Utvecklare om skrotade Last of Us Online: "Var höjdpunkten på min karriär"

Robot
Utvecklare om skrotade Last of Us Online: "Var höjdpunkten på min karriär"

Teamet sörjer spelet som aldrig blev.

#naughty-dog, #the-last-of-us


Medlem

Önskar nästan de kunde släppa det de har bara men förstår att det inte funkar så med dagens utgivare.

Medlem

Synd att games as a service-spelet fick läggas ner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dåligt. De hade tjänat bättre på detta än singleplayer spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Dåligt. De hade tjänat bättre på detta än singleplayer spel

Jaså?


signatur

It´s a me

Medlem

Sjukt besviken på att det här läggs ner. Multiplayer i första Last Of Us var sjukt uppskattat av mig och många fler!

Medlem

skönt att dom la ner det tycker jag, så kan naughty dog fortsätta med det dom är bra på

Medlem

Nu vet vi ju inte hur långt de hunnit, men kanske ett annat team eller företag kunnat ta över detta arbete och köra igång det så kan Noughty dog fortsätta med sitt.

Tänker typ exempelvis på Quake 4 som inte är gjord av idsoftware.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu vet vi ju inte hur långt de hunnit, men kanske ett annat team eller företag kunnat ta över detta arbete och köra igång det så kan Noughty dog fortsätta med sitt.

Tänker typ exempelvis på Quake 4 som inte är gjord av idsoftware.

Tänkte precis skriva det samma. Sony har väldigt många studios och har gjort stora satsningar på multiplayer. Att låta utpräglade singleplayer studios lägga alla sina resurser på multiplayer låter inte jättesmart. Lite som att låta Creative Assembly helt plötsligt lägga halva företaget på att göra en arena shooter. Många studios överraskar positivt när de byter genre och förr var det nog lättare att gå från SP till MP. Men idag med alla krav kring games as a service verkar det extremt svårt.

Medlem

Förstår inte dagens utgivare gör ett bra spel som folk kan köpa och spela som dom vill och skit i "games as a service skiten".
Men det är klart, då kan man kanske inte mjölka ur mer och då är det inte värt helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kennyg123:

skönt att dom la ner det tycker jag, så kan naughty dog fortsätta med det dom är bra på

Jag hade gärna sett det släppas då det lät väldigt intressant, men jag håller ändå med dig i slutändan.
Speciellt när de själva uttryckt sig på samma vis.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av kennyg123:

skönt att dom la ner det tycker jag, så kan naughty dog fortsätta med det dom är bra på

Fast det är väl vara rätt tråkigt att släppa samma spel fast med bättre grafik gång på gång.
Är nog roligare att få göra lite olika spel.
Men det kanske inte spelar roll för en programmerare om koden som skrivs används i uncharted 398 eller i ett nytt varumärke.

Nu kommer vi säkert få se "Drake Origins" på PS6.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar