Inredningsdetaljer i hemmet

Medlem
Inredningsdetaljer i hemmet

Min fru påstår att de här två väldesignade figurerna inte är fina och hon försöker alltid ställa dem nära golvet så något syskonbarn ska råka ta sönder dem! Men jag flyttar alltid upp dem igen, inget ska få förstöra dem!

Figurerna ifråga!

Har ni några inredningsdetaljer ni gillar men som er partner inte gillar? Eller har ni något ni är extra stolta över?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Mitt gamla chassi hade massa fina stickers från diverse hårdu- och mjukvaruleverantörer som jag tyckte var smakfullt uppsatta på rätt ställen. Stilrent. Dock så var den utskälld av frugan till den grad att den stod i en garderob länge efter en flytt för att den estetiskt inte passade in i huset.

Nu har jag uppgraderat den, men den står i garaget och jag funderar på om man inte borde försöka ta bort klibbisarna och flytta dom till nya chassit...?


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Min fru påstår att de här två väldesignade figurerna inte är fina och hon försöker alltid ställa dem nära golvet så något syskonbarn ska råka ta sönder dem! Men jag flyttar alltid upp dem igen, inget ska få förstöra dem!

Figurerna ifråga!

<Uppladdad bildlänk>

Har ni några inredningsdetaljer ni gillar men som er partner inte gillar? Eller har ni något ni är extra stolta över?

Måste ju fråga vad det är för figurer? Kanske är dum men känner inte igen dem?

Medlem
Skrivet av robbis:

Måste ju fråga vad det är för figurer? Kanske är dum men känner inte igen dem?

Ingen aning faktiskt! Tycker den ena liknar Bolibompa-draken lite.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Inaktiv
Skrivet av LancelotSwe:

Min fru påstår att de här två väldesignade figurerna inte är fina och hon försöker alltid ställa dem nära golvet så något syskonbarn ska råka ta sönder dem! Men jag flyttar alltid upp dem igen, inget ska få förstöra dem!

Figurerna ifråga!

<Uppladdad bildlänk>

Har ni några inredningsdetaljer ni gillar men som er partner inte gillar? Eller har ni något ni är extra stolta över?

Jag förstår henne

Medlem

Min stereo och min skivsamling är mindre populär om vi säger så 😄


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Min dator, konsoller, vr headsets och kontroller.
Inga inredningsdetaljer men frugan gillar nog det inte.
Dock försöker hon inte städa bort/ ta sönder osv, jag har "eget rum" 😂
Garaget ska man väll inte tala om heller 😄


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Jag förstår henne

Du måste se dem i verkligheten för att förstå storheten, så ignorerar att du håller med henne!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Inaktiv
Skrivet av LancelotSwe:

Du måste se dem i verkligheten för att förstå storheten, så ignorerar att du håller med henne!

Haha, fair enough

Medlem

I stort allt jag är intresserad av ogillar min fru att jag har framme. Vi har på tok för många brädspel runt om i huset som stör henne, även mina Warhammer 40K modeller kan hittas lite runt om.

Jag förstår henne fullt ut dock, det är inte snyggt organiserat just nu och lite rörigt med olika typer av figurer och brädspel på olika hyllor.

Medlem
Citat:

hon försöker alltid ställa dem nära golvet så något syskonbarn ska råka ta sönder dem!

Det där låter ju inte särskilt sunt..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Redaktör
Ponny
Skrivet av Broshimitsu:

Det där låter ju inte särskilt sunt..

Tyst krig. Jag gillar't!

Nej, men alltså. Att leva med någon annan är att kompromissa. Tror det är viktigt med egna "hörn" där man kan go bananas. Jag och sambon knorrar åt olika saker men då jag är den som håller OCD-ordning brukar det bli jag som placerar saker där de "ska vara".


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tyst krig. Jag gillar't!

Nej, men alltså. Att leva med någon annan är att kompromissa. Tror det är viktigt med egna "hörn" där man kan go bananas. Jag och sambon knorrar åt olika saker men då jag är den som håller OCD-ordning brukar det bli jag som placerar saker där de "ska vara".

Absolut, men att medvetet försöka sabotera eller ha sönder ägodelar? Jag verkar vara den enda som anmärker på den biten, så det kanske bara är jag som överdriver eller är överkänslig?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Absolut, men att medvetet försöka sabotera eller ha sönder ägodelar? Jag verkar vara den enda som anmärker på den biten, så det kanske bara är jag som överdriver eller är överkänslig?

Alltså jag håller med dig, du ska nog läsa det här lite skämtsamt, hon försöker inte på riktigt förstöra dem.

I år fick jag bestämma inredningsdetaljer efter att vi plockat undan julsakerna, då åkte dem fram! När hon plockar fram så brukar de stanna kvar i lådan!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

När vi först hade flyttat ihop tyckte kvinnan min inte om en papperskorg i plåt som jag hade sedan innan. Jag tyckte om den för att den var som ångpunk typ. Hon tyckte inte om den för hon fann den ful helt enkelt. En dag ville hon slänga den. Jag brydde mig inte men det fick hon göra själv i så fall. När hon lyfte den såg hon dock på prislappen undertill att den hade kostat typ 500 spänn på Åhlens och då blev den helt plötsligt för dyr för att slänga, så vi behöll den i slutändan.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Broshimitsu:

Absolut, men att medvetet försöka sabotera eller ha sönder ägodelar? Jag verkar vara den enda som anmärker på den biten, så det kanske bara är jag som överdriver eller är överkänslig?

Tänker att det är med lite glimten i ögat, som @LancelotSwe tillade.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Partner, vad är det? Det var länge sen👀

Jag har börjat störa mig på mitt tangentbord och ser det lite som en inredningsdetalj? Så tänkte 'bygga' ett eget som passar mer till... temat runt skrivbordet.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Min fru är öppen för allting hemma hos oss, så länge alla färger är vita och ljusgråa.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tyst krig. Jag gillar't!

Nej, men alltså. Att leva med någon annan är att kompromissa. Tror det är viktigt med egna "hörn" där man kan go bananas. Jag och sambon knorrar åt olika saker men då jag är den som håller OCD-ordning brukar det bli jag som placerar saker där de "ska vara".

Men varför känns det typ alltid som att det är vi män som får plocka undan alla våra saker? Vi kanske får ett rum att inreda annars ska hemmet se ut som en Mio katalog vilket jag tycker är tråkigt. Det ska vara lite kaos i hemmet


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av dTexN:

Partner, vad är det? Det var länge sen👀

Jag har börjat störa mig på mitt tangentbord och ser det lite som en inredningsdetalj? Så tänkte 'bygga' ett eget som passar mer till... temat runt skrivbordet.

Om du har det framme, så är det ju en del av inredningen.
Jag gömmer mitt under skrivbordet efter varje användning och lägger undan datorer. Då blir de inte en inredningsdetalj men en iMac tex skulle jag tänka efter noga med färg eftersom det blir en del av inredningen.
Lycka till med bygget!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tyst krig. Jag gillar't!

Nej, men alltså. Att leva med någon annan är att kompromissa. Tror det är viktigt med egna "hörn" där man kan go bananas. Jag och sambon knorrar åt olika saker men då jag är den som håller OCD-ordning brukar det bli jag som placerar saker där de "ska vara".

Vi har egna hörnor, skåp och hyllor där det får vara som ägaren vill ha det och sen det gemensamma man kompromissar kring.
Har fungerat väldigt bra i våra sju år i samma boende. Ibland tar vi hjälp av varandra för synpunkter om man behöver fräscha ögon på ett problem/redesign.

Bara för att man lever ihop ska man aldrig sluta vara två enskilda personer. Anammar det synsättet på allt och det funkar för oss.

Medlem

Element


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar