Fortnite återvänder till Ios i Europa under 2024

Robot
Fortnite återvänder till Ios i Europa under 2024

Men Tim Sweeney är inte nöjd med Apple.

#Epic-games-store, #Fortnite, #Ios


Medlem

Enda anledningen varför han "bryr" sig så mycket är väl för att hans cut blir mindre.

Medlem
Skrivet av robbis:

Enda anledningen varför han "bryr" sig så mycket är väl för att hans cut blir mindre.

Vad spelar det för roll? Han har precis sänkt avgiften för mig som utvecklare med åtminstone 30%. Epics launcher suger (tycker jag!) men hälsosam konkurrens är jättebra och det ser vi nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Enda anledningen varför han "bryr" sig så mycket är väl för att hans cut blir mindre.

Precis, hade han jobbat på Apple hade han säkert tyckt precis tvärtom, det handlar bara om pengar.

Medlem
Skrivet av robbis:

Enda anledningen varför han "bryr" sig så mycket är väl för att hans cut blir mindre.

Jag vet inte, jag kanske är naiv men det här är en kamp han har drivit i många år nu och något han uppenbarligen brinner för och jag har fått känslan att han gör det lika mycket för andra utvecklare som för sig själv. När dom la in en alternativ betalningsmetod i Fortnite på iOS så var priserna 20% lägre om man valde att använda den, så jag tror inte att det drog in så mycket mer pengar.

Medlem

Fick fundera länge på vad Ios var för något. Något nytt event? En stad som event-tema i Europa?
Vet att Ios är "korrekt" att skriva men snälla skriv iOS så man fattar direkt

Medlem

Har hejjat lite på Epic i detta läget, men just nu är ja riktigt gubbsur på dem.

Bytte Grafikkort på pojkens dator och efter detta vart han permanentbannad från Fortnite. Dom vill inte skriva anledning till bannen utan hänvisar endast till policyn att man inte får fuska ??!
Har gjort allt som står på nätet som man kan åtgärda detta fel med EAC och Battleye utan resultat.
Så nu är ja sjukt sur då jag vet hur mycket pengar han stoppat i det där spelet..

Dyng Epic !!

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Fick fundera länge på vad Ios var för något. Något nytt event? En stad som event-tema i Europa?
Vet att Ios är "korrekt" att skriva men snälla skriv iOS så man fattar direkt

Haha jag fattade inte heller först 😅 Trodde först att det var någon karta i spelet eller en server.
Håller med om att det varit lättare att fatta om det stått iOS istället.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Haha jag fattade inte heller först 😅 Trodde först att det var någon karta i spelet eller en server.
Håller med om att det varit lättare att fatta om det stått iOS istället.

Otroligt störigt hur svenska medier (vet inte hur andra ser ut, men ser detta främst i svenska) skriver Ios istället för iOS, Iphone istället för iPhone, Ipad för iPad osv. Blir irriterad varje gång haha

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Precis, hade han jobbat på Apple hade han säkert tyckt precis tvärtom, det handlar bara om pengar.

Spelar väl ingen roll om han gör det för att Epic skall få störra del av kakan. Splittra ett monopol och ge utvecklare fler möjligheter och förhoppningsvis mer pengar att utvecklas och nyanställa är väl aldrig något dåligt?

Medlem
Skrivet av NemezisDDH:

Spelar väl ingen roll om han gör det för att Epic skall få störra del av kakan. Splittra ett monopol och ge utvecklare fler möjligheter och förhoppningsvis mer pengar att utvecklas och nyanställa är väl aldrig något dåligt?

Min personliga åsikt är att så länge det sker på bekostnad av att Fortnite får fler användare, eller genererar mer pengar, så är det nog inte värt det. Vilken sanslös, ohälsosam dynga till spel, utstuderat för att sätta barn i beroende. Ogillar det så mycket att jag har svårt att vara nyanserad, men såklart bra om det hjälper andra, mer etiska utvecklare.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag vet inte, jag kanske är naiv men det här är en kamp han har drivit i många år nu och något han uppenbarligen brinner för och jag har fått känslan att han gör det lika mycket för andra utvecklare som för sig själv. När dom la in en alternativ betalningsmetod i Fortnite på iOS så var priserna 20% lägre om man valde att använda den, så jag tror inte att det drog in så mycket mer pengar.

Nu ska vi inte vara naiva och tro att dem drog ner priserna för godhetens skull när man använde alternativa betalningsmetoder. Dem gjorde det direkt efter att dem förberett sina advokater inför stämingen som de var beredda på efter dem bröt mot det kontrakt/avtal de hade för att använda apples butik.

Det framgick även under dessa rättegångar att Epic försökte vid flertalet gånger både med Google och Apple att få ett avtal som då hade en mer fördelaktig % som de fick behålla.

De har även försökt påtvinga deras exklusivitets avtal med Indieutvecklare genom att säga att om dem inte tar avtalet så får dem inte sälja det via deras butik.

Jag håller med om att konkurrens är nödvändigt och bra, men Epic har inte gjort något som är fördelaktigt för konkurrensen mer än vad existerande GoG redan hade gjort. Vad dem har gjort dock är dragit bort spel från utvecklare dem köpt från andra butiker samt påtvingat folk att skapa Epic konton för att fortsätta använda spel folk redan köpt och spelat i flera år.

Tim Sweeny ligger inte mycket lägre ner i listan över ogillade spelpampar än Kotik och EA's nuvarade och före detta chefer.

Medlem
Medlem
Skrivet av Winzi:

Det framgick även under dessa rättegångar att Epic försökte vid flertalet gånger både med Google och Apple att få ett avtal som då hade en mer fördelaktig % som de fick behålla.

De tänkte väl att om Spotify kan få gräddfil så kan de också 😊
A secret Google deal let Spotify completely bypass Android’s app store fees

Medlem
Skrivet av showerguy:

Apple ska ställa upp i OS😁

1
Skriv svar