Xbox-topp slår fast: vill ta Game Pass till Nintendo och Playstation

Dex
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror Nintendo faktiskt är närmare här då MS och dem har en bra relation just nu. För dem skulle Switch (eller Switch 2) kunna ge game pass en bärbar plattform. N skulle sälja fler enheter och MS skulle sälja fler Game Pass-prems. Nintendo och MS är inte lika direkta konkurrenter som Sony och MS är.

Tror nog också det är större chans med ett Nintendo samarbete, men har väldigt svårt och se att det kommer hända.

Kan bara tänka mig vilka problem det kommer bli för dom stora AAA spelen att fungera på Switch. Switch 2 kommer säkert komma ikapp lite hårdvarumässigt, men det lär nog få bli Gamepass via molnet i så fall.
Dom har ju redan fått en hel del kritik för att Series S "håller tillbaka" spel utvecklingen för Xbox och ska alla spelen komma dag 1 hos Nintendo också så kommer det ju bli väldigt mycket värre

Medlem

M$ får väl ge vinsten till Nintendo så kommer de säkert gå med på det. Nä, men seriöst, Microsoft kan behålla sitt Gamepass på sina egna format, vill inte ha det på Switch och helst ingen annan prenumerationstjänst heller..

Medlem

Låter mest som trams, de försöker bara samla billiga poäng från folk som inte vet hur spelindustrin fungerar vilket kanske också inkluderar investerare.

Varför ens fjanta runt med detta när alla som har någon som helst slutledningsförmåga lätt kan se att varken Sony eller Nintendo har något som helst incitament att släppa in MS i deras ekosystem?
Man konkurrerar inte heller bara om att sälja hårdvara utan också om speltid. Sony och Nintendo vill helt enkelt inte att man spelar Halo, Forza och Gears eller ens 3rd party framför deras egna utvecklade spel. Engagement är också en väldigt viktig faktor när det kommer till spel.

Det är lite som att Microsoft tror att alla konkurrenter och konsumenter inte har någon egen mental kapacitet.
Xbox framtid känns just nu som en blandning emellan Stadia och Embracer.

Skribent
Skrivet av Dex:

Tror nog också det är större chans med ett Nintendo samarbete, men har väldigt svårt och se att det kommer hända.

Kan bara tänka mig vilka problem det kommer bli för dom stora AAA spelen att fungera på Switch. Switch 2 kommer säkert komma ikapp lite hårdvarumässigt, men det lär nog få bli Gamepass via molnet i så fall.
Dom har ju redan fått en hel del kritik för att Series S "håller tillbaka" spel utvecklingen för Xbox och ska alla spelen komma dag 1 hos Nintendo också så kommer det ju bli väldigt mycket värre

Jag är ganska övertygad om att det kommer handla om cloud-gaming om det släpps, dvs Xcloud som de nu har på mobiler. N har ju redan också testat detta med molnspel och det skulle ju även det foga en relation mellan enheterna. På switch får du game pass med molnspel, men vill du spela dessa i sin full glory, köp en xbox.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Glöm det jag hoppas aldrig händer det så länge jag lever.

Medlem

Är personligen inte intresserad av prenumeration tjänster. Önskar fysiska kopior av Bethesda spel på PlayStation 5.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spiken i kistan för Xbox som konsol i slutändan alltså.

Det blir app av allt.

Man får liksom inte direkt lust att springa ut och köpa en Xbox nu...


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Skulle varit kanon om det kom på PS5 så får de alla exklusiva spel från ms........ eller då ändrar de kanske på modellen men Sony lär ju tjäna på det känns det som. Så håller tummarna.

Medlem

De får hemskt gärna ta det till steam deck!

Medlem

Ja tack. Så länge jag kan ladda ner och installera spelen. Har för dåligt internet för stream.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

De får hemskt gärna ta det till steam deck!

Funkar redan idag 👍

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

De får hemskt gärna ta det till steam deck!

Jepp, utmärkt det, för de som gillar den marknadsmodellen.
Vill ha det så traditionellt som möjligt på Switchen. Gillar inte prenumerationer generellt, saker och ting ska säljas löst, allra helst fysiskt, och utan lynniga avtalsvillkor där grejerna man betalt för kan försvinna hux flux.

Ambassadör
Xbox

Ska väl klara upp en del frågetecken:

https://www.windowscentral.com/gaming/phil-spencer-jez-corden...

"I'll start by saying we have no plans to bring Game Pass to PlayStation or Nintendo."

Vad har ändrats sedan det luftades under 2020 då? Tja, hela omorganisationen med Microsoft Gaming och den enorma utökningen med ABK bland annat. Intervjun ger svar på massor av saker som dyker upp här och annorstädes, rekommenderar att läsa hela.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Funkar redan idag 👍

Utan att installera Windows? Har du länk till en guide?

Edit: jag menar inte streama

Medlem

Xbox-försäljningen ner 52% här i Europa, vilket är väldigt kraftigt redan år tre, så inte konstigt om de vill gå vidare från konsol till tjänst.

12
Skriv svar