju inget som stör. Men ex senaste assassins creed gjordes ju med telefon i åtanke. Känns som många spel kommer göras så eftersom det kan säljas till rätt många fler personer.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jo om de fortsätter porta gamla spel är det ju inget som stör. Men ex senaste assassins creed gjordes ju med telefon i åtanke. Känns som många spel kommer göras så eftersom det kan säljas till rätt många fler personer.

Jaså det hade jag ingen aning om, vilka telefoner funkar senaste assains creed till? Är det exakt samma spel som till konsol/dator?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Då lär väl detta spel hamna på Switch 2 gissar jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Fantastiskt spel, som ser riktigt bra ut även på mobil. Dock inget jag skulle spela på mobil. Dels så tar det säkert minst 40 timmar att klara ut, och sen är det knappast ett spel man vill spela med touch och på en så liten skärm.

Skägg.
10 Chambers

Jag kan ändå tänka mig ett scenario där jag ligger i sängen med en iPad och lirar detta...


signatur
Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det är ju ändå ett fall framåt för Apples prissättning. 👍

Inte Apple som sätter priserna i App Store

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jaså det hade jag ingen aning om, vilka telefoner funkar senaste assains creed till? Är det exakt samma spel som till konsol/dator?

Det ska släppas under året till IPhone 15 PRO.
Om det är samma spel eller inte har jag ingen aning om men det tror jag.
En artikel om det

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fantastiskt spel, som ser riktigt bra ut även på mobil. Dock inget jag skulle spela på mobil. Dels så tar det säkert minst 40 timmar att klara ut, och sen är det knappast ett spel man vill spela med touch och på en så liten skärm.

Exakt så känner jag med. Som teknikdemo så är det ändå väldigt häftigt att se dagens (och sedan morgondagens) mobiler med kraft nog att köra ”riktiga” spel. Men i praktiken… man måste ha en handkontroll för att spela. Måste. (I princip hela skärmen täcks ju av alla touch-knappar annars) En steamdeck eller ally är ju i dagsläget vansinnigt mycket mer praktisk både gällande prestanda och inbyggda handkontroller. Men blir intressant att se utvecklingen om några år.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det ska släppas under året till IPhone 15 PRO.
Om det är samma spel eller inte har jag ingen aning om men det tror jag.
En artikel om det

Ok men står ju inget dör att spelet gjordes enkom för att passa till iphone utan är nog en port efteråt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det uppskalat från VGA?

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Jo om de fortsätter porta gamla spel är det ju inget som stör. Men ex senaste assassins creed gjordes ju med telefon i åtanke. Känns som många spel kommer göras så eftersom det kan säljas till rätt många fler personer.

Fast det är väl snarare så att Ubisoft gör ett specifikt Assassins Creed för mobiler. Code Name Jade är ju det mobila spelet som ska utspela sig i Kina, medan det nya är Code Name Red är Japan och är ett för konsol och PC.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det är väl snarare så att Ubisoft gör ett specifikt Assassins Creed för mobiler. Code Name Jade är ju det mobila spelet som ska utspela sig i Kina, medan det nya är Code Name Red är Japan och är ett för konsol och PC.

Mirage länkade en artikel i ett inlägg ovanför.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok men står ju inget dör att spelet gjordes enkom för att passa till iphone utan är nog en port efteråt

Nej men det gnälls ju som sagt mycket på hur series s håller tillbaka spelen och iPhone 15 PRO är betydligt sämre. Så det är ju negativt om fler utvecklare börjar ta hänsyn till att spelen ska vara möjliga att köra på sådana. Istället för att göra en special variant av spelen anpassade efter plattformen som på ds/psp tiden.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nej men det gnälls ju som sagt mycket på hur series s håller tillbaka spelen och iPhone 15 PRO är betydligt sämre. Så det är ju negativt om fler utvecklare börjar ta hänsyn till att spelen ska vara möjliga att köra på sådana. Istället för att göra en special variant av spelen anpassade efter plattformen som på ds/psp tiden.

Men det finns ju inget tecken på att spelet i den artikeln iaf att spelet är gjort för att anpassas till iPhone.
Utan det portas nog efteråt.
Iphone och konsoler skiljer sig en hel del.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men det finns ju inget tecken på att spelet i den artikeln iaf att spelet är gjort för att anpassas till iPhone.
Utan det portas nog efteråt.
Iphone och konsoler skiljer sig en hel del.

Nej men om nu spel hålls tillbaka för att de behöver ta hänsyn till series s så lär det bli värre när de behöver ta hänsyn till telefoner. Eller så är allt gnäll på att series s skulle hålla tillbaka denna generationen bara ett påhitt.

Tänk själv när de ska ta beslut om nästa battlefield. De som tar besluten har insett att det kanske är möjligt att sälja till miljoner nya kunder (de med bra telefoner) om de bara gör kartorna lite simplare och mindre fysikberäkningar så det kan flyta ok på telefonerna. Då lär det bli så även på konsol/pc versionen av spelet.

Det är framtida spel jag är lite orolig för. Gav bara ett exempel på ett storspel där de gick ut med telefon versionen av spelet för spelet släpptes.
Har gärna fel.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nej men om nu spel hålls tillbaka för att de behöver ta hänsyn till series s så lär det bli värre när de behöver ta hänsyn till telefoner. Eller så är allt gnäll på att series s skulle hålla tillbaka denna generationen bara ett påhitt.

Tänk själv när de ska ta beslut om nästa battlefield. De som tar besluten har insett att det kanske är möjligt att sälja till miljoner nya kunder (de med bra telefoner) om de bara gör kartorna lite simplare och mindre fysikberäkningar så det kan flyta ok på telefonerna. Då lär det bli så även på konsol/pc versionen av spelet.

Det är framtida spel jag är lite orolig för. Gav bara ett exempel på ett storspel där de gick ut med telefon versionen av spelet för spelet släpptes.
Har gärna fel.

Nej det är nog inte påhitt men jag tror inte vi kommer se spel för mobiltelefoner som sen ska släppas på konsol och pc utan det lär vara som det är nu. dvs att mobilversioner portas efter.. Vi har ju tex inte switch versioner på dom övriga formaten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Väldigt imponerande men om mer seriös gaming ska fungera på telefoner så kommer det behövas mer standardiserade lösningar för kontroller, tror jag. Om Apple själva fixade en lösning liknande den till Asus ROG-lurar med en ram (ett mobilskal) som två handkontroller dockas med á la Nintendo Switch så tror jag det hade varit nyttigt.

1
Skriv svar