Trots sina 71 år har Miyamoto inga tankar på pension

Robot
Trots sina 71 år har Miyamoto inga tankar på pension

Men vill se till att han för saker vidare.

#Shigeru-miyamoto


Medlem

Så otroligt ödmjuk. Allt han vill är att hans kollegor kommer ihåg han när han dör

Redaktör
Ponny

Han är lite som en kung för Nintendo, och de abdikerar (vanligtvis) inte. He's king for life! Känns väl inte som om han har en kronprins eller kronprinsessa (hon är i ett annat slott?), men förhoppningsvis lär han ut lite av sin magi i den mån det går.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vem finns för att ta över Mario, Zelda och alla andra serier? Han är ju den som gemeneman vet om. Inte för att jag dömer ut Nintendo. Men det är en viktig fråga.

Skrivet av Freeman79a:

Vem finns för att ta över Mario, Zelda och alla andra serier? Han är ju den som gemeneman vet om. Inte för att jag dömer ut Nintendo. Men det är en viktig fråga.

Det är absolut ingen fara, den dagen han sorgligt nog kommer lämna oss. Miyamoto har inte varit superinvolverad i några enstaka spel på typ 20-25 år vid det här laget, vad jag vet. Nintendo är väldigt smarta på så vis att de påbörjade generationsväxlingen från det gamla gardet (Miyamoto, Takeda, Yokoi, Iwata m fl) för länge sen och gav de mer övergripande supervisor-roller där de lär upp och agerar mentorer åt yngre förmågor. Så Mario, Zelda och allt vad det nu är kommer sannolikt vara i goda händer för en lång tid framöver.

Men ja, inget snack om att utåt sett är han ju onekligen Nintendos mest kända ansikte. De får väl locka tillbaka Reggie eller nåt, han var ju också ganska populär!

Medlem

Saknar 00 talet när Miyamoto, Reggie, Peter More, Kaz hirai var aktuella. Då var det mycket roligare att kolla på konferensen, när E3 fortfarande var spännande. Nu vet jag inte när jag följde några uttanonseringar senast, mer än i text på spelsidor.

Riiidge RAACEERRRR.

Giant enemy crab.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vem finns för att ta över Mario, Zelda och alla andra serier? Han är ju den som gemeneman vet om. Inte för att jag dömer ut Nintendo. Men det är en viktig fråga.

Det är väl något yngre förmågor på Nintendo som tagit över dessa spelserier sedan länge, Miyamoto har väl inte varit direkt involverad i ledande position för spelutvecklingen sedan N64-Gamecube. Numer är han väl mer av en mentor på företaget som pysslar mer med hobbyartade projekt.

Skrivet av Siegfried:

Saknar 00 talet när Miyamoto, Reggie, Peter More, Kaz hirai var aktuella. Då var det mycket roligare att kolla på konferensen, när E3 fortfarande var spännande. Nu vet jag inte när jag följde några uttanonseringar senast, mer än i text på spelsidor.

Riiidge RAACEERRRR.

Giant enemy crab.

Håller med.
Tycker det är ganska bleka trista typer som är ansiktena utåt för alla tre konsoljättarna numera.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Freeman79a:

Vem finns för att ta över Mario, Zelda och alla andra serier? Han är ju den som gemeneman vet om. Inte för att jag dömer ut Nintendo. Men det är en viktig fråga.

Vad gäller Zelda är det ju Eiji Aonuma som sedan ganska många år är seriens starke man. Han är ju 60 år iofs, så det kan nog behövas fyllas på underifrån där också – eller så lever/levererar han uti hundrade år!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det märks att Miyamoto älskar sitt jobb


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vem finns för att ta över Mario, Zelda och alla andra serier? Han är ju den som gemeneman vet om. Inte för att jag dömer ut Nintendo. Men det är en viktig fråga.

Det är ju inte som så att Miyamoto designar och utvecklar alla spel. Det finns enorma talanger på Nintendo så varumärkena är i trygga händer.

Tror att det är en väldigt liten del av alla Nintendos kunder som faktiskt vet vem Miyamoto är.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av justabit:

Så otroligt ödmjuk. Allt han vill är att hans kollegor kommer ihåg han när han dör

Inte kommer ihåg honom utan kommer ihåg att det var han som skapade grejorna.

Vettifan om det är så ödmjukt men det är inget jag tar ifrån honom. Hoppas att det blir likt hur han önskar, det är han värd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar