2 miljoner följer Manor Lords – 140 (!) gånger fler än utvecklaren vågade hoppas

Robot
2 miljoner följer Manor Lords – 140 (!) gånger fler än utvecklaren vågade hoppas
Inaktiv

Väntan är olidlig!

Sen blir man påmind att akta sig för när man berättar om drömmar o visioner till nära o kära. De må älska en fast inte nödvändigtvis ens visioner eller drömmar. Många succéer hade aldrig blivit förverkligade om man lyssnat på sin omgivning.

Medlem

Får hoppas att många håller förväntningarna i schack. Har sett flera videos där det pratas om att spelet ska bli en Total War-dödare och de som tror det kommer nog bli besvikna. Inte för att spelet kommer vara sämre utan för att de är helt olika spel.

Medlem

Senaste trailern från igår
Announcement trailer
https://www.youtube.com/watch?v=edB0J0bS-4s

Medlem

Förväntningarna är höga. Det behövs fler såna här spel! Varför finns det ingen som har lyckats bra på senaste år?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Förväntningarna är höga. Det behövs fler såna här spel! Varför finns det ingen som har lyckats bra på senaste år?

Öh va? Finns ju ett antal som släppts på senare tid.
Farthest Frontier (relativt lik denna)
Kingdoms Reborn
Timberborn

Finns fler jag kan rekommendera.

Medlem
Skrivet av Thane:

Får hoppas att många håller förväntningarna i schack. Har sett flera videos där det pratas om att spelet ska bli en Total War-dödare och de som tror det kommer nog bli besvikna. Inte för att spelet kommer vara sämre utan för att de är helt olika spel.

Ibland får man skylla sig själv om spel inte lever upp till ens egna påhitt.

Hoppas verkligen spelet blir bra. Demot fick bra kritik om man inte missminner mig.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Thane:

Får hoppas att många håller förväntningarna i schack. Har sett flera videos där det pratas om att spelet ska bli en Total War-dödare och de som tror det kommer nog bli besvikna. Inte för att spelet kommer vara sämre utan för att de är helt olika spel.

Så fort någon pratar om en "dödare", oavsett spel eller genre blir jag omedelbart misstänksam. Det är aldrig(såvitt jag vet) utvecklarna som pratar på det sättet, utan samma typ av clickbait-personer som skriver att varenda politisk aktör "destroys!" alla som har en avvikande åsikt.

Av det jag har sett ser spelet ruskigt intressant ut. Jag låter det stanna vid försiktig optimism.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Folk bland de två miljonerna som vill ha en "Total War-dödare" blir nog besvikna, men de som vill ha ett riktigt jäkla mysigt spel där man bygger medeltidsbyar blir nog nöjda om demot är nåt att utgå från. Väldigt väldigt mysigt, och jag uppskattar verkligen hur man kan bygga byar som ser väldigt organiska ut. Stämningen var toppen också. Även utan strider hade det blivit ett köp.

Medlem

Manor Lords har Hooded Horse som utgivare. Jag har redan ett par av spel de gett ut, och flera av deras kommande titlar på önskelistan. Hooded Horse har inriktat sig på strategispel från mindre studios och indie. De har ett stort antal titlar planerade under 2024.
https://store.steampowered.com/publisher/HoodedHorse

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

Manor Lords har Hooded Horse som utgivare. Jag har redan ett par av spel de gett ut, och flera av deras kommande titlar på önskelistan. Hooded Horse har inriktat sig på strategispel från mindre studios och indie. De har ett stort antal titlar planerade under 2024.
https://store.steampowered.com/publisher/HoodedHorse

Samma här! Av deras spelportfölj att döma känns de som en väldigt gedigen utgivare.

Medlem

Det ser helt fantastiskt ut i alla videor som släppts. Grafiken, stilen och atmosfären är så smakfull.

Men hur många spel finns det som lyckas kombinera stadsbyggande med arméstrider i 3D (alltså inte isometriska)?

Och detta projekt hade under flera år en enda person som utvecklare.

Som folk redan sagt, bäst att skruva ner förväntningarna rejält.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag älskade att pilla runt i demot i höstas, frågan är hur det blir när militära delen läggs till. Jag är försiktigt optimistisk

Inaktiv
Skrivet av Slimebeast:

Det ser helt fantastiskt ut i alla videor som släppts. Grafiken, stilen och atmosfären är så smakfull.

Men hur många spel finns det som lyckas kombinera stadsbyggande med arméstrider i 3D (alltså inte isometriska)?

Och detta projekt hade under flera år en enda person som utvecklare.

Som folk redan sagt, bäst att skruva ner förväntningarna rejält.

Det har redan släppts ett demo och det släpps i early access.

Medlem
Skrivet av Thane:

Får hoppas att många håller förväntningarna i schack. Har sett flera videos där det pratas om att spelet ska bli en Total War-dödare och de som tror det kommer nog bli besvikna. Inte för att spelet kommer vara sämre utan för att de är helt olika spel.

Inte så svårt att döda Total War i dag dock. Tror Creative Assembly behöver dödas av något, och det gör inget att det är ett lite annorlunda spel. Kanske kan det väcka CA från de levande döda och ge oss ett Total War på riktigt.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det har redan släppts ett demo och det släpps i early access.

Och?


signatur

Memento Mori

Medlem

Fattar inte varför en del tror detta blir en Total War dödare. Jag tänker mig det här spelet främst som ett stadsbyggarspel och inget annat. Så om du förväntar dig Total War bör du bli besviken. Jag ser väldigt fram emot detta spel och bygga bosättningar.

Medlem
Skrivet av Thane:

Får hoppas att många håller förväntningarna i schack. Har sett flera videos där det pratas om att spelet ska bli en Total War-dödare och de som tror det kommer nog bli besvikna. Inte för att spelet kommer vara sämre utan för att de är helt olika spel.

Känns som spelet typ är något mellan Settlers och Age of Empires snarare än det turnbased strategi-spel som Total war är. Visst alla tre är ju tekniskt sett strategispel men där verkar det ta stopp när det kommer till liknande element..

1
Skriv svar