The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition är dagens gratisspel hos Epic

Robot
The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition är dagens gratisspel hos Epic
Medlem

Spacer's Choice Edition är ju en "remaster" som är utvecklad av Virtuos Games och inte Obsidian - en "remaster" som fått rätt mycket skit för att vara buggig och tämligen ooptimerad. Ska väl vara bättre nu efter några patcher, dock.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Spacer's Choice Edition är ju en "remaster" som är utvecklad av Virtuos Games och inte Obsidian - en "remaster" som fått rätt mycket skit för att vara buggig och tämligen ooptimerad. Ska väl vara bättre nu efter några patcher, dock.

Kör den på steam deck, flyter på bra.

Medlem

Kul spel har testat första dlc lite bara så detta blir att ladda ner o starta om

Medlem

Intressant val, om man hinner spela det nån gång är en annan fråga.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Medlem

Jag försökte claima, körde det på gamepass när det fanns där men klarade aldrig ut det. Men grabben har suttit på mitt konto och skrivit in sin ålder, så nu kommer jag inte ens åt butikssidan… 😀

Medlem
Skrivet av Querth:

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Jag har inga sånna problem med Epic. Kör du VPN eller dylikt?

Farornas Konung
Skrivet av Querth:

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Har haft Epic från start och aldrig upplevt dessa problem. Tycker den funkar ypperligt!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Spacer's Choice Edition är ju en "remaster" som är utvecklad av Virtuos Games och inte Obsidian - en "remaster" som fått rätt mycket skit för att vara buggig och tämligen ooptimerad. Ska väl vara bättre nu efter några patcher, dock.

Remaster? Kom inte detta typ 2020?

Jag körde 1-2 timmar på gamepass men tröttnade rätt fort när världen var lika död som i valfritt bethesda spel.

Medlem
Skrivet av Querth:

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Testa Heroic Games Launcher, jag kör den för att köra spel från epic i linux men har kompisar som kör den i windows för att den är bättre än epic launchern på många sätt.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Kör den på steam deck, flyter på bra.

Gott att höra att det verkar ha blivit bättre!

Skrivet av baxtex:

Remaster? Kom inte detta typ 2020?

Jag körde 1-2 timmar på gamepass men tröttnade rätt fort när världen var lika död som i valfritt bethesda spel.

Jodå, men man gjorde ändå en "remaster" på det. Här är originalet på Steam och här är "Spacers Choice" - olika appid och olika listade utvecklare.

Saxat från Epics egen affärssida för spelet: "The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition is the ultimate way to play the award-winning RPG from Obsidian Entertainment and Private Division. Including the base game and all DLC, this remastered masterpiece is the absolute best version of The Outer Worlds."

Här är en ursäkt från Obsidian som kom direkt efter släppet, och här är lite mer marknadsföring info i form av pressrelease vid släpp av Spacer's Choice-versionen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Gnällkuk
Skrivet av Querth:

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Fungerar som cookies, du får ju svara på inställningar här då och då (om du inte använder något plugin). Antar att du loggar in för sällan så din session hinner löpa ut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Querth:

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Aldrig upplevt det, tvärtom en av de snabbaste launcherna att starta. Bra mycket snabbare och lättdrivet än Steam, GOG och Ubisoft. Bara Rockstar som kan konkurrera men där finns ju så få spel också. Nu ska vi inte ens börja prata EA eller Xbox-Gamepass...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Querth:

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Eftersom många inte upplever det du säger, så kan jag bidra med att säga att jag har samma bekymmer. Du är icke ensam!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fan missade det visst....

Medlem
Skrivet av Querth:

Alltså Epic launcher. Jag vill att den ska vara bra men den är så mycket långsammare och drygare att navigera än steam.

Den kommer aldrig ihåg mina inloggningar, varje gång jag ska starta den på datorn tyckern den jag ska fylla in lösenord osv. Är det något jag missat?

"This appears to be a new device" Näe fortfarande samma dator som de senaste två åren så behöver jag fylla i en security code från mailen

Har haft samma också, väldigt mkt krångel. Jag fick ändra något i min router så har det gått bra efteråt, öppna några portar eller motsvarande. Har för mig att problemet började när jag bytte internetleverantör, men kan minnas fel.

Medlem
Skrivet av alias:

Aldrig upplevt det, tvärtom en av de snabbaste launcherna att starta. Bra mycket snabbare och lättdrivet än Steam, GOG och Ubisoft. Bara Rockstar som kan konkurrera men där finns ju så få spel också. Nu ska vi inte ens börja prata EA eller Xbox-Gamepass...

Epics launcher tar cirka tre/fyra ggr så lång tid på sig att starta till skillnad från Steam för mig. Och även Epics webbaserade butikssida är väldigt seg på att ladda. Har ingen av dem på autostart.

Sedan tycker jag att spelbiblioteket och hur länkningar från spelen fungerar i Epics launcher är ganska opraktiskt. Tidigare hade de också "releasedatum" satt till datumet när spelet kom ut på Epic vilket irriterade mig en del, men nu tror jag de har två datum.

Annars så vet jag inte om jag bryr mig så mycket om vilken jag använder. Startar ju mest bara spelet den vägen och sen har man ju inget med launchern att göra.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Fan missade det visst....

Japp, här med. Inloggningen tjorvade och blev less. Sen när jag lyckades dagen efter var det kört.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar