"Årets största rea" startar i Playstation Store

Robot
"Årets största rea" startar i Playstation Store
Medlem

Elden Ring är också riktigt bra pris på denna rea

Medlem

Årets största rea... That's actually hilarious.

"Nu kan du köpa Diablo 4 för blott ~550!"

Jag förstår inte varför ni (FZ) leder med "Årets största rea" bara för att Sony skrev det i sin copy - när det obviously är en 'helt okej'-klassad rea at best.

Lixom det här när ni går kapitalets ärenden åt dom... Varför gör ni det? Får ni fler klicks eller läsare av det lixom?

Varför väljer ni att agera papegoja för pressreleaser, copy och säljsnack åt dom som iaf jag tänker det är erat jobb är att syna, inte att upprepa.

At a certain point känns det som om man lika gärna skulle kunna skriva en bot som automatiskt konverterar pressutskick till nyhetsinlägg, och lägga pengarna det kostar med skribenter på fickan istället.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Karmak:

Elden Ring är också riktigt bra pris på denna rea

det spelet har ju alla dock xd

Medlem

Undviker digitala köp hos sony i den mån det är möjligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har siktat in mig på några av dessa:

Shadow Gambit: The Cursed Crew (-25%)
Tunic (-30%)
Star Trek: Resurgence (-40%)
Jusant (-20%)
After Us (-50%)
Ruined King: A League of Legends Story (-40%)

Edit: I PS-store så kallas rean för January Sale, inte Holiday Sale.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Anton Q:

Årets största rea... That's actually hilarious.

"Nu kan du köpa Diablo 4 för blott ~550!"

Jag förstår inte varför ni (FZ) leder med "Årets största rea" bara för att Sony skrev det i sin copy - när det obviously är en 'helt okej'-klassad rea at best.

Lixom det här när ni går kapitalets ärenden åt dom... Varför gör ni det? Får ni fler klicks eller läsare av det lixom?

Varför väljer ni att agera papegoja för pressreleaser, copy och säljsnack åt dom som iaf jag tänker det är erat jobb är att syna, inte att upprepa.

At a certain point känns det som om man lika gärna skulle kunna skriva en bot som automatiskt konverterar pressutskick till nyhetsinlägg, och lägga pengarna det kostar med skribenter på fickan istället.

Du hade möjligen haft en poäng om det faktiskt inte stod "Årets största rea". Reor av alla slag tipsar vi alltid om för att vi alla gillar spel och gärna köper dem billigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

100-200kr är rea inte 500kr.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tur man har båda konsolerna, några spel som jag har på listan är okej pris på psn store men gratis på gamepass. Digitala spel är man lite tveksam över att köpa på ps5an, Sony är inte precis kända för att vara ärliga och låta människor äga sina spel man köper digitalt, drt lär dom förlora en hel del på när det gäller digitala spel. 🤦‍♂️

Medlem

Tog en titt förut, funderar på att köpa Rollerdrome, Klonoa 1&2, Tunic och lite annat.

Dex
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Årets största rea... That's actually hilarious.

"Nu kan du köpa Diablo 4 för blott ~550!"

Jag förstår inte varför ni (FZ) leder med "Årets största rea" bara för att Sony skrev det i sin copy - när det obviously är en 'helt okej'-klassad rea at best.

Lixom det här när ni går kapitalets ärenden åt dom... Varför gör ni det? Får ni fler klicks eller läsare av det lixom?

Varför väljer ni att agera papegoja för pressreleaser, copy och säljsnack åt dom som iaf jag tänker det är erat jobb är att syna, inte att upprepa.

At a certain point känns det som om man lika gärna skulle kunna skriva en bot som automatiskt konverterar pressutskick till nyhetsinlägg, och lägga pengarna det kostar med skribenter på fickan istället.

Det är rätt stor skillnad på största och bästa rea. Ditt klagande hade passat in mer om det stod att det var den bästa rean, men både Sony och FZ skriver att det är den största rean. Alltså väldigt många spel som är på rea inte hur bra själva priserna är

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du hade möjligen haft en poäng om det faktiskt inte stod "Årets största rea". Reor av alla slag tipsar vi alltid om för att vi alla gillar spel och gärna köper dem billigt.

Du syftar på citat-tecknen?

Tycker inte det räddar tonen, ändå.
Känns som dom agerar lite alibi mer än något.

Är det verkligen på sin plats som någon i "maktposition" att lite gå in med kraft av det och godkänna eller undkänna någons poäng?

That's just like.. Your opinion.. Man.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Dex:

både Sony och FZ skriver att det är den största rean.

1. Sony skriver att det är det, och det är deras rea (typ, dom har formulerat det annorlunda än FZ)
2. FZ skriver att Sony skriver det - dom är alltså inte källa för den informationen. Så det här kommer inte från 2 källor, utan 1.

Det du skrev missade/överskred två (i rad) av dom 5 grundläggande källkritiks-kriterierna på bara några ord där så tar tillfället i akt för lite allmänbildning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Karmak:

Elden Ring är också riktigt bra pris på denna rea

Det får det bli!

Skrivet av SWEBarb:

det spelet har ju alla dock xd

Inte jag!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Anton Q:

1. Sony skriver att det är det (typ, dom har formulerat det annorlunda än FZ)
2. FZ skriver att Sony skriver det - dom är alltså inte källa för den informationen. Så det här kommer inte från 2 källor, utan 1.

Det du skrev överträdde två (i rad) av dom 5 grundläggande källkritiks-kriterierna, så tar tillfället i akt för lite allmänbildning.

https://i.ibb.co/S3qRv8T/k-l.png

Skrivet av Anton Q:

Du syftar på citat-tecknen?

Tycker inte det räddar tonen, ändå.
Känns som dom agerar lite alibi mer än något.

Är det verkligen på sin plats som någon i "maktposition" att lite gå in med kraft av det och godkänna eller undkänna någons poäng?

That's just like.. Your opinion.. Man.

Sony har rea. Sony kallar det också för deras största rea via deras blogg. Vi delar via en nyhet på sajten till våra läsare att det är en rea och citerar "Årets största rea" med tillhörande "i Playstation Store". Vi skriver alltså inte att det är årets största spelrea överlag, utan att det är den största rean i PS Store.

Vi gör nyheter när de flesta större företag har reor såsom Steam, Epic, Sony, Nintendo och Xbox och skriver likadant.

Igen, jag förstår inte problemet och vad än du verkar ha emot rubriken. Praktexempel på petitess.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sony har rea. Sony kallar det också för deras största rea via deras blogg. Vi delar via en nyhet på sajten till våra läsare att det är en rea och citerar "Årets största rea" med tillhörande "i Playstation Store". Vi skriver alltså inte att det är årets största spelrea överlag, utan att det är den största rean i PS Store.

Vi gör nyheter när de flesta större företag har reor såsom Steam, Epic, Sony, Nintendo och Xbox och skriver likadant.

Igen, jag förstår inte problemet och vad än du verkar ha emot rubriken. Praktexempel på petitess.

Aa, jag håller inte med.

Eller för mig är den här artikeln i sig en mikrokosm av ett problem som jag tycker manifesterar sig ganska konsekvent.
Att det blir lite fel/otydligt/ytligt ibland så hade jag inte reagerat. Men om det blir det väldigt ofta så tycker jag att det är ett stort problem.

Hurvida det är helt motiverat eller "drama-queen" beteende av mig att göra massa liv kring det och har den uppfattningen tänker jag väl är upp till vad och en att avgöra.

Men så känner jag - så jag skrev det.
Det är en åsikt, inte ett påstående.


signatur

subterranean homesick alien

Dex
Medlem
Skrivet av Anton Q:

1. Sony skriver att det är det, och det är deras rea (typ, dom har formulerat det annorlunda än FZ)
2. FZ skriver att Sony skriver det - dom är alltså inte källa för den informationen. Så det här kommer inte från 2 källor, utan 1.

Det du skrev missade/överskred två (i rad) av dom 5 grundläggande källkritiks-kriterierna på bara några ord där så tar tillfället i akt för lite allmänbildning.

https://i.ibb.co/S3qRv8T/k-l.png

Ok? Jag fattar fortfarande inte vad det är du har problem med? Ska FZ inte göra en nyhet när det görs reor eller är det for att den kallas för Sonys största rea? Jag fattar verkligen inte vad det är du stör dig på

Dex
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aa, jag håller inte med.

Eller för mig är kritiken på den här artikeln i sig en mikrokosm av ett problem som jag tycker manifesterar sig ganska konsekvent.

Att det hände i det här fallet är en petitess. Men om man som jag då uppfattar att det händer regelbundet - då tycker jag inte alls att det är en petitess utan ett ganska mycket elakartat problem.

Hurvida det är helt motiverat eller mer "drama-queen" beteende av mig att göra massa liv kring tänker jag väl är upp till vad och en.

Men så känner jag - så jag skrev det.

Ok, men vad är problemet egentligen? Jag har i alla fall inte lyckats förstå vad det är du har så stora problem med?

Medlem
Skrivet av Dex:

Ok? Jag fattar fortfarande inte vad det är du har problem med? Ska FZ inte göra en nyhet när det görs reor eller är det for att den kallas för Sonys största rea? Jag fattar verkligen inte vad det är du stör dig på

"Hä går itt å förklar för nån som itt förstår"
- Ingemar Stenmark


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Årets största rea... That's actually hilarious.

"Nu kan du köpa Diablo 4 för blott ~550!"

Jag förstår inte varför ni (FZ) leder med "Årets största rea" bara för att Sony skrev det i sin copy - när det obviously är en 'helt okej'-klassad rea at best.

Har det varit fler spel på rea samtidigt på PSN någon gång tidigare under året?

Sedan finns det ju saker som är nedsatta 95 % också. Jag såg att Anthem kostar 9,95 kr.

Medlem
Skrivet av Ivamos:

Tur man har båda konsolerna, några spel som jag har på listan är okej pris på psn store men gratis på gamepass. Digitala spel är man lite tveksam över att köpa på ps5an, Sony är inte precis kända för att vara ärliga och låta människor äga sina spel man köper digitalt, drt lär dom förlora en hel del på när det gäller digitala spel. 🤦‍♂️

Du äger inget på någon digital butik, du har en lisens som kan upphöra när som helst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Moderator | Testpilot
Skrivet av Anton Q:

Hurvida det är helt motiverat eller "drama-queen" beteende av mig att göra massa liv kring det och har den uppfattningen tänker jag väl är upp till vad och en att avgöra.

Men så känner jag - så jag skrev det.
Det är en åsikt, inte ett påstående.

Skämt åsido är det ju lite dig upp i dagen så jag får ju ha rätt förväntningar när jag svarar också.

Bra med feedback om inte annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Mass Effect Legendary Edition 749kr -> 74.90kr, rätt bra sänkning.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Har siktat in mig på några av dessa:

Shadow Gambit: The Cursed Crew (-25%)
Tunic (-30%)
Star Trek: Resurgence (-40%)
Jusant (-20%)
After Us (-50%)
Ruined King: A League of Legends Story (-40%)

Edit: I PS-store så kallas rean för January Sale, inte Holiday Sale.

Nej, Holiday sale kan ju kränka någon.

Skrivet av Vileoxe:

Du äger inget på någon digital butik, du har en lisens som kan upphöra när som helst.

Det gäller de flesta fysiska köp också då de oftast behöver aktiveras i en launcher.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Mass Effect Legendary Edition 749kr -> 74.90kr, rätt bra sänkning.

Ruggigt bra tips, satt så sent som häromdagen och funderade att köpa det så det var tur att man väntade

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aa, jag håller inte med.

Eller för mig är den här artikeln i sig en mikrokosm av ett problem som jag tycker manifesterar sig ganska konsekvent.
Att det blir lite fel/otydligt/ytligt ibland så hade jag inte reagerat. Men om det blir det väldigt ofta så tycker jag att det är ett stort problem.

Hurvida det är helt motiverat eller "drama-queen" beteende av mig att göra massa liv kring det och har den uppfattningen tänker jag väl är upp till vad och en att avgöra.

Men så känner jag - så jag skrev det.
Det är en åsikt, inte ett påstående.

Du har självklart rätt att ha din egen åsikt men det verkar för tillfället bara vara du som har uppfattat det som mer än en vänlig påminnelse att "Årets största rea" pågår på Playstation Store.
Om FZ hade skrivit något som att alla borde gå in och köpa för det här är utan tvekan den bästa rean i år eller liknande hade jag också köpt dina argument. Men för mig är inte den här artikeln konstigare än när FZ skriver att årets Steam-rea har börjat eller att Epic har börjat sin årliga gratisspels bonanza.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Du har självklart rätt att ha din egen åsikt men det verkar för tillfället bara vara du som har uppfattat det som mer än en vänlig påminnelse att "Årets största rea" pågår på Playstation Store.

Aa jag har nog massa synpunkter som det mest bara är jag som verkar ha.
Jag borde kanske sluta uttrycka sånt som jag inte känner är mer i linje med vad folk känner/tycker överlag.

Tack för tipset.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Dex:

Det är rätt stor skillnad på största och bästa rea. Ditt klagande hade passat in mer om det stod att det var den bästa rean)

Jag förstår varför vi skaver så mycket ni och jag - då min synpunkt är den rakt motsatta.

Att skriva "Årets största rea" säger mig inget konkret jag kan sätta fingret på: Betyder det den största spelrean i år överlag? Är det Sony's största rea i år (så var det)? Påstår FZ eller Sony kanske rentav att deras rea är THE rea across all categories i år?
[Vill man vara dryg så kan man ju lägga till 'baserat på vilka parametrar?' - är det lägsta priser i år? Är det den rea som pågår under längst tid? Eller är det flest spel som reas ut?]

Att skriva "Årets bästa rea" säger för mig att det här är den rean som FZ's vad jag antar är välinformerade skribent/skribenter anser är den fetaste spelrean rean i år.
Det är inte "objektivt" så, såklart... Men det är ett tips som en redaktion lurat på och vidarebefodrar till mig som läsare.

I det andra scenariot så krävs en redaktion - det krävs kompetenta skribenter osv - och det som dom skriver ger mig faktiskt användbära rubriker och artiklar kring vart jag kanske borde gå om jag vill shoppa feta reaspel i år.

Det första är ju som sagt (IMO) mer eller mindre en översättning av Sony's pressutskick.
Vilket som sagt är något jag känner att en bot skulle kunna göra.

Om ni egentligen inte berättar, förklarar, visar eller tipsar mig om något som inte mer eller mindre kommer ifrån ett företags pressutskick (somman med 100% säkerhet kan fastställa som sjukt jävigt)... Then what the fuck are you for?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag förstår varför vi skaver så mycket ni och jag - då min synpunkt är den rakt motsatta.

Att skriva "Årets största rea" säger mig inget konkret jag kan sätta fingret på: Betyder det den största spelrean i år överlag? Är det Sony's största rea i år (så var det)? Påstår FZ eller Sony kanske rentav att deras rea är THE rea across all categories i år?
[Vill man vara dryg så kan man ju lägga till 'baserat på vilka parametrar?' - är det lägsta priser i år? Är det den rea som pågår under längst tid? Eller är det flest spel som reas ut?]

Att skriva "Årets bästa rea" säger för mig att det här är den rean som FZ's vad jag antar är välinformerade skribent/skribenter anser är den fetaste spelrean rean i år.
Det är inte "objektivt" så, såklart... Men det är ett tips som en redaktion lurat på och vidarebefodrar till mig som läsare.

I det andra scenariot så krävs en redaktion - det krävs kompetenta skribenter osv - och det som dom skriver ger mig faktiskt användbära rubriker och artiklar kring vart jag kanske borde gå om jag vill shoppa feta reaspel i år.

Det första är ju som sagt (IMO) mer eller mindre en översättning av Sony's pressutskick.
Vilket som sagt är något jag känner att en bot skulle kunna göra.

Om ni egentligen inte berättar, förklarar, visar eller tipsar mig om något som inte mer eller mindre kommer ifrån ett företags pressutskick (somman med 100% säkerhet kan fastställa som sjukt jävigt)... Then what the fuck are you for?

FZ är en spelsite som rapporterar nyheter. FZ rapporterar om Sonys (enligt Sony själva som framgår i artikeln) ”årets största rea”. FZ gör alltså det en spelsite ska göra, rapportera om händelser i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aa jag har nog massa synpunkter som det mest bara är jag som verkar ha.
Jag borde kanske sluta uttrycka sånt som jag inte känner är mer i linje med vad folk känner/tycker överlag.

Tack för tipset.

Nej då det behöver du verkligen inte göra. Men det kan också vara bra att ibland kunna inse om man har tolkat något på ett sätt som det inte var menat och kanske ta ett steg tillbaka. Exempelvis i det här fallet.
Jag har själv varit stensäker på min sak i vissa diskussioner för att sen inse att jag har haft fel. Det är sånt som händer.


signatur

PSN: OAKTHYR

12
Skriv svar