Amerikanska kids vill helst ha spelprenumerationer under julgranen

Robot
Amerikanska kids vill helst ha spelprenumerationer under julgranen

Fysiska spel mindre populära.

#game-pass, #ps-plus


Medlem

Klart dom vill ha det.
Massvis med spel som nån annan betalar och bara välja och vraka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja, tänk om GamePass och liknande hade funnits när man var liten. Hundra spel istället för ett spel under julgranen som man fick nöja sig med i månadsvis vare sig det var roligt eller inte. Känner mig egentligen lite kluven. Som vuxen sliter jag med att spela färdigt spel på grund av för många valmöjligheter, och jag tror inte det hade varit lättare i ung ålder.

Medlem

Värsta är när kidsen börjar önska sig Roblox-pengar och dom bara är 5-6-7 år gamla, annars kan dom inte köpa spelen i spelet som nån youtuber spelar.

Medlem

Fina grejer det, perfekt för adhd-kickarna

Medlem

vänta försöker ni säga till mig att det finns fysiska kopior av spel fortfarande kvar?. Gud det var så länge sedan jag såg en fysik kopia så jag kommer inte ihåg hur dom ens ser ut =D

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Natrium:

vänta försöker ni säga till mig att det finns fysiska kopior av spel fortfarande kvar?. Gud det var så länge sedan jag såg en fysik kopia så jag kommer inte ihåg hur dom ens ser ut =D

Välkommen hem till mitt vardagsrum.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nej inget spelrelaterat under min gran... eller jo kanske någon Warhammer grej kan önskas men just nu har jag andra prioriteringar som äter upp mina pengar och önskningar

Sen tycker jag faktiskt synd om ungarna idag som inte får känna charmen av att åka till Spelaffären vid midnatt, plocka på sig Burning Crusade och hem igen. Fan att de inte får uppleva känslan av att plocka på sig Neverwinter Nights 1 från hyllan för att sedan dra hem och installera den och spela igenom kampanjen en gång innan man hoppade in på online servern där man hade folk som hela tiden utvecklade spelvärlden.

Nu när man pratar med ungarna så är det (för mig) själlösa spel som Fortnite, Roblox och LoL.

Eller för sjuttongubbar, de får inte uppleva känslan av att stå med polarna i Godisaffären på fredagskvällen och leta en bra film i uthyrningshyllan. Nä nu blev jag nostalgisk.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Nej inget spelrelaterat under min gran... eller jo kanske någon Warhammer grej kan önskas men just nu har jag andra prioriteringar som äter upp mina pengar och önskningar

Sen tycker jag faktiskt synd om ungarna idag som inte får känna charmen av att åka till Spelaffären vid midnatt, plocka på sig Burning Crusade och hem igen. Fan att de inte får uppleva känslan av att plocka på sig Neverwinter Nights 1 från hyllan för att sedan dra hem och installera den och spela igenom kampanjen en gång innan man hoppade in på online servern där man hade folk som hela tiden utvecklade spelvärlden.

Nu när man pratar med ungarna så är det (för mig) själlösa spel som Fortnite, Roblox och LoL.

Eller för sjuttongubbar, de får inte uppleva känslan av att stå med polarna i Godisaffären på fredagskvällen och leta en bra film i uthyrningshyllan. Nä nu blev jag nostalgisk.

Håller helt å hållet med dig.
Vilken härlig känsla det var när man fick åka och hyra sig en film med polarna. Köpa lite godis och chips å sen umgås, vräka i sig och kolla på filmen.

Lördagarna när jag var cirkus sju eller åtta, tog min far med mig på till videobutiken där jag fick hyra några spel eller filmer. Lirade man nån timme å sen drog man ut med polarna å gjorde massa roligt.

Nostalgin kan flöda ibland..

Medlem
Skrivet av Molotov:

Klart dom vill ha det.
Massvis med spel som nån annan betalar och bara välja och vraka

Vad önskade dig du när du var liten? Några få spel som du själv fick betala eller?

Medlem

Ja, snart släpps inte spel fysiskt eller var för sig utan det är bara "Netflix"-tjänster. På gott och ont. Så mycket som har gått förlorat redan i manualer och fina förpackningsdesigner men å andra sidan lättilgängligheten. Men också själlösheten. Och nu är "nattöppet" att förladda ett spel som sedan blir tillgängligt på tolvslaget. Och prata med vännerna gör en bara över chatten och inte i kön. Kan också sakna det. Men så får de ju också ett utbud en annan bara kunde drömma om som kids

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Nej inget spelrelaterat under min gran... eller jo kanske någon Warhammer grej kan önskas men just nu har jag andra prioriteringar som äter upp mina pengar och önskningar

Sen tycker jag faktiskt synd om ungarna idag som inte får känna charmen av att åka till Spelaffären vid midnatt, plocka på sig Burning Crusade och hem igen. Fan att de inte får uppleva känslan av att plocka på sig Neverwinter Nights 1 från hyllan för att sedan dra hem och installera den och spela igenom kampanjen en gång innan man hoppade in på online servern där man hade folk som hela tiden utvecklade spelvärlden.

Nu när man pratar med ungarna så är det (för mig) själlösa spel som Fortnite, Roblox och LoL.

Eller för sjuttongubbar, de får inte uppleva känslan av att stå med polarna i Godisaffären på fredagskvällen och leta en bra film i uthyrningshyllan. Nä nu blev jag nostalgisk.

Jag delar nostalgin. Men å andra sidan kan dom som levde i början av 1900-talet säga att våran generation aldrig fått uppleva det första ångloket som passerade ängen på morgonen. Eller hur mysigt det var för familjen och lyssna på den nya uppfiningen radio i köket tillsammans. Alla generationer har sin nostalgi.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Vad önskade dig du när du var liten? Några få spel som du själv fick betala eller?

Nej, vad tänkte du?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tycker att prenumerationer är ganska tråkiga egentligen. Spelen testas bara ett par timmar sedan går jag vidare till nästa. Har haft Gamepass i kanske 2 år nu och det är bara 5-6 spel som jag har spelat igenom. Har en 2 årsprenumeration som går ut i höst och det blir nog aldrig mer GP iallafall. Har du aldrig haft det så är det kul ett tag men idag känns utbudet ganska dåligt ändå. I framtiden blir det endast till att köpa de spelen jag vill spela istället. Då slipper jag ju dessutom att betala för spel jag inte vill ha.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej, vad tänkte du?

Jag läste in ditt tidigare inlägg med helt fel tonläge 😊

Jag ber om ursäkt. 😊

Medlem
Skrivet av GustavA:

Jag tycker att prenumerationer är ganska tråkiga egentligen. Spelen testas bara ett par timmar sedan går jag vidare till nästa. Har haft Gamepass i kanske 2 år nu och det är bara 5-6 spel som jag har spelat igenom. Har en 2 årsprenumeration som går ut i höst och det blir nog aldrig mer GP iallafall. Har du aldrig haft det så är det kul ett tag men idag känns utbudet ganska dåligt ändå. I framtiden blir det endast till att köpa de spelen jag vill spela istället. Då slipper jag ju dessutom att betala för spel jag inte vill ha.

I framtiden är nog inte det ett alternativ. Hela samhället rör sig mot prenumerationer. Det är inget som är exklusivt för spelbranschen.

Medlem
Skrivet av vamp:

I framtiden är nog inte det ett alternativ. Hela samhället rör sig mot prenumerationer. Det är inget som är exklusivt för spelbranschen.

Det kanske blir så. Men då är det tur att jag har en backlogg som lär räcka in i nästa århundrade. Det blir jobbigare om man ska behöva prenumerera på livsmedel. Eller kläder. Blir mycket appar och konton att hålla reda på. Fast någon startar väl en tjänst som samlar allt för den nätta summan av 99:-/mån. Längtar, verkligen.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det kanske blir så. Men då är det tur att jag har en backlogg som lär räcka in i nästa århundrade. Det blir jobbigare om man ska behöva prenumerera på livsmedel. Eller kläder. Blir mycket appar och konton att hålla reda på. Fast någon startar väl en tjänst som samlar allt för den nätta summan av 99:-/mån. Längtar, verkligen.

Livsmedel finns redan till stor del. Det lär bara öka. Varför skulle du bara köpa matkassar när samma leverantör utan problem kan förse dig med diskmedel, tvättmedel, toapapper med mera. Handla online är ju bara ett första steg mot att prenumerera. Redan nu samlar de in data på det du handlar och föreslår varor som du brukar köpa ofta. Kläder finns också, till och med sällanköpsvaror som glasögon finns i prenumerationsform, då alla vill åt ett ständigt flöde av pengar snarare än enskilda köp.

Jag prenumererar på snus. Exakt utformning på tjänsterna kommer ju förändras och utvecklas, men vi kommer äga mindre och ha tillgång till mer. Det är en naturlig utveckling som bara börjat. Sen kan du problematisera hur mycket som helst och argumentera för att det är bättre att äga, men jag kan inte se något stopp på detta. Oavsett vad jag tycker om det personligen.

Medlem
Skrivet av vamp:

Livsmedel finns redan till stor del. Det lär bara öka. Varför skulle du bara köpa matkassar när samma leverantör utan problem kan förse dig med diskmedel, tvättmedel, toapapper med mera. Handla online är ju bara ett första steg mot att prenumerera. Redan nu samlar de in data på det du handlar och föreslår varor som du brukar köpa ofta. Kläder finns också, till och med sällanköpsvaror som glasögon finns i prenumerationsform, då alla vill åt ett ständigt flöde av pengar snarare än enskilda köp.

Jag prenumererar på snus. Exakt utformning på tjänsterna kommer ju förändras och utvecklas, men vi kommer äga mindre och ha tillgång till mer. Det är en naturlig utveckling som bara börjat. Sen kan du problematisera hur mycket som helst och argumentera för att det är bättre att äga, men jag kan inte se något stopp på detta. Oavsett vad jag tycker om det personligen.

För mig handlar det inte om att äga. Jag tycker bara inte att de levererar. Streamingtjänsterna har också blivit sämre och dyrare de senaste åren.
Jag kanske bara är lite gammal och trött på att bli matad. Det är roligare att söka efter upplevelser oavsett om det är spel, film eller mat.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Nej inget spelrelaterat under min gran... eller jo kanske någon Warhammer grej kan önskas men just nu har jag andra prioriteringar som äter upp mina pengar och önskningar

Sen tycker jag faktiskt synd om ungarna idag som inte får känna charmen av att åka till Spelaffären vid midnatt, plocka på sig Burning Crusade och hem igen. Fan att de inte får uppleva känslan av att plocka på sig Neverwinter Nights 1 från hyllan för att sedan dra hem och installera den och spela igenom kampanjen en gång innan man hoppade in på online servern där man hade folk som hela tiden utvecklade spelvärlden.

Nu när man pratar med ungarna så är det (för mig) själlösa spel som Fortnite, Roblox och LoL.

Eller för sjuttongubbar, de får inte uppleva känslan av att stå med polarna i Godisaffären på fredagskvällen och leta en bra film i uthyrningshyllan. Nä nu blev jag nostalgisk.

Nu är jag bara 30. Men jag minns att alltid var ohyggligt dyrt på EB Games och att de alltid lurade på en onödiga försäkringar. Elgiganten och liknande hade ju billigare men oftast gick det inte att ta sig sitt själv.

Nej good riddance säger jag, Steam är så mycket bättre.
🤣

Är lite avundsjuk också på kids idag med tanke på alla ohyggliga mängder F2P och gratis spel från t ex Epic. När jag var liten var man glad om man fick 1 nytt spel per år. Det spelade man sen sönder och samman vare sig det var roligt eller ej. 🤣

1
Skriv svar